anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Hoe schakel ik in Windows XP autorun uit zodat niet bij het plaatsen van een cd-rom het programma direct gestart wordt? Ik heb geprobeerd door in de Verkenner rechts te klikken op de cd-romspeler en vervlgens bij elke mogelijkheid (bijv. afspelen muziek) aan te geven dat er geen aktie ondernomen moet worden. Toch start elke keer de cd-rom op wanneer ik bijv. een muziekcd in de drive doe. Ik heb in een blad gelezen dat je een bepaalde instelling (waarde) ergens moest wijzigen. Ik weet echter nietmeer waar en hoe. Graag reactie. Vriendelijke groet, O. Reitsma Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Hallo. Download tweakui voor windows xp (powertoys) op windows.com, daar zit bij "My Computer/autoplay" de mogelijkheid om autorun uit te zetten. Ook voor je audio cd's. Succes Spider Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Reitsma, Ga niet naar Regedit zoals iemand mij reeds voorstelde( link ). Doe hetnavolgende uitgaande, dat XP afgeleid is van W2000. Conf.scherm/dubbelklik Mapopties.Klik op Bestandstype en zoeken begint. ge (scroll) naar Audio CD nummer en klik. Klik daarna op Geavanceerd. In het venster bovenste moet Play staan en vet gedrukt.Is dit niet het geval,dan via nieuw een vette Play maken. In onderste venster staat het nr, b.v. C:WINDOWSsystem etc of b.v. C:WINDINTsystem ets,etc. Schrijf dit nr. op of later met knippen en plakken over brengen naar het volgende. Ga weer terug naar Bestanstype en zoek naar N.T.V. Audio CD. Klik hierop en daarna naar Geavanceerd.Bovenste venster moet Play staan(vet) zoniet met Nieuw maken en in onderste venster moet dat nummer komen C: etc. Controle: klik op Voorkeur helemaal boven aan en er moet een 1 staan. Zo niet doe dit. hetzelfde geldt voor Audio CD nummer.Herstarten en veel plezier! Nog iets belangrijks. Het kan gebeuren, dat je bij het plaatsen van een audiocd een opmerking krijgt,dat je Internet download moet uitschakelen. Doe je dit niet, dan word je bij elke Cd aan herinnert en is de zaak dan maar half automatisch. Het is mij na lang zoeken gelukt. De Europesche Ruimtevaart waar ik werk kon mij niet helpen!! SUCCES en vertel het door !! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Het kan via Regedit ook prima hoor! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 Een regel vergeten. Om de Audio Cd uit te schalen doe je precies het omgekeerde. Sorry. Bij Voorkeur moet het getal dan 0 zijn. Mijn voorstel is gebasserd op alleen als er een Cd in de machine zit start het automatisch. Maak uw keuze. Verder kunt u onder Conf.scherm en CD rom/ Help een tip vinden om auto iut met ik dacht Ctrl en F7 Zeker ben ik niet meer Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 29 januari 2002 [quote:5715729af3] Op 29-01-2002 13:04, schreef Mike Kollau: Een regel vergeten. Om de Audio Cd uit te schalen doe je precies het omgekeerde. Sorry. Bij Voorkeur moet het getal dan 0 zijn. Mijn voorstel is gebasserd op alleen als er een Cd in de machine zit start het automatisch. Maak uw keuze. Verder kunt u onder Conf.scherm en CD rom/ Help een tip vinden om auto iut met ik dacht Ctrl en F7 Zeker ben ik niet meer [/quote:5715729af3] Tja zo krijg je fouten, wat jammer. Regedit is een stuk makkelijker. hkey_local_machinesystemcontrolset001servicescdrom. Hierin dword autorun waarde veranderen in 0. Good luck Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen