anoniem Geplaatst: 25 januari 2002 Delen Geplaatst: 25 januari 2002 Hallo, Ik heb pasgeleden (een maand of 4 :razz:) Win2K opnieuw geïnstalleerd. WinME stond er toen al op (in eerste instantie eerst Win2K toen ME). Nu kreeg ik na de herinstall van Win2K een of andere 'bootmanager' (zwart scherm met 2 keuzes) van M$. Ik had voorheen XosL bootmanager die perfect werkte. Ik installeer XosL opnieuw en het deed nix. Dat wil zeggen: ik kon alleen booten vanaf de ME partitie en kreeg dan het M$ bootmenu. Booten op de Win2K partitie resulteerde in iets van NTKernel not found, reboot. Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om die standaard bootmanager eruit te slopen en Win2K weer normaal bootbaar te maken met XosL. Tevens viel mij op dat in Win2K WinME op C staat en Win2K op F, voorheen ook gewoon op C... het lijkt er echt op dat Win2K als 'child' van WinME geïnstalleerd is... nu maakt de schijf me nix uit, maar die bootmanager wel! Dank, - Fahr Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2002 Meest voorkomende situatie is dat je eerst WinME installeert op een primaire partitie en daarna Win2K op een logisch station. De laatste maakt dan een bootmenu aan met de keuze tussen deze systemen. En daar kijk jij nu tegenaan. Als je met een reguliere bootmanager wil kunnen booten tussen WinME en Win2K, dan zul je dus 2 primaire partities moeten maken. XOSL ziet nu immers maar één bootable partitie, nl de C-partitie. Dat daar vervolgens 2 systemen op staan is voor hem niet zichtbaar. Je kunt dit met bv [i:f315691be3]Partition Magic[/i:f315691be3] (of als je masochist bent ook met [i:f315691be3]Ranish Partition Manager[/i:f315691be3]) voor elkaar krijgen. Door beurtelings een partitie te activeren kun je een OS installeren. Dan in één OS de BootManager installeren, waarna deze weer actief wordt. [ Dit Bericht is bewerkt door: Binary op 2002-01-25 20:59 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 januari 2002 Ik zie de Win2K partitie WEL in XosL, hij boot alleen niet... Maar goed, als ik met Partition Magic de Win2K partitie actief maak dan kan ik 'm weer booten??? Klinkt wel enigszins link, ik ben nooit een voorstander geweest van het kutten met partities waar installed systemen op staan :S - Fahr Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 januari 2002 Als XOSL een Win2K partitie ziet, dan betekent dat volgens mij dat XP op een primaire partitie staat. En door zo'n partitie actief te maken kun je daar vanaf booten. Toch vindt ik de situatie niet zo erg duidelijk. Kijk een met Fdisk welke partities je nu hebt, welke soort en wat er op staat. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen