Ga naar inhoud

Wachtwoord opvragen van lokale Administrator op NT4

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, Ik ben opzoek naar het wachtwoord van de lokale adminstrator op een NT4 workstation. Ik kan als administrator inloggen op het netwerk en dan de lokale users bekijken maar ik wil graag weten wat die sterretjes betekenen bij de lokale administrator. Dit heb ik nodig om een andere pc die waarschijnlijk hetzelfde wachtwoord heeft op te starten. Alvast bedankt voor de reacties
Link naar reactie
Er bestaan wel utils om wachtwoorden te ontrafelen als je wel de sterretjes kunt zien. Een daarvan is bijvoorbeeld 007. (heel handig als je een pc herinstalleert en als de gebruiker zijn/haar inbelwachtwoord niet meer weet) Dat werkte geloof ik niet onder NT. Daarin is het beter afgeschermd. Maar je zou kunnen kijken of het inmiddels wel mogelijk is. Anders kom je op een hackers oplossing uit waarschijnlijk... Je kunt aan de hand van het gecodeerde wachtwoord namelijk het originele wachtwoord achterhalen (in theorie) met wat tooltjes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...