anoniem Geplaatst: 24 januari 2002 Delen Geplaatst: 24 januari 2002 Ik gebruik nog W98SE, maar ben niet tevreden over het opstarten van mijn pc. Het duurt al gauw zo'n 2 minuten, voordat mijn pc compleet is opgestart. Alleen het windows startup scherm blijft al driekwart minuut "hangen". Ik heb een Pentium 400 mhz en 328 intern geheugen. Hoe kan ik het opstarten versnellen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2002 kijk eens in msconfig, je opstartmap, autoexe.bat, ed. alles wat rechtsonderin in je taakbalk staat wordt oa mee opgestart. (denk aan Kazaa, realplayer ed) Opstartlogo, geluiden weghalen scheelt ook iets. Netwerkkaarten die niet worden gebruikt vast IP geven of uitschakelen. Plaatje als buroblad achtergrond weg. Heb hier 98SE die binnen 1 minuut klaar is enige buiten de gebr. windows shit, worden de firewall en virusscanner ingeladen. twijfel je of er bv bij msconfig wat uitgevinkt mag worden, effe hier posten suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2002 In het register staan ook een boel dingen die hij opstart tijdens het opstarten. Sommige zie je niet. Ga maar eens naar HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionRun via de register editor. Daar staan rechts in beeld enkele progs die tijdens het opstarten worden geladen. Haal de overbodige weg. Wees wel voorzichtig en haal niet teveel weg. :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 januari 2002 Daar ben ik ook wel benieuwd na wat er uit kan. bv scanregister Systemtray dxm6patch Still Image Monitor Internat.exe Scriptblocking en wat werkt er niet als dit uit staat. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2002 Ik heb een vergelijkbaar systeem en vergelijkbaar probleem gehad. Het gaat nu beter, wat ik heb gedaan? Ik laat automatisch opstarten: gebruikelijke windowsspul (taakbeheer, volumeknop en beeldschermresolutie) + alleen mijn virusscanner. Zonealarm start ik handmatig op als ik ga internetten (heb telefoon, met kabel zou ik dit niet doen). En mogelijk is dit ook belangrijk: de automatische opstart van MS Office uitschakelen of gewoon deleten (verkenner: windowsstartmenuopstarten of startup). Ik heb dan nog behoorlijk wat in de balk onderin links staan ( internet explorer, outlook express, zonealarm, spambuster, iview, kladblok en verkenner) en ook nog aardig wat snelkoppelingen op mijn buroblad (die ik hier niet allemaal ga opnoemen). Hopelijk levert deze procedure tijdwinst voor je op, succes, athene Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2002 De dingen die Crazy J aangeeft zijn al heel belangrijk als plaatjes, logo's, muziekjes, muiscursors, e.d. Neem er afscheid van. Het vertraagt alleen maar. En vergeet inderdaad de netwerkkaart niet. De-installeer eens resoluut alle software die je niet meer of heel zelden gebruikt. Start daarna Regedit en zoek op de namen of delen daaruit en verwijder alle sleutels die gevonden worden. Dit scheelt vaak enorm. Gebruik ook Regclean. Het register opruimen en verkleinen bepaalt voor een groot gedeelte de snelheid van de PC. Er zijn nog oneindig veel punten waarmee je snelheidswinst kunt behalen en dan voornamelijk in het register. Maar dat hangt af van je ervaring met dat soort zaken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2002 Kijk ook eens op http://home.wanadoo.nl/cmiddel/chris/TuneW98.htm (heb ik onlangs voor een collega opgesteld). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 januari 2002 Ene mike lin heeft een programmetje: http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen