anoniem Geplaatst: 22 januari 2002 Delen Geplaatst: 22 januari 2002 Als ik mijn PC(met XP Home) opstart met een opstartdiskette dan kan ik mijn harde schijf niet benaderen wel kan ik A: lezen en de drivers voor de Cdrom's worden ook geladen, zodat ik deze stations ook kan benaderen. Ik heb mijn schijf opgedeeld in 5 partities, geen enkele kan ik benaderen. .Het bestandssysteem is NTFS, als ik een opstartdisk van win98 gebruik krijg ik daar een melding over, maar kan nog steeds geen toegang krijgen tot de harde schijf.Wat kan er fout zijn Groeten Gerard Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2002 NTFS is niet te benaderen vanuit DOS...hiervoor zal je een speciale XP bootdisk moeten hebben, die te vinden is op de site van microsoft. Zie ook http://forum2.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=47593&forum=7&5 [ Dit Bericht is bewerkt door: Hipapipa op 2002-01-22 14:07 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2002 Deze link had ik al geprobeerd en het prog xpboot.exe gehaald, maar dan toch kan ik mijn schijf niet benaderen. Is er een speciaal programma op de disk die ik moet draaien of is het gewoon opstarten met de disk ??. Ik wil namelijk met ghost 2002 een image naar een andere partitie schrijven, maar dat gaat nu niet ik kan wel rechtstreeks naar een cd schrijven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2002 als je ghost op een partitie zet die wel vanuit dos te benaderen is (fat32 bijv. met opstartdisk van win98), kan je ghost openen en die ziet je ntfs partitie wel. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2002 Het kan, lijkt mij, nog gemakkelijker door Ghost op een bootable diskette te plaatsen. Hiermee kun je zonder meer een image van een NTFS partitie maken. En die kun je op elke willekeurige lokale partitie plaatsen, uitgezonderd de bron-partitie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2002 Dit heb ik al geprobeerd maar ik kan dan alleen maar naar A: of naar de Cd schrijven schrijven .Op een of andere manier zijn die partities niet te benaderen. Ghost herkend de partities wel, zodat ik er een image van kan maken.Ik kan ze alleen niet weg schrijven naar een doelpartitie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 22 januari 2002 Voor zover ik weet schrijft Ghost alleen weg naar Fat/Fat32 partities. Bezoek de site van Symantec anders eens een kijk eens bij de features van Ghost Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2002 Het lijkt er sterk op dat dat inderdaad klopt. Ik heb het geprobeerd en Ghost ziet de NTFS wel als bron- maar niet als doel-partitie. Nog gekker is het als je de handleiding van Ghost (Ghost_guide.pdf) naleest: [i:a5d0bb7269]Norton Ghost supports NTFS file systems[/i:a5d0bb7269] staat er duidelijk te lezen. Pas bij Ghost Explorer staat er [i:a5d0bb7269]Read Only[/i:a5d0bb7269] achter. Vreemd.... Het lijkt er dus op dat je toch een FAT32 partitie moet hebben en [i:a5d0bb7269]dus[/i:a5d0bb7269] niet over de 4 Gb grens kunt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2002 ntfsdos.exe http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/NTFSDOS.shtml je@n Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen