Ga naar inhoud

Opstarten met een diskette

anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik mijn PC(met XP Home) opstart met een opstartdiskette dan kan ik mijn harde schijf niet benaderen wel kan ik A: lezen en de drivers voor de Cdrom's worden ook geladen, zodat ik deze stations ook kan benaderen. Ik heb mijn schijf opgedeeld in 5 partities, geen enkele kan ik benaderen. .Het bestandssysteem is NTFS, als ik een opstartdisk van win98 gebruik krijg ik daar een melding over, maar kan nog steeds geen toegang krijgen tot de harde schijf.Wat kan er fout zijn Groeten Gerard
Link naar reactie
Deze link had ik al geprobeerd en het prog xpboot.exe gehaald, maar dan toch kan ik mijn schijf niet benaderen. Is er een speciaal programma op de disk die ik moet draaien of is het gewoon opstarten met de disk ??. Ik wil namelijk met ghost 2002 een image naar een andere partitie schrijven, maar dat gaat nu niet ik kan wel rechtstreeks naar een cd schrijven.
Link naar reactie
Het lijkt er sterk op dat dat inderdaad klopt. Ik heb het geprobeerd en Ghost ziet de NTFS wel als bron- maar niet als doel-partitie. Nog gekker is het als je de handleiding van Ghost (Ghost_guide.pdf) naleest: [i:a5d0bb7269]Norton Ghost supports NTFS file systems[/i:a5d0bb7269] staat er duidelijk te lezen. Pas bij Ghost Explorer staat er [i:a5d0bb7269]Read Only[/i:a5d0bb7269] achter. Vreemd.... Het lijkt er dus op dat je toch een FAT32 partitie moet hebben en [i:a5d0bb7269]dus[/i:a5d0bb7269] niet over de 4 Gb grens kunt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...