Ga naar inhoud

noodhersteldiskette windows xp maken

anoniem

Aanbevolen berichten

probleem is dat WinXP helemaal niet meer onder Dos draait. Je zou dus met een opstartdiskette in Dos uitkomen en vervolgens eigenlijk niets aan WinXP kunnen doen. Voor zover ik weet zijn er geen reparatiediskettes mogelijk. Mocht je een pc bezitten die niet van cdrom kan opstarten dan is er wel een diskette te maken waarmee je opstart om vervolgens door te starten vanaf cdrom. Ik zal s voor je kijken.
Link naar reactie
Gecopieerd uit de help van windows, bij mij werkte het dus niet goed Een back-up van standaardherstelsleutels op diskette maken Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ mmc en klik vervolgens op OK. Klik in het menu Bestand op Module toevoegen/verwijderen en klik vervolgens op Toevoegen. Klik onder Zelfstandige module toevoegen op Certificaten en klik vervolgens op Toevoegen. Klik op Mijn gebruikersaccount en klik op Voltooien. Klik op Sluiten en vervolgens op OK. Dubbelklik op Certificaten - Huidige gebruiker, dubbelklik op Persoonlijk en dubbelklik vervolgens op Certificaten. Klik op het certificaat waarbij het woord Bestandsherstel in de kolom Beoogde doeleinden staat. Klik met de rechtermuisknop op het certificaat, wijs Alle taken aan en klik op Exporteren. Volg de instructies van de wizard Certificaat exporteren om het certificaat en de bijbehorende persoonlijke sleutel naar een bestand met de pfx-indeling te exporteren. Opmerkingen Deze bewerking moet worden uitgevoerd door de herstelagent die het herstelcertificaat en de persoonlijke sleutel in zijn persoonlijke archief heeft. Voordat u wijzigingen aanbrengt in het standaardherstelbeleid, moet u de persoonlijke sleutel voor standaardherstel beveiligen. De standaardherstelsleutels in een domein worden opgeslagen op de eerste domeincontroller voor het domein. De domeinbeheerder is de standaardherstelagent. Zie 'Verwante onderwerpen' voor meer informatie Maar bij werkte het niet
Link naar reactie
Voor zover mij bekend is de herstelfunctie in de Home Edition ook niet aanwezig. De link die Hipapipa geeft levert mij in elk geval niet meer op dan een stel diskettes waarmee je de setup kunt starten van diskette. Deze zijn inderdaad ook bij Microsoft beschikbaar. Echter, volgens mij was dat niet de bedoeling. De diskettes voor WinNT/2000 bevetten ook de <B>Repair</B>-functie, waardoor je de zaak weer vlot kunt trekken. Ook WinXP Professional bevat deze functie, ook wanneer je setup start vanaf CD. Ik heb de hoop inmiddels opgegevan om die functie vanuit WinXP Home voor elkaar te krijgen. De enige manier die ik ken om deze weer aan de praat te krijgen is om een installatie er naast te zetten (op dezelfde partitie) en vervolgens weer in de 1e installatie te starten en alle rommel weer te verwijderen. Mocht iemand toch weten hoe dit simpeler kan, dan houdt ik mij volgaarne aanbevolen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...