anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Delen Geplaatst: 21 januari 2002 Mijn dochter heeft vorig jaar een Medion computer P4 1,8 Ghz gekocht bij ALDI. Helaas niet in Nederland,want hier was hij uitverkocht,maar vlak over de grens in Duitsland bij ALDI. Daar staat natuurlijk een Duitse Windows XP Home Edition op. Wij hebben ons toen een nederlandse Windows XP Prof Edition aangeschaft. De vraag is nu: Kunnen we deze Nederlandse Prof editie over de Duitse Home aditie heen zetten en dat natuurlijk zodanig dat alles blijft werken? Zo nee,is er dan bv.een Nederlandse "Recovery" CD met Windows XP te krijgen e/o te koop voor deze ALDI PC?Wie heeft er zo een? BVD voor alle info en vr.gr. Ger Kok Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 XP-cdroms zijn bootable, dus ga niet zitten knoeien met diskettes of zo. Tijdens de installatie wordt ook de vraag gesteld of je de schijf wil formatteren. Mijn advies: doen! Geen nl-se versie over de duitse heen, want dan zie ik allerlei nieuwe problemen alweer opdoemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 Dag, Je kan geen NL versie upgraden over een Duitse versie heen. Begin met een schone schijf en verwijder de duitse home editie. Gr. Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 Het kan natuurlijk in principe wel, alleen loop je het risiko dat je dan een Nederlands/Duitse Windows hebt. Van alles door elkaar dus. Geen aanrader. Ook die Recovery CD is geen goed idee. Wie garandeert je dat de hardware van de nederlandse PC identiek is aan de duitse? Als je de beschikking hebt over de WinXP Pro, dan zou ik gewoon onmiddellijk (schoon) installeren. Zorg wel dat je eerst de drivers beschikbaar hebt, m.n. modemdriver. Als die op een duitse Driver CD staat is dat natuurlijk prima. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 Je kunt gewoon winxp opstarten en dan de winxp pro cd in de cd-rom stoppen. Kies voor een volledige installiatie en kies ervoor om de partitie waar xp nu opstaat te formatteren (die keuze komt later in de setup). Zorg er inderdaad voor, dat je in ieder geval de modemdrivers voor xp hebt voordat je xp gaat installeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 Dag, Bye the way (klinkt wel duits) Heb je ook een duits keyboard ? Denk aan de keyboard drivers voor de duitse versie. Gr. Jan Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen