anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Delen Geplaatst: 20 januari 2002 Ten eerste wil ik de configuratie opzetten zoals ik die gebruik. Computer met twee harddisks,zeer goed werkend. Eerste harddisk is MASTER met Windows98 en BootManager BOOTMAGIC van PowerQuest v.7.0 verder een uitgebreide partitie met diverse logische stations. Tweede harddisk is SLAVE met ook Windows98 op de primaiare partitie en een uitgebreide partitie met diverse logische stations. Bovenstaande besturingssystemen kan ik vanuit de bootmanager BootMagic kiezen en dit werkt zeer goed! Nu heb ik op de tweede harddisk met daarop Windows98 op de Primaire partitie WindowsXP Pro op de eerste logische partitie geinstalleerd,werkwijze:De harddisk als single gejumperd en de eersteharddisk afgekoppeld,dit in het BIOS gewijzigd,virusdetectie uitgeschakeld,dan winowsXP Pro geinstalleerd! Na deze installatie de computer opgestart,waarna het bootprogramma van WindowsXP verscheen,ten eerste voor Windows98 gekozen,dit werkt goed,dan opnieuw opgestart en in de bootmanager van WindowsXP voor WindowsXP gekozen,dit werkt ook goed,verder geen problemen hiermee! Nu het probleem, ik heb de eerste harddisk weer aangesloten als MASTER en de tweede harddisk als SLAVE,dit in het BIOS gewijzigd en de virus protection weer op enabled gezet. De computer opgestart en in de eerste harddisk alwaar de bootmanager van BootMagic geinstalleerd is WindowsXP aangemeld,wat ook in het opstartmenu weergegeven werd. De computer opnieuw opgestart en in het BootMagic menu voor WindowsXP gekozen,maar de computer maakt ipv een opstart naar WindowsXP een HERSTART en gaat weer naar BootMagic keuzemenu enz. Wie weet wat hier aan de hand is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 Eigenlijk zou deze constructie zo moeten werken dat in BootMagic 2x Win98 zichtbaar is. Bij keuze van de 2e hdd zou je een 2e menu moeten krijgen waarin je Win98 of WinXP kunt kiezen. Overigens kun je dit gemakkelijker regelen door in de BIOS de Master op NONE te zetten ipv af te koppelen. Zo'n contructie heb ik ook, en dat werkt wel goed. Dus wat er bij jou fout gaat is mij onduidelijk. Weliswaar is die van mij Win2K ipv XP maar dat zou geen verschil uit mogen maken. Ik zou gewoon nog een keer installeren. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen