anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Deze vraag is in andere vorm misschien al wel vaak gesteld, maar snap toch nog niet hoe ik het volgende voor elkaar kan krijgen: Ik heb Win XP pro geinstalleerd, daarnaast wil ik nu graag ME installeren. Ik heb twee HD's, maar ik meende dat ME alleen op de eerst kan (geen probleem). Ik heb PartitionMagic 7, mijn eerste HD is ingedeeld in 2 partities die beiden dus al gegevens bevatten: 1e (primaire) partie is voor XP, 2e (logisch station op uitgebreide partitie) voor Software, beiden NTFS. Kan iemmand me misschien uitleggen wat ik moet doen? De help van PartitionManager geeft wel een uitgebreide uitleg voor (ongeveer) het OMGEKEERDE: eerst 98 dan 2000, maar dit gaat dacht ik anders? B.v.d. , Jakobvk [ Dit Bericht is bewerkt door: Jakobvk op 2002-01-19 16:09 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Allereerst de schijf waar Windows ME op moet komen te staan converteren naar FAT32, want ME kan niet met NTFS overweg. Daarna kun je ME gewoon installeren en geef dan aan dat het op D: geinstalleerd moet worden. Eventueel kun je nog met Bootmagic aan de gang om je systeem echt lekker multiboot te maken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 Bedankt voor je antwoord, ik ga t proberen. Jakobvk Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 Ik heb dit als volgt gedaan. Installeer PM v7 onder XP. Maak hiermee een nieuwe primaire partitie aan. Maak de nieuwe partitie vervolgens actief. Daarmee wordt de partitie met XP "hidden". Boot het systeem vanaf een boot schijfje. Op de actieve C schijf staat nu nog niets. Installeer hierop Win Me. Installeer vervolgens Boot Magic en start Boot Magic. Boot Magic identificeert de twee OSen op je systeem en vraagt je welke de default is. Start je systeem opnieuw op en voila, je bent dual bootable (XP en ME). Succes Archimedes [ Dit Bericht is bewerkt door: Archimedes op 2002-01-20 15:27 ] [ Dit Bericht is bewerkt door: Archimedes op 2002-01-20 15:28 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 Eigenlijk niet zo moeilijk dus. Bedankt! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen