anoniem Geplaatst: 18 januari 2002 Delen Geplaatst: 18 januari 2002 XP staat op dit moment van installatie al ruim 10 minuten vast in het scherm "bezig met onderzoeken van schijf van 19540 MB,0 met ID 0 op bus 0(atapi)...." Het lijkt mij dat ie nu wel eens klaar zou moeten zijn met checken.... Wat is er aan de hand? Ik heb de schijf ge-fdiskt en geformateerd in een primaire 6 GB en een sec. 13 GB en zijn geheel leeg. Alleen fdisken en niet formateren levert hetzelfde beeld op. De fdisk en format komen van een w98se bootdisk. Booten doe ik van cd en lijkt verder wel goed te werken, het is winXP-pro-nl. De bios staat goed ingesteld, een installatie van w98se hiervoor verliep probleemloos. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Hm, met de engelse bootdisks lijkt ie het wel te doen........ Wat zou er aan de hand zijn?, is toch wel handiger en sneller om van cd te booten en installeren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Probeer is je bios is op Load fail-Safe defaults te zetten. Meestal wil een bios upgrade wel helpen. Of Power management setup enable. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 weer een stukje verder..... Het lijkt wel alsof fdisk en format van win98se de schijf indeelt op een manier waar XP niet mee om kan gaan....... Als ik de schijf geheel leeg maak met fdisk lijkt het wel te lukken maar dan zegt setup van XP dat de schijf na indeling en formateren (fat32) niet meer met dos te benaderen is.......... Gek wordt ik er van .... :sad: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 [quote:49bd9e8fe9] Op 2002-01-19 01:30, schreef rwilligen: weer een stukje verder..... Het lijkt wel alsof fdisk en format van win98se de schijf indeelt op een manier waar XP niet mee om kan gaan....... Als ik de schijf geheel leeg maak met fdisk lijkt het wel te lukken maar dan zegt setup van XP dat de schijf na indeling en formateren (fat32) niet meer met dos te benaderen is.......... Gek wordt ik er van .... :sad: [/quote:49bd9e8fe9] Vreemd, daar heb ik geen problemen mee gehad. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Het is een nieuw systeem van een kennis en ik begin zo zachtjes aan te twijfelen aan de nieuwheid v/d hardeschijf.... Win2000 vind net bij het installeren een partitie van 8 MB met een onbekend bestandsysteem erop.... Linux-bootloader?(lilo ofzo?) Ik heb dat zelf ook eens gehad na linux geprobeert te hebben op mijn harde schijf.... Of de hardware is niet goed en veroorzaakt rottigheid, ben nu maar de schijf lowlevel aan het formatten met powermax (=van maxtor) om er zeker van te zijn dat de boel leeg is.... Er is iets met dat ding aan de hand maar ik kan niet helemaal mijn vinger erop leggen wat..... Zeer irri :sad: Ach, uiteindelijk win ik toch altijd wel weer , gewoon stug doorgaan.... :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Ik zou zowiezo als ik een lege schijf had, de indeling overlaten aan de diskmanager van WinXP. Al moet het als je voor Fat32 kies zeker ook werken met die van Win98. Dat XP meldt dat je die schijf dan niet meer benaderen kunt met DOS, is volgens mij toch normaal (al is het vroeg en moet ik mijn eerst koffie nog hebben). Dat ligt dan toch aan de te grote omvang (6GB) die DOS boven de pet gaat? Volgens mij bedoelt XP dat en niet dat er iets totaal mis zou zijn. mvrgroet Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Hallo... Ik zit dus met een soortgelijk probleem Lees onderstaande maar, ben al 2 dagen aan het prutsen en kom ook niet verder Ik heb een probleem met het installeren van Windows Xp Professional (versie 2600 build) Ik probeer Xp te installeren via een bootable cd ( voorheen ging het altijd zonder problemen) De setup-bestanden worden allemaal netjes geladen, totdat het venster moet verschijnen van de setup. Het enigste wat ik te zien krijg is een zwart beeld en mijn pc loopt vervolgens helemaal vast Met andere woorden : Hij doet niks meer Doe ik dit hetzelfde maar dan met Windows 2000 pro, verloopt alles vlekkeloos. Mij dus een raadsel waar het probleem zit Ik heb al vanalles geprobeerd bijvoorbeeld de cd op een andere pc geinstalleerd: Werkt perfect ! 6 xp opstartdiskettes gemaakt, geen verbetering Van Windows 2000 pro een upgrade gedaan naar Xp, ook vastloper Bios settings nagekeken ( waar ik overigens niet veel wijzer van wordt :wink: alles staat standaard. Een week geleden heb ik xp ook geinstallerd op mijn pc toen verliep dus alles vlekkeloos, het enigste dat veranderd is , dat er een nieuwe Hdisk in is gekomen. De oude was een At66 , de nieuwe is een At100 (7200 rmp) Ook dit heb ik geprobeerd : copy smartdrv.exe from win9x to the floppy, boot from floppy and run smartdrv, then run :i386winnt.exe Ook geen resultaat helaas Misschien dat er hier iemand is met eventueel raad en of oplossing bvd Cls Aopen ak73 pro-a/audio 266 mhz Amd 900 mhz processor Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 Ik had ook hetzelfde. Kreeg het advies van Microsoft (jurgen nijman) om de schijf in een windows 98-machine te stopppen en met fdisk ondersteuning voor grote schijven in te stellen. Vervolgens de schijf weer in de xp machine door xp verder laten behandelen. Onder xp was de schijf maar voor ongeveer twee gb bereikbaar. In ME volledig, 30 gb. Is volgens mij een XP probleem! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 Heb je misschien een oude IDE kabel gebruikt? Ik bedoel daarmee een 40 aderige. Probeer eens een nieuwe, 80 aderige. Heeft mij van de ellende afgeholpen, wellicht helpt het ook bij jou! Groetjes, Mirjam Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 Dag, Het ligt inderdaad aan de ide kabel. Gebruik je de oude udma 66 kabel bij de nieuwe 100 udma harddisk? Vervang de kabel voor een echte 100 udma kabel. Dit probleem komt veel voor bij zulk soort harddisk upgrade's Gr. Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 [quote:e1f4cc4f79] Op 2002-01-19 00:09, schreef rwilligen: Ik heb de schijf ge-fdiskt en geformateerd in een primaire 6 GB en een sec. 13 GB en zijn geheel leeg. Alleen fdisken en niet formateren levert hetzelfde beeld op. De fdisk en format komen van een w98se bootdisk. Booten doe ik van cd en lijkt verder wel goed te werken, het is winXP-pro-nl. De bios staat goed ingesteld, een installatie van w98se hiervoor verliep probleemloos. [/quote:e1f4cc4f79] Laat fdisk eens alle partities verwijderen en boot daarna met je cd winXP. Laat de XP-setup vervolgens partities maken. Als zelfs dat niet werkt zou je HD wel eens niet helemaal 100% meer kunnen zijn en is het misschien beter om eens naar een nieuwe uit te kijken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 Tja , het antwoord zat al een beetje in de laatste replys. Ik heb gevonden dat de harde schijf verkeerd aan de kabel was aangesloten, ik heb zelf (nog) geen ervaring met dma66 en dma 100 maar het blijkt dus dat een dma 100(of wellicht ook 66?) een "richting" heeft. In dit geval heeft de kabel 1 blauwe,1 grijze en 1 zwarte stekker. De blauwe moet op het mobo de grijze is voor de master en de zwarte is voor de slave. In dit geval zat de hd aan de zwarte en dat had de grijze moeten zijn met alle narigheid als gevolg. Kennelijk veroorzaakt de verkeerde aansluiting instabiliteit in de datastroom met als gevolg dat winXP en win2000 vastlopen tijdens installatie. Win ME wilde overigens wel installeren zij het met ook de nodige problemen. Ik zat zelf al de hele tijd te twijfelen aan het ram aangezien slecht ram geheugen(of niet geod ingesteld) ook voor dit soort narigheid kan zorgen. In de pc zit volgens mij zeer duur pc166 ram met zo'n metalen blikje eromheen, het ziet er uit als een Rambus module maar is het niet, erg merkwaardig aangezien het een low budget pc is en de pc draait op 100 mhz..... maar goed: opgelost :smile: alleen bedankt voor de medewerking :smile: les: vertrouw nooit een pc bouwer dat alles wel goed zal zitten, zelfs zoiets simpels als een kabel......... [ Dit Bericht is bewerkt door: rwilligen op 2002-01-20 23:36 ] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen