anoniem Geplaatst: 18 januari 2002 Delen Geplaatst: 18 januari 2002 Hallo ik wilde vragen hoe je heel snel schijven kunt mappen op verschillende werkstations tijdens inloggen, volgens de boeken moet je een script schrijven maar er staat niet bij hoe en waar mee, ook staat er niet bij wat de extensie van het script moet zijn. Als ik naar Profiel gebruikersomgeving ga moet ik daar het script opgeven bij pad? naam?. wat doe ik met de basismap? Voorheen werkte ik met netware 3.3 en daar was het mogelijk om schijven te mappen in de inlog script. Bij Windows NT4 als Primary Domain Controller weet ik het niet ,nu doe ik gewoon de schijven aanmaken via netwerkverbinding en dan letter toekennen, dit is zeer tijdrovend, en als een gebruiker op een ander station inlogt krijgt hij de verkeerde schijven. systeem server is een oud beestje die het nog heel goed doet en daarom als server permanent aan staat en via remot wordt bedient: pentium een 166 Mhz, 40 Mb ram, 3 printerpoorten voor printerdeling, 4 Giga schijf. opgedeelt in 4 delen C: 250 Mb voor dos fat 16 / D: 550 Mb voor systeem ntfs / E:1.4 Giga voor data ntfs / F: 1.7 Giga voor programma,s ntfs. 2 werkstations zijn: pentium drie 500 mhz, 512 Mb ram, 20 Giga Hd. Hier werk ik zelf op. 2 werkstations zijn: pentium twee 266 mhz, 320 Mb ram, 20 Giga Hd. 2 werkstations zijn: pentium een 200 mhz, 64 Mb ram, 10 Giga Hd. Deze zijn voor mijn kinderen. Nu mogen de kinderen niet aan de schijven van mij komen hoe kan ik dit in een script verwerken. Hoby is en blijft natuurlijk sleutelen aan die computers. [ Dit Bericht is bewerkt door: City@NL op 2002-01-18 22:03 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Oplossing gekregen via ander forum Voorbeeld van Drive mapping in een %username%.bat script voor iedere user een nieuwe %username%.bat script dit werkt heel goed voorbeeld van een script zoals ik hem nu gebruikt voor mijzelf @echo off Rem dit is het begin van een logon script Net time \Ntserver|set Net use l: \Ntservervincent Net use m: \Ntserversimon Net use n: \Ntserverjacq Net use o: \Ntserverodette Net use P: \Ntservertheo Net use q: \Ntserveralgemeen Net use r: \Ntserverbewaar Net use s: \Ntserverdata Net use t: \Ntserverweb Net use u: \Ntservernetlogon Rem einde logon script voorbeeld van een script voor van een van mijn kinderen @echo off Rem dit is het begin van een logon script Net time \Ntserver|set Net use l: \Ntservervincent Net use r: \Ntserverbewaar Net use s: \Ntserverdata Net use t: \Ntserverweb Rem einde logon script De drives die in het netwerk te zien zijn zijn dan niet toegankelijk voor users met minder rechten zoals mijn kinderen. verder werkt alles heel goed City@Nl Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen