anoniem Geplaatst: 18 januari 2002 Delen Geplaatst: 18 januari 2002 Ik heb tijdens de installatie aangegeven dat ik altijd inlog op de PC (gebruiker X lid van Administrators), dat is allemaal prima, maar nu ga ik naar een LAN party en wil ik toch wel enige beveiliging inbouwen voor als ik weg ben van de pc. Nu kan ik op mijn NT4 werkstation Ctrl Alt Del -> werkstation vergrendelen doen, echter bij mijn XP station krijg ik dat niet voor elkaar (ik zoek vast verkeerd) dus: 1. hoe krijg ik bij het bootscherm dat menu waarbij je wordt gevraagd om je wachtwoord en niet dat de pc automatisch inlogd 2. hoe krijg ik via de task manager -> werkstation vergrendelen Of komt het omdat het XP werkstation op FAT32 draait en het NT4 station op NTFS? bvd! _________________ Klik [url=http://members.home.nl/terpelle]hier[/url] voor system specs. [ Dit Bericht is bewerkt door: Speedy op 2002-01-18 02:05 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2002 Je kunt bij "User Account" in "Control Panel" de inlogmethode wijzigen, en eventueel gebruikers toevoegen. Hier kun je ervoor zorgen dat XP met inlogscherm opstart. Als je ingelogd bent kun je eenvoudig de pc "locken" door op de toetsencombinatie "[Windows] - [L]" te drukken. Alleen de gebruiker die ingelogd is kan de pc weer "unlocken". Vergeef mijn engelse termen maar ik gebruik alleen engelstalige besturingssystemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2002 Bedankt!!, ik wist dat het simpel was, maar heb gisteren zitten zoeken en moeilijk zitten doen :grin: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen