anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Delen Geplaatst: 17 januari 2002 Sinds kort wordt de Dial-in verbinding niet meer automatisch verbroken op het moment dat ik Internet Explorer afsluit. Ik heb dit wel ingesteld in de Internet opties van IE. In het begin werkte dit wel goed. Nu moet ik steeds opletten om de verbinding handmatig te verbreken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Vervelend. Dial up is lang geleden hier, maar kun je niet de huidige verbinding weggooien en opnieuw aanmaken met een andere naam. En dan alle instellingen weer zetten. Mogelijk schoont dit wat op en scherpt het systeem weer alle instellingen te onthouden. Tis maar een slag in de lucht, maar vaak helpen dit soort onnozele zaken wel. En zoveel moeite is he tniet, dus ik zou het zeker proberen. mvrgroet Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 januari 2002 Ik begrijp dus, dat je in IE/extra/Internetopties/verbindingen/inbelinstellingen/instellingen/geavanceerd 'Verbinding verbreken als die niet langer nodig is' aangevinkt hebt. Maar als je op dezelfde locatie ook een vinkje hebt staan bij 'verbinding verbreken indien niet actief langer dan bijvorbeeld 15 minuten', wacht 'ie eerst op die 15 minuten. Dus om te beginnen moet je die optie uitvinken, en kijken of het schermpje dan wél meteen komt wanneer je IE of OE uitschakelt. Lukt het niet, doe je het volgende Ga naar Start/uitvoeren, en type Regedit, gevolgd door 'OK'. Ga naar de sleutel HKEY_CURRENT_USERRemoteAccessProfile<Naam van je verbinding> Onderzoek nu de volgende DWORD waarden in het RECHTERvenster, indien aanwezig: EnableExitDisconnect EnableAutodisconnect Als één van deze twee de waarde 00 00 00 00 heeft, rechtsklik er dan op, en kies 'wijzigen'. Verander hem in 01 00 00 00. Kijk ook even naar de volgende registersleutel: HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionInternet Settings Ga daar naar de waarde EnableAutodisconnect in het rechtervenster. Als deze waarde 00 00 00 00 is, verander die dan in 01 00 00 00 Start even opnieuw op. Blijft het sukkelen, is dat vernodelijk omdat een progje dat automatisch geladen wordt wanneer Windows opstart de instellingen elke keer weer verandert. Kijk in Msconfig/opstarten, en vink eens alles uit wat daarmee verband zou kunnen hebben (download managers, ftp progjes, etcetera.) Succes, Ton Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen