anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Delen Geplaatst: 17 januari 2002 Op mijn laptop (Compaq presario) kan ik niet in het setup scherm komen van de computer. Heb alles geprobeerd F8, F10 ESC. De computer draait op Windows XP Suggesties ? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 [ Dit Bericht is bewerkt door: mania op 2002-01-17 17:04 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 17 januari 2002 De methode die ik wel eens gebruik is het volgende: Schakel de computer helemaal uit. Druk F1, of een willekeurige andere toets in en houdt deze ingedrukt. Zet de computer aan, terwijl je F1 nog steeds ingedrukt hebt. Er komt nu zoiets te staan als keyboard error of iets dergelijks. Zodra het bios een meldig geeft, laat je F1 los en enter je het bios. Werkte bij mij altijd Groet Rob Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2002 Manual al gelezen? Bij de Compaqs die ik ken is het F10. Andere toetsen zijn DEL en F2. Als het niet lukt kan er het volgende aan de hand zijn: Het setup programma voor het BIOS staat bij Compaqs op een aparte (NON-DOS) partitie op de HD (een paar MB groot). Misschien is deze verdwenen toen je een keertje FDISK hebt gedraaid? Bij Compaq kun je 'm weer downloaden. Vervolgens op floppy zetten en booten van floppy. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 18 januari 2002 [quote:8d0870f13a] Op 2002-01-17 19:23, schreef Rob van Esch: De methode die ik wel eens gebruik is het volgende: Schakel de computer helemaal uit. Druk F1, of een willekeurige andere toets in en houdt deze ingedrukt. Zet de computer aan, terwijl je F1 nog steeds ingedrukt hebt. Er komt nu zoiets te staan als keyboard error of iets dergelijks. Zodra het bios een meldig geeft, laat je F1 los en enter je het bios. Werkte bij mij altijd Groet Rob [/quote:8d0870f13a] Dit is inderdaad een manier die altijd moet werken...gebruik ik ook altijd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 januari 2002 Dank voor de tips, maar tot nu toe weinig resultaat gehad Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 21 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 21 januari 2002 Het laatste moet gewoon werken, vertel ons wat je ondervindt...wat zie je precies in beeld als je dat probeert? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2002 De computer start gewoon op, ondanks het feit dat je een toets ingedrukt houdt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2002 Dat is zeer bizar.....en als je het toetsenbord helemaal niet aansluit? Loopt hij dan ook nog gewoon door? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2002 dan is de biospartitie dus gewoon pleite.. ga naar http://www.compaq.com / support / home daar vind je alle presario spullen onder drivers/downloads. je@n Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2002 datis waar ook ja. Een compaq pc heeft een bios die je moet installeren op een aparte partitie van de harde schijf die ongeveer 2 mb groot is. Als deze partitie niet aanwezig is, kun je de instellingen in het CMOS niet wijzigen. Je moet dus de bios software downloaden en installeren. succes Rob Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2002 Het werkt tegenwoordig ietsiepietsie anders. Je hoeft de BIOS bij een compaq niet echt meer te installeren, hetgeen je download is enkel de aansturingssoftware om de bios te kunnen editen. Dit kan je dus ook gewoon op een bootable diskette zetten en hiermee opstarten, dan gaat het ook prima. Het voordeel van deze software op een kleine speciale partitie zetten hievoor is dat je geen bootable diskette meer nodig hebt. De bios zelf is dus al aanwezig in de machine. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 januari 2002 Lees deze topic ook effe: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=47718&forum=1&5 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 januari 2002 Goed nieuws Heb via compaq een update van BIOS geinstaleerd. Probleem opgelost DANK !!! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen