Ga naar inhoud

setup scherm

anoniem

Aanbevolen berichten

De methode die ik wel eens gebruik is het volgende: Schakel de computer helemaal uit. Druk F1, of een willekeurige andere toets in en houdt deze ingedrukt. Zet de computer aan, terwijl je F1 nog steeds ingedrukt hebt. Er komt nu zoiets te staan als keyboard error of iets dergelijks. Zodra het bios een meldig geeft, laat je F1 los en enter je het bios. Werkte bij mij altijd Groet Rob
Link naar reactie
Manual al gelezen? Bij de Compaqs die ik ken is het F10. Andere toetsen zijn DEL en F2. Als het niet lukt kan er het volgende aan de hand zijn: Het setup programma voor het BIOS staat bij Compaqs op een aparte (NON-DOS) partitie op de HD (een paar MB groot). Misschien is deze verdwenen toen je een keertje FDISK hebt gedraaid? Bij Compaq kun je 'm weer downloaden. Vervolgens op floppy zetten en booten van floppy.
Link naar reactie
[quote:8d0870f13a] Op 2002-01-17 19:23, schreef Rob van Esch: De methode die ik wel eens gebruik is het volgende: Schakel de computer helemaal uit. Druk F1, of een willekeurige andere toets in en houdt deze ingedrukt. Zet de computer aan, terwijl je F1 nog steeds ingedrukt hebt. Er komt nu zoiets te staan als keyboard error of iets dergelijks. Zodra het bios een meldig geeft, laat je F1 los en enter je het bios. Werkte bij mij altijd Groet Rob [/quote:8d0870f13a] Dit is inderdaad een manier die altijd moet werken...gebruik ik ook altijd.
Link naar reactie
Het werkt tegenwoordig ietsiepietsie anders. Je hoeft de BIOS bij een compaq niet echt meer te installeren, hetgeen je download is enkel de aansturingssoftware om de bios te kunnen editen. Dit kan je dus ook gewoon op een bootable diskette zetten en hiermee opstarten, dan gaat het ook prima. Het voordeel van deze software op een kleine speciale partitie zetten hievoor is dat je geen bootable diskette meer nodig hebt. De bios zelf is dus al aanwezig in de machine.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...