Ga naar inhoud

XP Registreren gaat niet

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een pc verkocht met een officiele xp en een kabelaansluiting. Steeds bij het opstarten van xp riep deze dat ze moesten registreren en dat probeerden ze dan ook maar dat ging schijnbaar niet via de kabel. Nu, na 31 dagen start xp met het scherm dat er nog niet geregistreerd is en dat dat nu eerst moet. De keuze is ja en nee registreren. Wat je ook kiest, de pc komt hierna op een scherm met wat blokjes en kruisjes die niets doen als je er op klikt. (zo leggen ze het me uit door de telefoon).

Microsoft zegt dat dit niets met registreren te maken heeft. Ze zeggen dat je gewoon door kunt werken als je niet registreerd.

Wie (her)kent dit? Is het waar wat MS zegt? Is er een oplossing? kan ze nog wel iets doen maar ziet ze dat niet op het scherm?

Help, aub. De pc staat aan de andere kant van Nederland en ik wil proberen het telefonisch op te lossen.

Link naar reactie
Ten eerste zijn degene aan wie je de pc verkocht hebt niet echt slim bezig geweest. Als je meer dan een maand probeerd online te registeren en dat lukt niet, dan meldt je dat toch bij de verkoper. Je kunt namelijk ook telefonisch registreren. Als je binnen de gestelde termijn niet registeerd staakt XP totdat je de registratiecode hebt. Wat er precies aan de hand is weet ik niet, maar als hun systeem vastloopt heeft dit inderdaad niets met registratie te maken. Uit ervaring kan ik je zeggen dat dit soort problemen maar moeilijk telefonisch op te lossen zijn. Ik weet niet welke service jij geven moet, maar deze pc moet nader bekeken worden.
Link naar reactie
De service is normaal wel goed maar als het even kan dan graag telefonisch.

Je kunt de pc op die pagina wel gewoon afsluiten. Hij loopt dus niet vast. Omdat het niet uitmaakt of je JA of NEE kiest lijkt het wel een fout in windows. Waar moet je heen bellen (kan dat nu of op zaterdag) om dat telefonisch te doen? Want dat staat niet op de xp licentie.

Link naar reactie
Hoi,

Ik neem toch aan dat we het hebben over "activeren" en niet "registreren"?

Registreren is namelijk niet verplicht bij Windows XP en belemmert ook de verdere werking van XP niet. Activering is wel verplicht en daarvoor heb je inderdaad 30 dagen, anders stopt het programma ermee.

Microsoft zal NOOIT zeggen dat "niet activeren" geen gevolgen heeft, men kan dit wel zeggen van "niet registreren".

Als je wel Registreren bedoelt, is dan de pc al wel geactiveerd?

IS de Windows-versie eerder op een andere computer geinstalleerd geweest, en daar geactiveerd? geregistreerd?

mvrgroet Edmond

Link naar reactie
Weet je zeker dat de klant het niet gewoon op een 2de pc heeft geïnstalleerd, en jou nu een oor aan het aannaaien is?

------------------ Sjaal om, Sjalom. Het wordt koud, heb daar vrede mee.

Jetway 866AS-R, VIA KT266, Creative SbLive! 5.1, AMD XP 1600+, 512mb DDR, GF2 GTS 32mb DDR, 3COM 3C900B-TPO, Maxtor 40Gb, Quantum Fireball EL10.2 10,2Gb, LG CRD-8400B, LiteOn 12010B 12x10x40x Burnproof.

Link naar reactie
Dag, Neem tijdens kantooruren kontakt op met MS. Er is een mogelijkheid om via een omweg de activeringscode die je van MS krijgt in XP in te voeren. Ik hoop wel voor jou dat je geen OEM versie hebt. Want bij OEM versies loop je de kans van het kastje naar de bekende muur te worden gestuurd. Houdt ons via het forum a.u.b. op de hoogte van de afloop. Gr. Jan
Link naar reactie
Daar halen we inderdaad 2 dingen door elkaar. Het gaat inderdaad over activeren. De pc is na aankoop direct op de kinderkamer gezet en die hebben dat gewoon niet begrepen denk ik.

Er zit een officiele xp set bij, deze is niet al eerder op een andere pc geinstalleerd geweest, het is zo legaal als het maar kan.

Klopt het dat je dan inderdaad niet meer verder kunt? Kan MS helpen om de zaak weer vlot te trekken? Of is het nu gebeurt en moet de pc opnieuw geinstalleerd worden.

Link naar reactie
Diverse mensen van MS aan de telefoon gehad maar allen beweren dat het dan gedaan is met de software. de zaak zit op slot en dat blijft zo. Alleen opnieuw formateren zou dan nog helpen. Voor straf gaat dan ook de data verloren. Ik kan het systeem niet hierheen halen dus ik laat ze via de telefoon wel even opnieuw installeren maar ik had nog wel een aantal dingen willen proberen. 1) De schijf in een NT systeem hangen als 2e hd, opstarten als administrator en kijken of de xp schijf leesbaar is. 2) Windows 2000 er naast installeren en kijken of de schijf weer leesbaar wordt. 3) Xp opnieuw installeren zonder formateren, maar dat zal wel niet kunnen. Als iemand eens de kans krijgt en de tijd heeft om dit uit te proberen dan hoor ik graag het antwoord. Ik mag toch hopen dat er een manier is om de data te redden. Stel dat er eens een foutje in xp sluipt (en dat is niet onmogelijk heb ik in het verleden gemerkt) waardoor xp denkt dat ze niet geactiveerd is, ik moet er niet aan denken.
Link naar reactie
Optie 3 kan dus heel zeker WEL! Setup maakt dan op de schijf een nieuwe map genaamd Windows.0 en alle data op de schijf is gewoon zichtbaar. Alleen zijn alle programma's niet meer geregistreerd in Windows en dus niet meer opstartbaar. Als dat verder geen probleem is, dan ligt hier de mogelijkheid om deze zaak weer aan de praat te krijgen. Je zult dan nog wel even boot.ini moeten aanpassen (telefonisch??) omdat je anders altijd met een bootmenu blijft zitten. En die oude map Windows waar je nu niets meer aan hebt tzt wel even verwijderen.
Link naar reactie
Beste Niek, Als je bij het starten van de pc (tijdig) op F8 drukt dan kun je uit de lijst die dan verschijnt kiezen voor de optie Veilige modus. Dan kun je in ieder geval Windows XP starten ook al heb je niet binnen 30 dagen geactiveerd. Je kunt proberen of je dan alsnog via Internet te activeren (als die in de veilige modus tenminste werkt). Je kunt in ieder geval je data veilig stellen. Hoop dat jij (en anderen die te laat doorkrijgen dat ze hadden moeten activeren) hier iets aan hebt. Groeten - John Spronk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...