Ga naar inhoud

sblive probleem in win xp

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo,

heb een probleem met mijn sblive kaart in windows xp. De device manager geeft een unknown device aan. Ik kan geen wav, mp3 etc afspelen. De geluidskaart is niet beschadigd omdat ie wel nog cds direct vanuit de cdrom drive afspeelt en onder windows 2000 doet ie het ook prima. Als ik bij de unknown device 'update drivers' doe dan geeft windows een foutmelding:

There was a problem installing this device: Microsoft WINMM WDM Audio compatibility Driver An error occurred during the installation of the device The data is invalid.

Had al eerder windows xp prima werkend met geluid en al maar heb toen windows xp opnieuw geinstalleerd en sinds dien doet ie het niet meer. Heb ook de nieuwste sblive drivers voor xp maar niet.... Ik hoop dat iemand me kan helpen want dit is dus echt frustrerend.

Met voorbaat dank,

miel.

Link naar reactie
Wat je is kunt proberen is de kaart verwijderen uit de computer, winxp opstarten en alle drivers van de sblive verwijderen, vervolgens de pc uitscakelen en de sblive in een ANDER pci slot steken, pc opstarten en m dan proberen te instaleren

weet niet of het werkt maar is proberen waard moet zeggend at ik winxp al 3 keer zonder problemen opnieuw geinstalleerd heb

suc6

Link naar reactie
De drivers van microsoft zijn niet zo best (bij mij geven die geen geluid door alle vier de luidsprekers; alleen maar door de 2 frontspeakers). Download die van Creative en installeer die. WindowsXP geeft een melding dat de drivers niet geschikt zijn voor XP, maar ik heb het toch geinstalleerd en het draait nu a maanden puik! wel opletten dat, wanneer je Windows-Update doet, je de drivers niet vervangt door die van Microsoft, want Update geeft aan dat Microsoft nieuwere (betere) voor je heeft. En dat lullen ze dus.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...