Ga naar inhoud

Dynalink PCI modem werkt niet onder XP

anoniem

Aanbevolen berichten

Vol enthousiasme heb ik afgelopen weekend Windows XP geinstalleerd. Alles ging redelijk goed. Windows XP vond een Generic modem en deze heb ik geupdate met de XP drivers voor mijn Conexant SoftK56 Data Fax TAM modem van Dynalink. Ik had op voorhand al een email naar Dynalink gestuurd en deze vertelden mij: "Een Windows XP driver voor de 1456PM kunt u downloaden vanaf www.dynalink.nl" Dit heb ik dus ook gedaan. In apparatenbeheer ziet alles er goed uit volgens Windows XP werkt dit apparaat correct en heeft een eigen IRQ (5) Helaas.... Girotel opgestart en ik krijg wel verbinding maar er wordt geen data verstuurd. Girotel komt met de melding uitwisselen van gegevens is mislukt, girotel en codenummer verkeerd. Afijn alles nog maar eens gechecked en ook de laatste versie van Girotel gedownload (2.1) Helaas het mag niet baten. Het modem geeft naast de kiestoon ook om de seconde een pieptoon en blijft dit doen.

Wie kan me hierbij helpen.

Alvast zeer bedankt,

Groeten,

Mario.

Link naar reactie
Beste mario,

Waar ik in eerste instantie aan zit te denken of de firewall uit staat ?....doe je d.m.v. Control panel>Network connections> eigenschappen van de verbinding van je internet provider>Advanced Zorg dat het vinkje bij firewall niet aangevinkt is.

Wat eventueel ook nog een mogeljkheid is dat het programma van girotel niet goed samenwerkt met XP, ga naar het bestand wat het programma opstart, eigenschappen>Compatibility> en dan run this program in win98> ok

Ik ga d'r van uit dat je gewoon kan internetten en voor de rest alles met de modem goed werkt.

Hoop dat je d'r wat mee kunt.

Arno :smile:

Link naar reactie
Arno alvast bedankt voor je reaktie, internetten doe ik via de kabel (via 3com ethernetkaart) dus mijn firewall houdt mijn girotel programma niet tegen.

Het girotel programma werkt prima onder XP het is echt de modem dat niet goed werkt.

Via HyperTerminal ook van alles geprobeerd maar dat Dynalink intern PCI modem is met geen mogelijkheid aan de gang te krijgen. De modem belt wel, vervolgens komt er ook nog verbinding tot stand, daarna blijft de modem om de seconde een piep geven. Het lijkt mij een kwestie van de juiste drivers maar die heb ik volgens de heren van Dynalink.

Wat zie ik over het hoofd ?

Groeten

Mario

Link naar reactie
Beste Mario, zit nog een beetje te brainstormen...wat eventueel nog een mogelijkheid is, want windows is soms een raar programma en soms niet te begrijpen, dat het bios in combi met xp raar doet. Heb vaak gelezen dat als je desbetrefende kaart eruithaalt,opstart en dan de computer weer afsluiten> kaart terug en dan opnieuw installeren soms helpt. Heeft te maken met de gedeelde irq's van kaarten en xp, maar ben hier niet zeker van.

Is misschien nog het proberen waard ?

Groeten arno :smile:

Link naar reactie
Arno zeer bedankt voor het meedenken en inderdaad Mike effe die 2 instellingen veranderen en Girotel werkt prima.

Aangezien er dus meer mensen dit probleem hebben zou je van de postbank mogen verwachten dat deze relatief simpele oplossing op postbank internet site staat.

Maar goed wat niet is kan nog komen.

Groeten,

Mario.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...