anoniem Geplaatst: 4 januari 2002 Delen Geplaatst: 4 januari 2002 Telkens als ik XP wil installeren gebeurt het volgende: -Ik start de installatie op... -Ik formatteer de harde schijf normaal met NFTS -Dan gaat XP bestanden kopieeren... .... dan zegt ie steeds dat er bestandjes niet gevonden zijn.... ik weet zeker dat het niet aan de cd ligt. als ik een paar keer het betandje overnieuw probeer te installeren... of als ik het bestandje oversla ... dan zegt ie na een tijdje: (verkort): Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen,memory_managementblablabla***STOP: 00x000000 1A(0x00000781,0xc0317290 0x00000000,0xE166C098)kan iemand mij misschien helpen... ik zou echt niet weten wat er aan de hand is.ps. ik heb net een nieuwe pc, het systeem is ruim voldoende voor XP...je kan evt. ook mailen naar: aukehaanstra@hotmail.com Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2002 Boot sector scanning uitzetten in de BIOS, en voor de zekerheid de partities opnieuw aanmaken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2002 Ok, bedankt, ik zal eens kijken of ik dat kan doen... ik heb een msi k7t266 pro2 moederbord...mmm... maruh.. als je bootsector scanning uitzet dan kan ie toch ook niet meer opstarten??? De pc kijkt toch altijd eerst of er een bootsector op de floppy of cd zit en zoniet dan start-ie op van de bootsector van je harde schijf....??? of heb ik het nou mis? wat bedoel je er dan mee?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2002 ik denk dat 'boot sector scanning' in houdt dat programma's (zoals installatie XP) de boot sector niet mogen wijzigen. Mogelijk wordt deze optie 'System type-> System / Setup'.------------------ PC: Pentium III 1GHz, 640 MB RAM, GEFORCE 2MX 400 64 MB, 40 GB HD 7200 RPM, 1800 Kbit Chello Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2002 Beste aukehaanstra, probeer eens wat anders,want volgens mij boot je vanaf de cd-rom.....download het bootdisk-programma bij microsoft, eventueel te vinden op www.windowsxp.pagina.nl en let even op de versie home/prof.Start hier vanuit op en probeer dan eens naar een Fat32 partitie te formateren. en vervolgens de installatie verder te volgen. Als dat goed is gegaan kan je later altijd nog converteren naar NFTS, via manager>Diskmanagement.Maar dat zou ik even na moeten kijken, weet dat niet zeker.laat even weten of het wat was :smile:Mvrg arno Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2002 ok, bedankt, ik zal het eens uitproberen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2002 Nee,dat helpt ook niet! Ik denk dat het aan mijn ram ligt weet iemand of een fout in dit register (het is steeds hetzelfde adres) ***STOP: 00x000000 1A(0x00000781,0xc0317290 0x00000000,0xE166C098)een fout in mn ram-module is? btw. ik heb 256 mb ddr ram in mn comp. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2002 Beste aukehaastra,is het een nieuwe computer ? zomaar even een vraag , want waar ik naar toe wil is het volgende.....toen ik mijn systeem kocht had het bedrijf de instellingen van het geheugen te "langzaam" gezet dus in plaats van 2-2-2 timeing> 2-2-3, dit is de wait cycle van het geheugen om data klaar te zetten. het zou kunnen dat jouw systeem te "snel" staat, dus als je pc 2100 cas 2.5 d'r in hebt zitten en het staat op een timing met cas 2, dat is lekker snel....maar je krijgt wel een instabiel systeem. Affijn we hebben volgens mij bijna het zelfde mobo, zet je geheugen op PDC(of zoiets),dan controleerd het moederbord de timings van het geheugen en stelt dit correct in, anders kan je het ook handmatig op een lagere clocksnelheid zetten en neem dan het hoogste getal wat je als optie krijgt. Als het lukt vang je twee vliegen in klap, windows xp werkt en je weet of je geheugen goed/niet goed isMvrg arno[This message has been edited by arnolips (edited 07-01-2002).] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2002 Ja, ik heb net een nieuwe pc gekocht! Ik weet zelf niet zo heel veel van hoe ik mn bios in moet stellen... en het bedrijf waar ik mn computer hep gehaald heeft daar ook niks aan gedaan...Ik heb ook van iemand gehoord dat je een ... multiplier heb ( op 10.5) en dat mn ram op 100 mhz draait. Wat een multiplier weet ik nog steeds niet zo goed. Maar ik vroeg hem waarom er bij mij stond: cpu clock: 1050 mhz ; bij het opstarten hij zij dus 10.5 x 100 = 1050 Ik heb een Athlon XP 1600+ (1.4 Ghz) dus als ik het geheugen op 133 Mhz zet dan zou dat zijn.. 10.5 x 133 = 1396,5 en dat komt dan heel dicht bij die 1,4 Ghz in de buurt (mijn vraag dan : ik heb toch DDR ram= 266Mhz? of heb ik het mis? 10.5 x 266 = 2793Mhz.. uhhhhh..???)in mijn bios staat er: Configure sdram Timing by: SPD bla Cas latency : 2.5 Row Prechange Time : 3T RAS Pulse width : 6T RAS to CAS Delay : 3T bla, bla ik heb een msi k7t266 pro2ik heb ook niet echt veel ervaring met bios-en want voor deze computer had ik een Packard Bell en daar heb ik nooit veel aan hoeven te veranderenIk had ook gehoord dat er een soort programma is dat bootable is en waarmee je je geheugen kan checken... als je je kast 24 uurtjes laat pruttelen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2002 Beste aukehaastra,Je gaat inderdaad een aantal dingen door elkaar gooien, je zou een goede computer bakker kunnen worden, koop ik mijn volgende pc bij jou (lekker snel :grin: ) Maar oké genoeg gekkigheid, wat betreft je geheugen zit het goed volgens mij,maar hoe oud is het syteem....2 weken-2 maanden. Ik zou eens terug gaan en ze lief aankijken :smile: en je mag natuurlijk een beetje service en feedback hebben voor een nieuw systeem. Want volgens mij zit er ergens niet lekker met de snelheden en XP, en ik ben bang dat je je bios in zal moeten duiken, ik raad aan om even te bellen en vragen of het bedrijf tegen een kleine vergoeding(natuurlijk) het voor jou zou willen instaleren. Daar zitten de mensen die (natuurlijk) niets anders doen en meer mogelijkheden hebben om eventueel geheugen te testen etc.Ik zou even een belletje doen, anders blijf je bezig !Mvrg Arno :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 probeer maar eens je bios te updaten of kijk even bij msi op de site daar staat het probleem beschreven. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 Ja johnnyQ, dat zouden wij doen, maar meneer haanstra....heeft een nieuw systeem en garantie, plus geeft hij aan dat dit niet zijn sterkste kant is......dus om dan "even" je bios te gaan updateéé...... :smile: Ik denk dan toch dat het verstandiger is om het bedrijf in kwestie te gaan vragen om het probleem te gaan oplossen. en meestal is dat geen probleem en doen ze dat graag...als je tenminste een goed bedrijf gekozen hebt, maar aan de spec van het mobo te zien, is het geen dozenschuiver.Mvrg Arno Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 JohnnyQ, waar staat het probleem van mij dan op de site van MSI beschreven? ik heb het niet kunnen vinden...Ik heb niet zo veel verstand van bios-sen, maar als ik er het probleem mee kan verhelpen... ik ken ook wel wat mensen die me daar wel bij zouden kunnen helpen.Ik denk ook dat als het mij toch niet lukt dat ik dan maar even naar de zaak ga waar ik mn computer heb gekocht... het is een bekende zaak in Rotterdam. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik installeerde XP tegelijkertijd met een uitbreiding van het RAM-geheugen. Kostte even tijd om uit te zoeken, maar nadat ik het nieuwe geheugen verwijderde ging het wel goed. Na omruiling voor een goed bankje werkt alles nu wel goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2002 Ik heb mn pc weggebracht...als het goed is weet ik morgen of het komt door een defect ram-dingetje of iets anders..? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2002 Ok, iedereen hartstikke bedankt!ps. het probleem was: mn ram module was stuk, heb er ff een nieuwe in gedaan en hij deed het! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2002 en auke......bevalt XP een beetje :grin: :grin:Veel plezier met XP - arno Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen