anoniem Geplaatst: 4 januari 2002 Delen Geplaatst: 4 januari 2002 Sinds een maandje overgestapt op XP. Bevalt prima behalve een ding: ik was bij 98 gewend om, als ik aan het internetten was, een CD'tje te draaien op de achtergrond. Bij XP wordt om de 10-20 sec. (onregelmatig) het geluid echter even onderbroken. Ik heb alle windowsgeluiden al uitgezet, helpt echter niet. Weet iemand een oorzaak en oplossing? Enige gegevens: Computer Atthlon 1.5. met 512 MB intern geheugen Geluidskaart Soundblaster 1024, allernieuwste drive via creative.comAlvast dank voor een reactie! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 januari 2002 Dat is best vreemd...het ligt iig niet direct aan Windows XP zelf, want bij mij en mensen om mij heen zijn hier nog geen problemen mee ontstaan... Is er geen tooltje ofzo actief op de achtergrond die de harddisk af en toe ff benadert? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 februari 2002 Ik draai sinds een week met Windows2000 en ik heb exact hetzelfde. Heb W2K als dualboot naast W98SE en merkte dus dat het in W98SE niet is. Ik heb de vraag ook al op een ander forum geplaatst en daar kreeg ik het advies om eens te checken welke prog's allemaal meedraaien (via MSConfig). Dit viel ontzet-tend mee, dus dat kan de oorzaak volgens mij niet zijn. Verder heb ik zo'n beetje dezelfde configuratie als jij, dwz. een 1000 MHz AMD Athlon Thunderbird en 512 MB Ram en een Creative lab soundblaster PCI128. Heb echter nog niet de nieuwste drivers gedownload. Wel gecheckt of hij het bij mijn cd brander (Plextor 16/10/40) ook doet en inderdaad, daar is het ook. Tevens verschillende softwarematige CD spelers geprobeerd en dat maakt ook niets uit. Wordt er knap wanhopig van. Ik heb alleen nog niet uitgeprobeerd of hij het ook doet als ik internet via ISDN ipv ADSL. Ik heb tot nu toe alleen via ADSL geprobeerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2002 Uiteindelijk na lang experimenteren en een gouden tip ben ik erachter gekomen dat het overslaan van de CD speler in W2K tijdens het surfen kan worden verholpen door bij de eigenschappen van de CD speler in het apparaatbeheer (onder DVD-/ CD-Rom-stations) op nogmaals het tab-blad eigenschappen de optie "digitale CD-audio voor deze CD-Rom-speler inschakelen" UIT te vinken, dus niet inschakelen. Hiermee is het probleem althans in mijn geval opgelost. Iedereen alsnog hartelijk bedankt voor het meedenken en het aandragen van suggesties. Symjack. [ Dit Bericht is bewerkt door: Symjack op 2002-03-02 15:30 ] Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen