Ga naar inhoud

Drivers voor scanner onder XP?!?

anoniem

Aanbevolen berichten

Goed.

Nu heb ik dat weer. Komt XP uit, installeer ik hem netjes. Alles werkt perfect, retesnel, geen probs. Alleen 1 dingetje: mijn scanner (Compeye Simplex 1236C) wil GVD niet werken onder Windows XP. Hij detecteert hem als een Umax Vistascan scanner?? Op de website wordt deze scanner niet meer voor XP ondersteund. De drivers voor Windows 2000/NT werken ook niet. Ik krijg een foutmelding: Scanner is niet gevonden. Kabels en voeding gecontroleerd. Heb een email naar die fabrikant gestuurd met de hoop dat ze me een goeie drivers kunnen sturen. Deze heb ik pas 2 jaar ofzo. Nog nieuw, bijna niet gebruikt, dus zonde om een nieuwe te kopen!

Kan iemand me helpen, svp?

Link naar reactie
[QUOTE]Originally posted by SeNTiNeL0: Goed.

Nu heb ik dat weer. Komt XP uit, installeer ik hem netjes. Alles werkt perfect, retesnel, geen probs. Alleen 1 dingetje: mijn scanner (Compeye Simplex 1236C) wil GVD niet werken onder Windows XP. Hij detecteert hem als een Umax Vistascan scanner?? Op de website wordt deze scanner niet meer voor XP ondersteund. De drivers voor Windows 2000/NT werken ook niet. Ik krijg een foutmelding: Scanner is niet gevonden. Kabels en voeding gecontroleerd. Heb een email naar die fabrikant gestuurd met de hoop dat ze me een goeie drivers kunnen sturen. Deze heb ik pas 2 jaar ofzo. Nog nieuw, bijna niet gebruikt, dus zonde om een nieuwe te kopen!

Kan iemand me helpen, svp?[/QUOTE

Kijk welke scannerserie wel XP drivers heeft.Gewoon proberen,is mij ook gelukt voor dat de juiste drivers uitkwamen

Link naar reactie
Dit las ik op die beste lui hun homepage:

1. The above driver is NOT suitable for Simplex scanners which bundled with driver version 2.1x or 2.2x due to some different settings of the hardware. 2. The above driver is upgraded only for English version. 3. The above driver does not support Window XP and will not be updated to support Window XP due to some different settings of the hardware.

Hun website: http://www.compeye.com

Hebben ze dus bij vrijwel al hun drivers staan dit verhaal

------------------ Greetz Okidoki

[This message has been edited by *** Okidoki *** (edited 03-01-2002).]

Link naar reactie
...en als we huilen, dan huilen we gewoon met..... Ook ik heb dit ondervonden met mijn Lifetec LT9350! Inderdaad enige negatieve ervaring met XP, maar....

IK HEB WELLICHT een oplossing, echter heb het nog niet uitgeprobeerd omdat ik het een beetje link vind... echter ben benieuwd wat jullie ervan vinden:

Kreeg van leverancier (Mustek Duitsland die een x-aantal Lifetec scanners geproduceerd heeft) het volgende door:

1. Regedit starten 2. HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersion den Schlüssel "ProduktName" von Microsoft Windows XP in Microsoft Windows 2000 ändern. 3. den Mustektreiber für Windows 2000 installieren 4. die änderung in der registry wieder rückgängig machen.

1. Start Regedit (StartRunRegedit) 2. HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersion Valve name “Produkt name” From Windows XP change to Windows 2000 3- Install the Mustek driver for Windows 20000. 4- change the Regedit to the default setting.

Graag jullie reakties, volgens mij moeten we het gewoon proberen en dan zijn we zeer waarschijnlijk allen weer gelukkig mits je dus wel aan 2000 drivers kunt komen!!!!)

Link naar reactie
Als de scanner onder XP herkent wordt als een UMAX, misschien werken dan de UMAX drivers wel ! Ik vond tot mijn grote verbazing op hun website XP drivers die uitstekend werken voor mijn UMAX ASTRA 1220P (jawel via de parallelle poort !). De oude UMAX doet het nu prima onder XP (en zelfs beter dan onder ME, nl. zonder vast te lopen). (www.umax.de)

Succes allemaal.

Link naar reactie
quote:
Originally posted by tha_Master: Ik zal ook wel meehuilen... In mijn geval gaat het om de HP ScanJet 3400c... Enigste minpuntje aan XP bij mij :sad:

Een soortgelijk probleem met een 3300C. Ga naar je configscherm - scanners. Als het goed is staat daar je scanner. Dubbelklik hier op en links zie je als het goed is een scan wizard verschijnen. Dan kan je scannen en gaat de rest vanzelf.

------------------ Allways look on the bright side of life. Wie niet sterk is moet veel kadetjes eten. Oost, West, thuis ook een rotzooi!

[This message has been edited by Rob The Great (edited 06-01-2002).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by chopperbob: Als de scanner onder XP herkent wordt als een UMAX, misschien werken dan de UMAX drivers wel ! Ik vond tot mijn grote verbazing op hun website XP drivers die uitstekend werken voor mijn UMAX ASTRA 1220P (jawel via de parallelle poort !). De oude UMAX doet het nu prima onder XP (en zelfs beter dan onder ME, nl. zonder vast te lopen). (www.umax.de)

Succes allemaal.

Hij herkent hem wel als een UMAX scanner, maar ik weet juist niet WELKE drivers ik moet nemen.!!

Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:2a8d8af5fd] Op 2002-01-06 22:15, schreef Linefood78: Even een reply voor tha_Master. Ik werk zelf met een 3400c van Hp op winxp pro of een soortgelijk systeem als wat je zelf hebt. Maar goed,. er zijn wel drivers voor deze scanner voor xp beschikbaar, bij mij werkt hij als een zonnetje. Even doorzoeken dus. [/quote:2a8d8af5fd] De drivers zijn er ook wel, maar dat zijn drivers als je windows naar XP hebt geupgraded, en niet als je xp opnieuw installeerd... (btw tha_Master is niet meer, tha_Master is now Sjello)
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Hallo, Ik heb ook net de XP home edition geinstalleerd en had ook problemen met de installatie van de Simplex scanner DP60M. Ik ben via drivers.com, uiteindelijk op http://www.compeye.nl site gekomen en daar via de driversdownload aan de juiste driver gekomen voor mijn scanner (die dus 3 jaar oud is) Groetjes Amorgos
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...