Ga naar inhoud

Wat Vinden Jullie Van Windows XP..


anoniem

Aanbevolen berichten

Wat Vinden Jullie Van Windows XP..

Zelf draai ik nu 2 maanden met XP en in het begin was ik zeer tevreden, Maar langzamerhand gaan er bij mij toch wat problemen optreden,,

Op mijn 2e HDD heb ik nog Windows 98se en als ik daar dan weer eens een avondje mee werk dan vliegt alles over mijn Beeldscherm, en als ik dan weer terug ga naar XP lijkt het wel of ik met een XTje aan het werk ben..

een beetje overdreven misschien, maar Windows 98se is stukken sneller,, ook heb ik problemen met sommige Games, dat ie dan de VideoKaart niet juist Detecteert, ik heb alle nieuwste Drivers van al mijn Hardware gedownd. maar het maakt niets uit..

Toch wel jammer, het ziet er wel allemaal gelikter uit. en er zitten natuurlijk wel een hoop leuke dingen ingebouwd.. zal nog een paar weken aan tobben maar dan vliegt XP er bij mij toch mooi weer af...

Maar ja wie ben ik........

De vraag was wat Vinden Jullie van Windows XP....

MVG

JC

Link naar reactie
quote:
Originally posted by JC: Wat Vinden Jullie Van Windows XP..

Zelf draai ik nu 2 maanden met XP en in het begin was ik zeer tevreden, Maar langzamerhand gaan er bij mij toch wat problemen optreden,,

Op mijn 2e HDD heb ik nog Windows 98se en als ik daar dan weer eens een avondje mee werk dan vliegt alles over mijn Beeldscherm, en als ik dan weer terug ga naar XP lijkt het wel of ik met een XTje aan het werk ben..

een beetje overdreven misschien, maar Windows 98se is stukken sneller,, ook heb ik problemen met sommige Games, dat ie dan de VideoKaart niet juist Detecteert, ik heb alle nieuwste Drivers van al mijn Hardware gedownd. maar het maakt niets uit..

Toch wel jammer, het ziet er wel allemaal gelikter uit. en er zitten natuurlijk wel een hoop leuke dingen ingebouwd.. zal nog een paar weken aan tobben maar dan vliegt XP er bij mij toch mooi weer af...

Maar ja wie ben ik........

De vraag was wat Vinden Jullie van Windows XP....

MVG

JC


Helemaal met je eens.Alleen voor het capturen laat ik het er mischien opstaan (files groter dan 2/4 gig)Of toch win2000 erbij.Wel vreemd dat het in begin zo goed is . en na een tijdje ..../lijkt wel engelsdrop

Link naar reactie
Henk,

Ga je dat nu in elke thread zetten ofzo? Na 1 keer weten we het ook wel. Zelf ben ik ook tot nu toe meer tevreden over windows 2000 en windows 98, maar dat heeft er meer mee te maken dat nog niet alle hardware producenten drivers voor XP hebben. Daar kan die beste man aan de andere kant van de oceaan echt niks aan doen.

------------------ Greetz Okidoki

Link naar reactie
Ik vind XP een matig product. Veel spellen draaien niet (ook niet met compatibiliteit). Voorbeelden: Anno 1602 C&& win95 Red Alert 1 Lord of the Realms 2 Pod Rollercoaster Tycoon Sim City 3000 Ook mis ik het programma inbelserver, wat handig is om multiplayer-spelletjes te spelen (modem to modem). Met XP kan ik verder ook niet inbellen als iemand anders zijn inbelserver heeft open staan. Ten slotte is het geluid van sommige spellen slecht: Jagged Alliance 2 Midtown Madness DOS spellen

Van ellende heb ik maar een multiboot met Win98 gemaakt.

Link naar reactie
Anno 1602 C&& win95 Red Alert 1 Lord of the Realms 2 Pod Rollercoaster Tycoon Sim City 3000 Jagged Alliance 2 Midtown Madness DOS spellen ----------- Anno 1602 Draait wel...Er is een patch voor. Rollercoaster Tycoon gaat zeker. Screenshot hebben? SimCity 3000 Draait zeker!! En nog goed ook. Midtown Madness draait perfect bij mij, maar er zijn problemen met aureal kaarten. Wie speelt er nu nog DOS spellen?
Link naar reactie
Ik ben er zeer tevreden over mits ... hij op mijn goeie pc draait. Daar heb ik geen problemen (op wat kleinigheden na, maar die had ik met win 98 ook). Maar heb em gisteren ook op mijn oude Pentium III systeem geinstalleerd en daar werkt de videokaart (TNT2 Ultra) niet zoals het moet, na zelf met de drivers te zijn gaan klooien wordt hij wel herkend, maar de 60hz fix zegt dat er geen nvidia kaart in zit. Tevens blijven sommige games om de cd zeuren. En het werkt daar vrij traag, die gaat dus weer om naar Windows 98.

------------------ Klik hier voor system specs.

Link naar reactie
Jaaaa, het is even wennen voor een aantal mensen, zeker tot het begrip systeem onderhoud en verdiepen in de materie, koop bijvoorbeeld eens een goed boek over XP(prof) en kijk dan eens verder.

Onderhoudsprogramma's zijn bij deze versie van windows erg belangerijk en mensen moeten zichzelf maar eens gaan opvoeden op dat gebied, anders wordt het inderdaad "STROOP".

en wat betreft de snelheid ?.......wat voor hardware hebben we het over, volgens mij(als ik de mensen hoor) in iedergeval geen ultra dma mode 5....... Video TNT ?, lijkt mij erg normaal dat nvidia zijn prioriteiten in eerste instantie op de Gforce lijn richt.

Maar ja, snelheid is een relatief "begrip" en heb ik minder haast dan bovenstaande mensen,al hoewel ?

ik denk gewoon de juiste utility's er naast draaien en het draait gesmeerd.

Groetjes arno

system spec :AMD 1.2,MSI k7tpro 266, 512 mb cas 2, geforce 2Pro 64mb , 2 x maxtor 20 gb etc.

software : PM 7.0, Fix-it utillity's,Norton AV,Norton Firewall, Cacheman 5.0, Tweakmaster voor XP, office 2000 en natuurlijk XP Prof.

Link naar reactie
quote:
Video TNT ?, lijkt mij erg normaal dat nvidia zijn prioriteiten in eerste instantie op de Gforce lijn richt

Beetje raar, Nvidia heeft wel drivers, maar hij wordt hier in winxp niet goed herkent (MS??), en dat nvidia zich op de geforce lijn richt lijkt me niet dat de TNT2 niet meer ondersteunt hoeft te worden. De GeForce chipset maakt maar een zeer klein onderdeel uit van de videokaarten markt. De mainstream zit gewoon met kaartjes als een TNT/TNT2 of een Ati uit de goedkopere range. Dus lijkt me dat winxp die gewoon standaard moet herkennen (zoals mijn GeForce 2 wel werd herkent)

------------------ Klik hier voor system specs.

Link naar reactie
XP zou sneller moeten zijn dan 98 enz. maar ik heb nog geen programma of spel gehad die sneller was. ze waren allemaal stukken langzamer,

Heb pas de Nieuwe Norton Utilities 2002 erop gezet, dat is helemaal een drama even mijn HDD opschonen, duurt een hele dag.. in 98 waren al mijn Partities binnen 1 uur klaar..

mvg

JC

Link naar reactie
Had eerst ook wat problemen na upgrade van 98 naar XP, vooral met installeren van drivers voor cam en scanner. Daarnaast vreemde crashes. Echter: heb een volledige installatie uitgevoerd en pc geheel opnieuw geconfigureerd. Werkt als een trein. Bovendien is XP bij mij wel stuk sneller (Compaq 7000, P3 1 GHz, 768 SDRAM). Problemen die ik had bij 98 doen zich bij XP niet voor.
Link naar reactie
quote:
Originally posted by Henk Bakker: Okidoki, het is een echt drama bij mij. Een uitstekend draaiend systeem onder ME, is helemaal zoek met xp. Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dit program aan te schaffen! En.............. altijd vreemd dat mensen kritiek hebben, die nog niet eens hun e-mail adres vrij durven geven.

Het is een drama bij jou omdat je je niet goed hebt ingelezen voordat je eraan begon, en omdat je niet van tevoren hebt gekeken of je software en hardware wel compatible is met Windows XP. Daarnaast heb je een upgrade gedaan wat je zowieso al beter niet kan doen. En voor wat betreft het plaatsen van je emailadres, dat is je al tig keer verteld in de overige topics waar je graag over XP zeikt, het kan namelijk niet voor niets uitgezet worden hier, dus zo gek ik het niet om hem niet te plaatsen. En daarnaast zijn er nog steeds veel mensen die je gaan mailen over hun eigen topic, terwijl een topic hier afgerond dient te worden zodat anderen er ook nog wat aan hebben.

Link naar reactie
Ik draai nu al enkele maanden met Windows XP op 3 clients in mijn thuisnetwerk met compleet verschillende hardware, en het draait 100% toppie! Sneller, stabieler en meer compatible dan ooit! Echter, je moet wel zorgen dat je hardware in gebruik hebt in je machine die door Windows gewoon goed wordt ondersteunt, en dus geen "Trust" zooi o.i.d.
Link naar reactie
hmmmzzz

zucht

ik vind XP een regelrechte verbetering...

eerst draaide ik Win98SE en dat was bagger..toen kwam ME..nog meer bagger...

en toen instaleerde ik XP op mijn lieve computertje... het was te merken dat het klikte want hij deed het meteen beter...geen blauwe schermen lekker snel opstarten en lekker lopen....

kort samengevat XP ROELEERT ! :wink:

Link naar reactie
quote:
Originally posted by angerfist: hmmmzzz

zucht

ik vind XP een regelrechte verbetering...

eerst draaide ik Win98SE en dat was bagger..toen kwam ME..nog meer bagger...

en toen instaleerde ik XP op mijn lieve computertje... het was te merken dat het klikte want hij deed het meteen beter...geen blauwe schermen lekker snel opstarten en lekker lopen....

kort samengevat XP ROELEERT ! :grin:

Link naar reactie
quote:
Originally posted by angerfist: eerst draaide ik Win98SE en dat was bagger..toen kwam ME..nog meer bagger...

en toen instaleerde ik XP op mijn lieve computertje... het was te merken dat het klikte want hij deed het meteen beter...geen blauwe schermen lekker snel opstarten en lekker lopen....

kort samengevat XP ROELEERT ! :wink:


Over Windows 98 SE was en ben ik erg tevreden. Heb het dus nog steeds. Windows 2000 gaat ook perfect en XP ben ik ook al net zo tevreden over. Windows ME daar doe ik dus niet aan mee. Een keertje geinstalleerd en het was een trieste toestand en geen extra toegevoegde waarde t.o.v. 98 SE

------------------ Greetz Okidoki

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...