anoniem Geplaatst: 1 december 2001 Delen Geplaatst: 1 december 2001 Na 1 week XP pro weer terug op Win 98 SE. Enkele voor mij belangrijke/zinvolle programma's draaien niet naar behoren onder XP. Ik blijf jullie opmerkingen hier omtrent XP met grote belangstelling volgen, maar nu even terug naar 98. Om met Boudewijn de Groot te spreken:"Er komen andere tijden" en daar wacht ik dan maar op. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2001 Inderdad, ik weet niet wat er allemaal is fout gegaan, zou je misschien een lijstje van de progs willen posten die het niet meer deden, zelf heb ik geen problemen, het probleem kan wel aan de drivers voor al je hardware liggen, gewoon nieuwe downloaden en opnieuwe proberen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2001 Easy CD Creator v. 4 Norton System Works 2000 Firewall van SygateSoftware van mijn modemOm er maar een paar te noemen.Het uiteindelijk wel alles kunnen aanpassen en het werkt nu ook goed. Maar als je er geen vervanging voor hebt, is het toch niet zo maar een simpele upgrade. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2001 Ik heb een TI-83 (das zo'n grafische rekenmachine waar je op kan programmeren). Voor het programmeren op de computer gebruik ik het programma chaos assembler, maar dat slaat tijdens het opstarten vast met de foutmelding "Privileged instruction"------------------ Computers are like airconditioned buildings: Don't open Windows Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2001 Het probleem bij mij is opgelost. in die compatibiliteitsmodus (als de thema's uitgeschakeld zijn) werkt hij wel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2001 je hebt groot gelijk ik ga ook terug want XP is k.. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2001 Wat en slap ge..ldraai met XP PRO en alles werkt prima, zorg er alleen voor dat je proggies installeerd die geschikt zijn voor XP dan werkt alles perfect Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2001 quote:Originally posted by Petje: je hebt groot gelijk ik ga ook terug want XP is k..Dat is klets wat je daar verteld. XP is goed. Waar je nu ziet is gewoon hetzelfde als bij de introductie van W95 en al zijn opvolgers.Het is nieuw en het heeft allemaal een beetje tijd nodig voordat alle stukjes van de puzzel op de juiste plaats vallen.Als we allemaal niet zo nieuwsgierig waren naar Xp, zouden we wel ff een tijdje wachten met upgraden. Dan had je al een stuk minder van dit soort problemen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2001 elk progg werkt onder xp. je moet ze wel weer installeeren. ik had win ME en zonder probleem win XP PRo er overheen gezet werkt perfect. wil niets anders meer :smile: :smile: :smile: :sad: :sad: :sad: :sad::. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 1 december 2001 ben benieuwd welke progs je bedoeld. Hier werkt echt alles namelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2001 Voor de goede orde, ik beweer niet, dat XP Pro niet goed is. Maar het is wel een heel simpele oplossing te stellen, om alleen programma's te installeren, die goed werken onder XP. Zie een eerdere reaktie. Mijn Davimusic 98 werkt dus mooi niet en omdat Davilex dit programma niet meer in haar assortiment heeft, verlenen zij ook geen ondersteuning meer. InCd van Nero liet zich al helemaal niet installeren, Photo-Express werkte niet volledig, Fineprint 2000 liet zich niet installeren. Er zullen m.u.v. Davimusic 98 best wel wat alternatieven zijn en naar ik nu heb gehoord ,moet er een optie in XP Pro zitten om programma's specifiek voor Win 95 en 98 ook onder XP te kunnen installeren, maar nu draait alles weer naar wens onder Win 98 SE. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2001 Tja,Als je in een auto rijd met een dieselmotor gooi je er toch ook geen super in ??Maw. norton utilities 2000 werkt niet onder xp, wel versie 2002, easy cd 4 niet 5.0 wel sygate firewall werkt perfect onder XP zorg er alleen voor dat je de nieuwste versie hebt, (is nog gratis ook )[This message has been edited by Ron B (edited 02-12-2001).] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2001 Je kunt de programma´s ook voor de gek houden in XP. Dan doet XP gewoon net alsof het Win95/98/98se/NT/2000 is, en dan werkt het weer gewoon. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2001 Windows XP is prima, mits je er mee om weet te gaan. Ten eerst dien je je hardware te checken alvorens je tot installatie overgaat. Daarnaast zou ik niet aan een upgrade beginnen, maar gewoon een clean install doen. De compatibiliteitsmodus laat vrijwel elk programma prima draaien onder Windows XP. Echter, er blijven programma's die niet soepel of zelfs helemaal niet draaien onder Windows XP, maar dat is veelal van te voren al te zien door het te checken op internet. Ik kan er dus vrij slecht tegen dat mensen op Windows XP gaan foeteren, terwijl ze zelf niet alle research hebben gedaan om dit soort problemen te voorkomen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2001 Ik heb nog nooit een besturingssyteem meegemaakt waarbij vooraf ZOVEEL hard- en software compatibility-research gedaan moet worden.. Errug leuk allemaal voor de onwetende thuisgebruikertjes die denken wel ff te upgraden.... MS-DOS/95/98SE/ME/NT/2000 hadden dit gez**k allemaal niet.. Wat dat betreft is XP dus helemaal geen vooruitgang... Wat overigens niet betekent dat IK ontevreden ben, alles doet et prima bij mij. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2001 Vind ik maar ongegronde argumenten. Windows 2000 had ook wel problemen met drivers voor bepaalde hardware, wat overigens in de maanden erna werd gefixt. Windows NT4 had geen USB support en daar draaide lang niet alle software op. Feit blijft dat je je normaal dient voor te bereiden en in te lezen alvorens je aan een nieuw OS begint. Pas dan mag je klagen. Als je hiervoor geen moeite doet, en dan klaagt dat het een en ander niet werkt, dan heb je het meestal toch aan jezelf te danken. En dan maar schelden op dat Windows zo klote is enzo, dat is dus niet eerlijk...[This message has been edited by Hipapipa (edited 03-12-2001).] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2001 Ik ben sinds gisteravond ook blij met XP. Het heeft ruim 5 weken geduurd, maar nu draait ie goed. Hoe? Gewoon een nieuw MoBo. Ondanks alle compatibility tests (die nooit een probleem konden aantonen) had mijn MoBo een XP-allergie. Nooit in mijn leven zoveel blauwe schermen gezien als met XP. 95/98/Me draaiden als een trein en echt stabiel.Gelukkig had ik een kennis die ME wilde blijven draaien. Mobo's geruild, ingebouwd, alles opnieuw geinstalleerd (Pfffffff) en alles werkt! Kost wel 2 dagen werk om alles overnieuw te doen (vooral alle XP tweaks) maar het was de moeite waard! Het lag dus gewoon aan het MoBo. Ik heb verder alle hardware overgezet, dus daar lag het niet aan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2001 quote:Originally posted by Hipapipa: Vind ik maar ongegronde argumenten. Feit blijft dat je je normaal dient voor te bereiden en in te lezen alvorens je aan een nieuw OS begint. Pas dan mag je klagen. [This message has been edited by Hipapipa (edited 03-12-2001).]Ik respecteer je mening. Feit blijft echter dat er nog nooit een OS is geweest waar je -volgens jou dan, OK- vooraf zoveel aan voor dient te bereiden en jezelf "in te lezen" voordat je het gaat installeren. Leuk voor de hobbyist, jammer voor de onwetende Home Edition-user . . .Groeten EnZynko Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2001 Daar heb je gelijk in, maar dat geldt dan ook voor eigenlijk alle Windows versies tot op heden. Het is gewoon niet echt gebruikersvriendelijk voor de "leken" onder ons. Maar dat is dus niet alleen bij Windows XP. Verder is er in principe prima uit te komen, maar het kost soms wat tijd... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 3 december 2001 ik heb nu winxp pro, maar ik krijg de client van distributed.net niet aan de praat. windows zegt dat het geen geldige 32 bit applicatie is. het is trouwens wel een 32 bit proggie, en het werkte gewoon onder winme Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen