anoniem Geplaatst: 30 november 2001 Delen Geplaatst: 30 november 2001 Op mijn computer heb ik naast Windows ME, WindowsXP geïnstalleerd. WindowsXP heb ik op een aparte NFTS-partitie geïnstalleerd. In Windows ME werkte mijn modem (Creatix V.90 HamDataFax modem) altijd prima op com 3. WindowsXP herkende dit modem niet. Ik heb het modem uit de computer gehaald en ook gekeken of het modem niet in de hardwarelijst stond. Zo heb ik de computer 2 keer zonder modem opgestart. Daarna het modem weer ingebouwd en weer opnieuw opgestart. WindowsXP weigert het modem te herkennen. Ik heb intussen de goede driver bij Medion gedownload, maar XP weigert com 3 toe te wijzen aan het modem. Wat moet ik doen? Een nieuw modem kopen? Is er een modem wat speciaal geschikt is voor XP, of is het voldoende om bij een bekender merk dan Creatix te gaan zoeken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 2 december 2001 Je hebt een Aldi - PC, denk ik. Ik heb het zelfde probleem met de interne Creatix V90 Ham modem. Ik heb hem als eerste geinstaleerd gehad en kreeg toen problemen met het automatisch afsluiten van de PC. (inzake herstart) Ik heb de drivers voor Win98, WinME, Win 2000 en standaard XP geprobeerd. Niets hielp. Heb toen alles geformateerd en opnieuw vers geinstaleerd en krijg nu het modem helemaal niet meer onder WinXP aan de praat. Onder WinMe werkt alles prima. Ik ga nu een extern modem toepassen, want ik weet het niet meer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2001 hallo, Ten eertse het ligt zeker niet aan je modem, dus ga daar alsjeblieft niet mee rotzooien, want dan kan je hem straks echt weggooien. als het goed is heb je bij je modem software gekregen, zo ja, start dan iets van modem setup op, heb je geen software probeer het dan te vinden via internet of zoiets, je moet software hebben, want anders doet ie het niet, want had hetzelfde probleem, en bij mij doet ie het nu wel. succes Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2002 Hai, Ik had hetzelfde probleem toen ik XP op mn broer zn Aldi-PC knalde. De oplossing die bij mij werkte was de volgende: Ga na de XP installatie naar configuratiescherm/systeem/hardware/apparaatbeheer Daar zie je nu een nog niet geïnstalleerde PCI-controller met zo'n irritant geel uitroeptekentje staan. Klik deze aan met de rechter muisknop en selecteer 'stuurprogramma bijwerken' Je wordt nu gevraagd om een stuurprogramma te selecteren. Wijs hier het Windows2000 stuurprogramma van de modem aan dat te vinden is in d:/drivers/modem/win2k en voltooi de handeling. Bij mij werkte de modem direct en kon ik hem gelijk gebruiken. Suc6 ermee!! Leendert Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2002 Of het modem is niet compatible met Windows XP :cry: Ik heb dezelfde ellende gehad met mijn oude modem. Nu heb ik een HamDataFax v92 van intel. Zalig modempje. Wat je nog zou kunnen proberen is op de site van intel de drivers te downloaden van deze modem. Wie niet waagt wie niet wint :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 juli 2002 Hier hebben we ook zo'n Aldi PC waar eerst Windows ME opstond, toen er XP op gezet maar met de bijgeleverde drivers van de modem wilde de PC niet meer afsluiten dus even een update gehaald bij Medion, en verder helemaal geen problemen meer gehad. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen