anoniem Geplaatst: 5 november 2001 Delen Geplaatst: 5 november 2001 Hallo Mensen,Ik zit met een probleem omtrent het werkend krijgen van mijn internet verbinding via de kabel (Chello) onder XP. Mijn netwerkkaart, een Realtek 8139, wordt herkent door XP en geinstalleerd. Deze is dan ook "verbonden". Als ik op zoek wat mijn automatisch IPnummer is, blijkt dit 169.1xx.xxx.xxx te zijn het geen door XP toegewezen wordt als er niet één door chello wordt gedaan. Klik ik op 'herstellen' dan duurt het een poos voordat ik een melding krijg dat het vernieuwen van een IPnummer misluk is.Heeft iemand hier ervaring mee en weet misschien een oplossing?Groeten a friend Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2001 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2001 Je moet niet lopen klootviolen met IP-adressen. Als je gewoon je juiste computernaam ingeeft, krijg je automatisch een juist IP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2001 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2001 bij mij werkte internet van chello meteen toen ik xp voor de 1e keer opstarte, alles prima dusik weet niet of ze die realtek kaart erbij hebben gegeven maar ik had daar eerst ook p[roblemen mee nu heb ik een intel kaartje van ze en internet is zo stabiel als de weet ik veel.onder alle os'en :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2001 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2001 Ik heb een kabelverbinding via @Home maar krijg regelmatig te maken met hetzelfde probleem. Alleen handmatig je IP goed zetten werkt dan nog. Ik heb geen idee wat de oorzaak is want alle instellingen zijn volgens mij goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 november 2001 Auteur Delen Geplaatst: 5 november 2001 Dag, Staat de firewall binnen XP wel uit ?? Verder neem ik aan dat de meeste kabelproviders toch wel met een DHCP server werken die IP adressen toewijst. Is het netwerk aanmeldings traject wel goed doorlopen ? Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2001 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2001 Ik werk ook met @HOME en XP, maar kom geen problemen tegen. Alles gaat gewoon automatisch.------------------ Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 november 2001 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2001 Je moet je IP-adres krijgen van chello. btw wat voor modem heb je? Een terrayon, dan kun je alleen maar een Ip-adres via chello krijgen.Deze werkt niet met een vaste IP.------------------ Knowledge is power, power isn't wisdom Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 februari 2003 ik heb dezelfde problemen, mij is door de hd van chello geadviseerd om mijn mac adres van de netwerk kaart opnieuw te koppelen aan de modem. Ik moet dit nog gaan proberen op de volgende site prov.upc.nl, volgens de hd van chello moet de boel weer functioneren. word vervolgd :lol: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen