Ga naar inhoud

multi boot W98


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil op mijn systeem 2x windows 98 installeren. Wanneer ik de ene opstart via een bootmanager dan moet ik de directory van de andere niet kunnen zien en vice versa. Hoe kan ik dit realiseren?

Het is mij tot op heden niet gelukt om dit met 1 HD te doen omdat ik maar een primaire partitie aangemaakt krijg. Ik heb nu daarom 2 HD's maar ik wil het eigenlijk met 1 doen. Ik heb begrepen dat ik W98 niet vanaf een logische partitie binnen de extended partitie kan opstarten? (is mij ook niet gelukt).

vragen: Kan ik meerdere primaire partities aanmaken? Zo ja, kan ik meer als 2GB primair maken en moet dit dan FAT32 zijn? Hoe kan ik er voor zorgen dat de directory waarop de andere W98 staat niet zichtbaaar is (R/W)? Ik gebruik nu een Linux bootloader. Heeft iemand een goede tip voor een gebruiksvriendelijk alternatief?

Ik heb inmiddels diverse mensen gevraagd maar dit schijnt allemaal niet zo eenvoudig te zijn? Wie kan hierbij helpen?

bedankt,

Link naar reactie
Inderdaad gaat dit met Partition Magic of met Ranish ( www.ranish.com/part ). Hiermee kun je 2 primaire partities (beide FAT32) aanmaken. Deze kunnen zo groot zijn als je zelf wilt. Zodra je met een BootManager (bv BootMagic) opstart zorgt die er voor dat de andere primaire partitie op hidden komt te staan, zodat deze onzichtbaar wordt. Is het simpel? Ja, als je weet wat je doet is het echt een fluitje van een cent. Maar je moet het inderdaad even snappen. Activeer P1 en installeer Win98. Activeer P2 en installeer Win98 nogmaals. Installeer dan ook BootMagic. Deze ziet beide systemen en configureert zichzelf. Zorg wel dat je een 3e partitie (extended) aanmaakt voor DATA en het installeren van programma's. Anders installeer je alles dubbel en dat kost erg veel ruimte.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...