Ga naar inhoud

DUAL BOOT?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo Beste Mensen,

Ik had een lege Harddisk, WinXPpro installeren ging niet (omdat er toen nog geen opstartdiskettes bij mij bekend waren). Dus heb ik een andere harde schijf waar reeds Win98 op geinstalleerd staat gebruikt om WinXPpro op die lege schijf te installeren. Alles werkt Toppie, totdat ik de harde schijf met Win98 verwijderd had, gevolg de computer boot niet meer. Ik heb geprobeerd het bestand boot.ini op de schijf met WinXP te kopieren maar dat werkt ook niet. Hopelijk weet iemand het probleem van mij op te lossen!!! :wink:

Link naar reactie
Of het gaat werken, dat weet ik niet, maar je moet warschijnlijk de HD activeren (als dat nog niet is gebeurt), vervolgens moet de bootsector en zo worden geplaatst. Heeft de drive overigens nog dezelfde letter? Ik dacht dat je de installatie kan herstellen door 'opnieuw' te installeren. Tijdens installatie wordt de geïnstalleerde versie gevonden. Er wordt gevraagd wat je daarmee wilt doen. ALs je een nood-hersteldiskette hebt gemaakt, zou het allemaal nog makkelijker gaan. Ik moet die trouwens ook nog maken. Overigens gebruik ikzelf Windows 2000, maar dat zou niet zoveel verschillen van XP ...
Link naar reactie
Helaas is er wel degelijk verschil tussen Win2000 en WinXP. De repair optie zit nl niet meer in de Home Edition. Dus het enige wat je kunt doen is het opnieuw installeren van WinXP. Daarna de boot.ini handmatig aanpassen (2 verwijzingen van Windows.0 veranderen in Windows). Na reboot de aangemaakte map Windows.0 verwijderen en klaar is Kees.
Link naar reactie
als je een kale hdisk heb zonder OS en je wil er xp op zetten boot dan van een bootflop met cdrom ondersteuning. als dat is gebeurd zet dan de cd van win xp in de cdrom en ga naar de map I386 en zoek het bestand winnt.exe. start winnt.exe op en zie win xp is je OS na een minuut of 40>50. suc6.

[This message has been edited by plextor (edited 31-12-2001).]

Link naar reactie
quote:
Originally posted by plextor: als je een kale hdisk heb zonder OS en je wil er xp op zetten boot dan van een bootflop met cdrom ondersteuning. als dat is gebeurd zet dan de cd van win xp in de cdrom en ga naar de map I386 en zoek het bestand winnt.exe. start winnt.exe op en zie win xp is je OS na een minuut of 40>50. suc6.

[This message has been edited by plextor (edited 31-12-2001).]


Dit slikt XP niet...

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...