Ga naar inhoud

Minimum spec. win 2k

anoniem

Aanbevolen berichten

Nou gewoon; wat zijn de minimum specificaties om win2000 server te draaien. Ik begrijp de vraag dus wel, maar heb te weinig verstand om je specifieke hardware aan te kunnen wijzen. Daarnaast is het natuurlijk een beetje afhankelijk van de taak die ie moet gaan vervullen. De vraag terug is dus; over wat voor hardware beschik je en wat moet de server gaan doen...

------------------ "Ik geloof niet in heksen!", zei ze, en ze stapte op haar bezem...

Link naar reactie
Wel handig om te weten welke server taken je wilt gaan gebruiken. W2k draait al op een Pentium 200MMX met 64MB. Maar ja, meer geheugen is echt aan te bevelen. Bij voorkeur meer dan 128MB SDRam of beter. Dan kun je in ieder geval redelijk tot goed het beheer gaan doen. Afhankelijk van de server taak en je persoonlijk gevoel van snelheid kun je dan de processor kiezen. Zelf werk ik nu met een Athlon XP 1600 en 256MB. Dat is wel een verschil met die eerste configuratie. Maar laat je niet in de luren leggen, veel geheugen en een snelle HD zijn het belangrijkste, de CPU staat op plaats 3.
Link naar reactie
1. Win 2000 profesional of server CD in je machine stoppen 2. Ga naar de I386 directory 3. sleep uit de I386 WINT32.EXE in je start/run bakje 4. zet achter X:I386winnt32.exe /checkupgradeonly Hierdoor krijg je te zien of je systeem WIN 2000 profesional of server compliant is.

Verder MINIMUM systeemeisen:

1. P133 of hoger 2. 64 Mb 3. Harddisk van 2Gb met minimaal 650 MbB vrije ruimte 4. CD-rom

Succes John

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...