Ga naar inhoud

Directe kabelverbinding


anoniem

Aanbevolen berichten

Verbinding tussen Win98SE (Desktop) en Win2000 (Laptop) Prof Directe kabelverbinding via COM Poorten

De verbinding van Win98SE naar Win2000 werkt probleemloos. Vanuit W98SE kan ik lezen van de Cd-rom van Win2000. Omgekeerd verbinding zoeken vanuit Win2000 naar Win98SE gaat niet.

Foutboodschap is:

Fout 691 van Windows 2000 Uw gebruikersaccount is niet geregistreerd op het vermelde domein, uw wachtwoord is verlopen of u hebt een typefout gemaakt.

Als u geen domein opgeeft, probeert de RAS server uw gebruikersnaam te verifiëren op het domein waarvan de server lid is.

Typ uw gebruikersnaam, wachtwoord en domeinnaam opnieuw. Raadpleeg uw systeembeheerder als uw twijfelt over deze informatie

Ik heb alle mogelijke combinaties die ik kon verzinnen geprobeerd maar het lukt niet. Er is geen een password actief anders dan die voor de BIOS in beide machines.

Wie heeft zo’n directe kabel verbinding lopen? Wie weet wat je in dit geval moet doen?

Bedankt alvast , Pieter

Link naar reactie
Zelfde gebruikersnaam en password gebruiken zeg je.

Op de W98 machine gebruik ik geen password en op de W2000 machine gebruik ik "Administrator" met blanco password omdat ik daar niet omheen kan. Ik was het liever kwijt. Je ziet tijdens het verbinding zoeken dat het wel werkt maar hij pakt het niet.

Bij "gebruikers" staat (in W2000) alleen "Administrator" en "Gast" . bijW98 is "gebruikers" niet in functie.

Het aanmelden gaat als volgt: Eerst komt het schermpje met het wereldbolletje met gebruiker en password. Dan komt er een tweede schermpje met hetzelfde (zonder werldbol) met domeinnaam er bij, dus hij vraagt nu 3 velden om in te vullen: gebruikersnaam password en domein. Daarna nog een keer dit scherm en dan geeft hij foutboodschap 691 zie mijn oorspronkelijke bericht.

Hij zegt "Uw gebruikers account (Administrator?) is niet geregistreerd op het vermelde (blanco) domein". "Als u geen domein opgeeft (doe ik dus) probeert de RAS server(wat is dat en heb ik het?) uw gebr naam te verif op het domein (waar hoe en wat) waarvan de server lid (waarvan dan wel) is". Voor mij spaans.

Nogmaals, andersom werkt het wel.

Link naar reactie
Bij het verbinden dien je een uaseraccount en wachtwoord op te geven, hier kan je iig niet omheen. In jouw geval dien je ervoor te zorgen dat die W98 bak toch inlogt met een naam en wachtwoord en diezelfde gegevens dien je dan in te vullen in dat schermpje op de Windows 2000 machine als je verbinding probeert te leggen. Een RAS (Remote Access) server heb je niet thuis, dan is een inbelserver zoals bij bijvoorbeeld internet providers.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...