Ga naar inhoud

Dualboot

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb naast mijn W2k ook WinXP erop staan. Dit werkte eerst als een trein, maar nu heb ik mijn W2k opnieuw geinstalleerd, omdat ie nogal "over de zeik was". Nu komt het probleem: Ik krijg mijn dualboot niet goed meer. Ik dacht mij te herinneren dat ik dan Windows XP moet aangeven in mijn boot.ini. Klopt dit en zo ja, HOE?? Hoe moet ik het aangeven? Nu staat ie als volgt ingesteld:

[boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINNT [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

Iemand een idee?

Met vriendelijke groet,

Gilbert

Link naar reactie
Je zult nog een regel aan moeten maken in de boot.ini Ik gok dat je XP op de 2de partitie hebt staan. Dan zou het zoiets moeten zijn.

[boot loader] timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINNT [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)WINNT="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...