Ga naar inhoud

iMac en Win2000 netwerkje


anoniem

Aanbevolen berichten

Vooropgesteld dat ik absoluut geen verstand heb van iMac dus dit is een beginnersvraag. Mijn husgenoot is sinds kort de trotse eigenaar van een iMac. We hebben hier ook twee PC's staan met daarop windows 2000. Wanneer ik de ene PC met de andere verbind via de HUB en de UTP kabel, zien ze elkaar gewoon en is het alleen nog maar een kwestie van directories delen. Wanneer ik de UTP in de netwerkkaart van de iMac stop echter, zien de PC en de iMac elkaar niet. Weet iemand wat ik (waarschijnlijk bij de iMac) moet doen om ervoor te zorgen dat dit gaat werken? iMac en PC op 1 netwerk moet toch gewoon kunnen lijkt me.

------------------ Blow me up Scotty!

Link naar reactie
Windows ondersteund standaard geen Appletalk. Daar zijn aparte programma's voor. Bijv. "Dave"

De simpelste oplossing om bestanden te delen van Mac naar PC is diskettes en cds. De "beste" (wat je terugkrijgt voor je inspanning) is een linux machine met daarop appletalk en samba. je kunt dan de bestanden delen via deze machine

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...