anoniem Geplaatst: 30 december 2001 Delen Geplaatst: 30 december 2001 Ik heb een Windows NT Server en een Windows 2000 Prof. werkstation. Klopt het dat de client (2000 Prof) niet zomaar zondermeer kan inloggen op de server. Ik heb nl. eerst bij de server manager op de NT server het werkstation bekend moeten maken voordat ik met de client op het domein kon inloggen. Als ik dit niet doe dan ziet het 2000 werkstation de server alleen als ik'm zoek. Ik log dan eigenlijk op de pear to pear manier in. Het inlogscript wordt dan uiteraard ook niet uitgevoerd. Doe ik iets fout of klopt het bovenstaande?Maak me nog even blij voor de jaarwisseling! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2001 Bij NT server 4.0 moet je wel eerst even aangeven dat je van buiten mag inloggen.Ik weet alleen niet of dit bij 2000 ook moet, k ben niet zo modern! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 30 december 2001 Aangeven dat je van buiten mag inloggen? Wanneer je gewoon domainusers aanmaakt kun je met elke Windows 95 / 98 / ME client zo inloggen. Met 2000 kun je aangeven dat je lid wilt worden van een domein maar dat wordt (bij mij althans) niet zonder meer geaccepteerd. Wanneer ik eerst aangeef bij de server manager dat er een 'nieuwe' client aankomt (computernaam) dan lukt het dus wel. In de server manager komt dan te staan Windows NT 5.0 client. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2001 Heb je het werkstation wel 'gejoint'aan het domein.Wim -- http://www.win2kwereld.nl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 december 2001 Auteur Delen Geplaatst: 31 december 2001 Dank voor je reactie Wim. Help me nog even op weg. Gejoined? Je bedoelt toch gewoon dat het Win2000 systeem lid moet worden van een domein (wat je instelt via de wizzard?). Dat lukte dus niet als het systeem niet bekend is bij NT Server.Laat het me nog even weten aub! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 Gewoon het volgende doen: 1. user aanmake op je domain (indien niet al gedaan) 2. Op je workstation rechtermuisklik properties op 'My computer' naar het tabblad 'Network Indentification' 3. 'Properties' en vul hier 'Member of' in 4. Nu krijg je je naam en wachtwoord. Deze MOET natuurlijk de Domain Administrator zijn.Dit werkt (normaal gesproken) altijd.John Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2002 quote: 4. Nu krijg je je naam en wachtwoord. Deze MOET natuurlijk de Domain Administrator zijn. Het account moet het recht hebben werkstations aan het domein toe te voegen, hoeft niet noodzakelijk admin te zijnWim -- http://www.win2kwereld.nl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 januari 2002 Als je dan toch niet weet waarover het gaat kan je beter Dos houden.John Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen