Ga naar inhoud

Windows NT Server vraag

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Windows NT Server en een Windows 2000 Prof. werkstation. Klopt het dat de client (2000 Prof) niet zomaar zondermeer kan inloggen op de server. Ik heb nl. eerst bij de server manager op de NT server het werkstation bekend moeten maken voordat ik met de client op het domein kon inloggen. Als ik dit niet doe dan ziet het 2000 werkstation de server alleen als ik'm zoek. Ik log dan eigenlijk op de pear to pear manier in. Het inlogscript wordt dan uiteraard ook niet uitgevoerd. Doe ik iets fout of klopt het bovenstaande?

Maak me nog even blij voor de jaarwisseling!

Link naar reactie
Aangeven dat je van buiten mag inloggen? Wanneer je gewoon domainusers aanmaakt kun je met elke Windows 95 / 98 / ME client zo inloggen. Met 2000 kun je aangeven dat je lid wilt worden van een domein maar dat wordt (bij mij althans) niet zonder meer geaccepteerd. Wanneer ik eerst aangeef bij de server manager dat er een 'nieuwe' client aankomt (computernaam) dan lukt het dus wel. In de server manager komt dan te staan Windows NT 5.0 client.
Link naar reactie
Gewoon het volgende doen: 1. user aanmake op je domain (indien niet al gedaan) 2. Op je workstation rechtermuisklik properties op 'My computer' naar het tabblad 'Network Indentification' 3. 'Properties' en vul hier 'Member of' in 4. Nu krijg je je naam en wachtwoord. Deze MOET natuurlijk de Domain Administrator zijn.

Dit werkt (normaal gesproken) altijd.

John

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...