Ga naar inhoud

CPU affinity Windows XP Pro

anoniem

Aanbevolen berichten

Goedendag allemaal!!

Ik heb een vraagje. Ik heb sinds kort een dual CPU-systeem met daarop Windows XP pro. Is het mogelijk in Windows XP om vooraf aan te geven welk proces van welke CPU gebruik mag maken? Naar mijn mening is dit onder Windows NT 4 wel mogelijk namelijk, maar heb het hier nog niet kunnen vinden.

Ik heb al in de knowledgebase van Microsoft gezocht, maar daar kwam ik alleen maar topics tegen die gerelateerd waren aan een SQL server...

Wie kan mij helpen!? Alvast bedankt!!

Greetz.

UPDATE: Hmz, ik zie dat er een nieuw forum is, speciaal voor Windows XP, helemaal onderaan... Niet gezien!! Sorry!! Maar goed, misschien dat de vraag hier beter tot zijn recht komt?

------------------ If you play with warez, you could get burnt...

[This message has been edited by Anakin (edited 29-12-2001).]

[This message has been edited by Anakin (edited 29-12-2001).]

Link naar reactie
Je kunt CPU affinity bepalen maar veergeet niet dat een proces kan bestaan uit meer dan één thread, de vraag is of je wel wilt dat die allemaal op één CPU komen en je kunt je ook afvragen of je daar veel mee opschiet, die CPU wordt namelijk ook gewoon door andere processen gebruikt. Meestal is het nuttiger om het door XP zelf uit te laten zoeken

Wim -- http://www.win2kwereld.nl

Link naar reactie
Nou,

Het zit zo. Ik wil deze server gaan gebruiken als dedicated gameserver. Voor deze dedicated servers start ik een batch-file die vervolgens 1 executable start met een aantal parameters. Voor zover ik kan zien betreft het dus maar 1 thread?

Een server-versie van Microsoft vindt ik een beetje overdone vandaar Windows XP pro. Ik weet dat je de CPU affinity kan bepalen op het moment dat het proces al gestart is, maar graag wil ik weten of dit ook vooraf bepaald kan worden.

En ja, om te zien of het nuttiger is om XP het zelf uit te laten zoeken, moet ik het toch eerst getest hebben!?

Ik hoor van je?

------------------ If you play with warez, you could get burnt...

Link naar reactie
  • 2 weken later...
quote:
Originally posted by Anakin: [B]Nou,

Het zit zo. Ik wil deze server gaan gebruiken als dedicated gameserver. Voor deze dedicated servers start ik een batch-file die vervolgens 1 executable start met een aantal parameters. Voor zover ik kan zien betreft het dus maar 1 thread?

Dat is een voorbarige conclusie, het kunnen er wel 100 zijn Als je het perse wil proberen kun je het ook achteraf doen als het proces gestart is natuurlijk

Wim -- http://www.win2kwereld.nl

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...