Ga naar inhoud

Compaq modem werkt niet

anoniem

Aanbevolen berichten

Deze foutmelding krijg ik bij de Compaq 56k-DFi modem: "Dit apparaat is uitgeschakeld omdat de firmware van het apparaat niet de hiervoor benodigde bronnen geeft. (Code 29)"

"Het apparaat is door een gebruiker uitgeschakeld via het BIOS-installatieprogramma of het is uitgeschakeld door het BIOS van de computer omdat het niet nodig is in de huidige configuratie." Dit staat er in de help van windows 2000. Er staat een uitroepteken bij en hij werkt niet. Er zit ook een usb modem van alcatel aangesloten op de computer. Zou Win2000 niet meer dan 1 modem aankunnen ofzo? Of ligt het aan het bios? Zo ja, waar vind ik een nieuw bios en hoe zet ik dit op de computer? Het is een Compaq 5060.

Link naar reactie
Als je je computer net aanzet, zie je meestal iets van "Press delete to enter setup". Bij sommige pc's, zoals compaq, is het meestal de F10 toets om erin te komen. In de bios moet je dan de settings checken en kijken of het modem ge-enabled is. Maar hiervoor moet je wel wat kennis van de bios hebben, want je kan je computer hiermee ook nog verder heen helpen. Waarschijnlijk staat het modem uitgeschakeld in de bios of heeft hij bronconflicten (IRQ's enzo) met andere apparatuur in de pc. Meerdere modems op één pc mag in principe geen probleem zijn, tenzij ze dezelfde bronnen gebruiken, maar Windows 2000 en Windows XP kunnen hier heel goed mee omgaan.
Link naar reactie
Hoe kan het dan dat de modems het onder Windows 98 wel allebei doen? Daar is het geen probleem... In Win98 was eerst de Compaq geinstalleerd en gebruikt, en een paar maanden later kwam er pas de Alcatel bij (eigenlijk voor in de plaats, maar de Compaq modem is voor reserve erop gebleven). Zou ik bij Win2000 ook eerst de Compaq moeten installeren en dan pas de Alcatel?

[This message has been edited by D (edited 26-11-2001).]

Link naar reactie
Ik heb al een andere driver geprobeerd te installeren, maar als hij daarme klaar is blijft de foutcode 29 staan... In het bios kan ik niets vinden over de modem. Ik zie alleen iets over PCI en dat staat gewoon aan. Verder staat er alleen iets over de harde schijven en het diskettestation, maar erg uitgebreid lijkt het bios niet. Maar dat vind ik dus ook het gekke: in win98 werkt het wel, en in win2000 niet. Hoe kan het dan aan het bios liggen?
Link naar reactie
Van de installatie CD van Windows 2000. En het is een Winmodem (is me verteld) met technologie van Lucent, dus ook hun driver heb ik geprobeerd, maar zonder succes.

Het is een Compaq Presario 56k-Dfi modem (pci), zit standaard in de Compaq 5060. Op de site van Compaq heb ik alleen niets kunnen vinden. Misschien weet iemand waar ik wel de geschikte driver kan vinden? Bedankt.

Link naar reactie
Ik heb een beetje rondgekeken, maar ik word er niet veel wijzer uit. Op de HCL van microsoft staat dat Ambit de fabrikant is, maar daar kan ik ook niks van vinden... En elke driver die ik probeer, de fout over de instelling in het bios blijft... De probleemoplosser zegt dat het bios het apparaat niet nodig vindt in de huidige configuratie, wat doe ik hieraan? Moet ik dan eerst allebei de modems verwijderen en dan eerst de Compaq installeren, en dan pas de Alcatel adsl modem?
Link naar reactie
Dat op de site van compaq is nota bene de officiele win2000 oplossing van compaq zelf! Het kan haast niet anders dan dat je wat verkeerd hebt gedaan... Als er nou een award bios in zit moet je eens kijken of het volgende in je BIOS setup te vinden is: MODEM Use IRQ (heeft Hipapipa al gezegd..) !GOED ZOEKEN! Ik snap best dat het allemaal wat moeilijk voor je is, maar je zal het uiteindelijk zelf moeten oplossen. Het is voor ons ook niet eenvoudig om te vertellen waar de fout zou kunnen zitten, want we zitten natuurlijk niet achter de PC. Dat maakt het een stuk ingewikkelder.

------------------ Your face! Your ass?! What's the difference?!!

Link naar reactie
Neej joh, je zeurt natuurlijk nooit. Niet iedereen is even goed thuis in de computerwereld. Je bent hier om te leren! Heb je dat software pakket van compaq al geinstalleerd? Daarvoor wel eerst al je modemshit verwijderen natuurlijk! Porbeer ook eens een generic driver bij Conextant vandaan. Kun je op de pagina's vinden die ik je gegeven heb. Gewoon stevig doorklikken op de links. Vooral daar op 808.hi.com kun je een hoop leren over je modem. Gewoon de hele site doorlezen.

------------------ Your face! Your ass?! What's the difference?!!

[This message has been edited by Captain_Kansloos (edited 29-11-2001).]

Link naar reactie
  • 1 maand later...
De support van compaq geeft onderstaand antwoord op de vraag hoe ik het modem aan de praat krijg:

Dear Marchel,

Thank you for contacting Compaq E-Support.

Windows 2000 is a professional operating system that is primarily designed to replace Windows NT in the commercial environment. It is not supported on the Presario line. Consequently, there are no Windows 2000 driver upgrades available for Presario systems.

Thank you for taking the time to contact us.

Regards, John V

Dit schiet dus ook niet op een support van niks.

Ik heb nu de vraag bij de support van dunnet voorgelegd waar ik destijds de pc gekocht heb.

Ik ben benieuwd hoe de support van dunnet is en of zij een oplossing hebben.

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...