Ga naar inhoud

Formatteren van HD met Windows 2000

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ten eerste: ik heb weinig verstand van dit soort zaken dus a.u.b. niet te moeilijk antwoorden :wink:

Ik heb dus nu Windows 2000 op mijn computer geinstalleerd (op HD schijf C:) en daar staat ook Windows 98 SE op maar als ik die kies bij het opstarten krijg ik zwart scherm.

Nu wil ik gewoon terug naar Windows 98 SE alleen het probleem is dus dat ik niet in DOS kom om daar de hele HD te kunnen formatteren en Windows 98 te installeren.

Ik heb het geprobeerd met de vier opstartdiskette's van Windows 2000 maar daarmee kon ik niet in DOS komen. Wel kwam ik in dos met een Windows 98 SE opstartdiskette alleen toen was mijn C: weg en kon ik mijn HD niet meer vinden dus dan valt er ook niet veel te formatteren.

Ik hoop dat iemand mij zo snel mogelijk kan helpen want ik wordt er zo langzamer hand een beetje gek van.

Je kan me ook bereiken via ICQ op: 112723270

Alvast bedankt,

Ghostface

Link naar reactie
En met die gedownloade bootdisk kun je nog steeds niets, omdat 2000 NTFS is (tenslotte zou ie wel zichtbaar zijn onder Dos als het FAT32 zou zijn). Ik ben bang dat hier alleen Partition Magic of iets dergelijks uitkomst kan bieden.

Als je dat niet bij de hand hebt, zou je het volgende kunnen proberen: booten vanaf de 2000 CD, kiezen voor installatie en de partitie formatteren naar fat32. Daarna installatie afbreken. Nooit geprobeerd, maar misschien werkt het.

Link naar reactie
  • 8 maanden later...
Of Fdisk wel of geen NTFS ziet als non-Dos partities hangt af van de gebruikte versie. Maar volgens mij moet je gewoon met de CDROM van Win2000 de partitie kunnen verwijderen. Gewoon booten vanaf die CD en bij het keuzescherm kun je de partitie verwijderen. Vervolgens kun je met Fdisk een FAT32 partitie aanmaken en Win98 installeren. Het aanmaken van die partitie met de setup van Win2000 is iets lastiger want dan gaat hij gelijk door met installeren en dat is volgens mij niet de bedoeling. Om dat te voorkomen kun je hem natuurlijk gewoon hardhanig onderbreken, maar waarom moeilijk doen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...