anoniem Geplaatst: 9 juni 2001 Delen Geplaatst: 9 juni 2001 Ik ben al een tijdje bezig Windows 2000 zo te configureren dat ik een verbinding met internet kan opbouwen via mijn infrarood poort en mobile telefoon (Siemens S35i).Nu moet je daar een virtuele COM4 voor aanmaken om die weer te koppelen met en handmatig aangemaakt modem (modem driver van Siemens zelf).Voralsnog is mij nog niet gelukt om de aangemaakte COM4 te laten werken. Na het opneiuw opstarten van WIndows 2000 blijft er een uitroepteken staan bij COM4 met de melding dat het apparaat niet gestart kan worden (Fout code 10).Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2001 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2001 zit er geen software voor die siemens bij die dat zelf allemaal cofigureerd? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 juni 2001 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2001 Was 't maar zo'n feest.Alles met het handje. Maakt me op zich niet uit, maar dan moeten ze er wel ff bij zeggen hoe :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2001 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2001 Op welke com poort zit je modem, mischien dat er tussen je modem en je infra rood poort een confict zit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juni 2001 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2001 de modem (Toshiba software modem AMR) zit op COM 3 (virtual) IRQ 11 en de infrarood poort (SMC IrCC - Fast Infrared Port) zit op IRQ 10 en gebruikt DMA kanaal 01.Een virtual COM4 op 300 IRQ3 moet dan toch lukken. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2001 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2001 mmmm, vreemd hoe staat het in de bios? wat voor computer is het type en zo, ben er zelf ook ff mee bezig geweest, en ik zetten hem gewoon op com 4. in de bios dan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juni 2001 Auteur Delen Geplaatst: 13 juni 2001 Da's apart. Heb ik nog niet geprobeert.Het is trouwens een Toshiba SP 4600 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2002 Niet allen heb jij dat probleem, ik n.l. ook maar dan met een draadloos usb modem van siemens cq KPN (Chicago 390 isdn/usb of Gigaset 3070isdn met databox M105) Onder windowsME gaat alles goed maar ik heb 2 andere schijven gekocht (maxtor 80GB 7200) om gebruik te maken van een RAID-controller. Hierop wil/heb ik WindowsXP geinstalleerd en toen kwamen de problemen en wel op het usb vlak. Ik ben nu nog steeds aan het uitproberen en zelfs toen ik de software van siemens heb gedownload (op verzoek/verwijzing van KPN) lukte het nog niet. Ik ben verder gaan zoeken op het internet bij www.Ixquik.com en stuite op WWW.ftdichip.com die Virtual COM Port (VCP) Drivers heeft. Ik ga het nu weer opnieuw uitproberen, probber het zelf ook, misschien lukt het? Ik ga ook weer verder, lukt het mij niet dan wordt het ME Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 30 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2002 Heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd, maar volgens mij zou dit opgelost moeten kunnen worden met IRComm2K. Misschien hier: http://www.stud.uni-hannover.de/~kiszka/IrCOMM2k/English/ Ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd of het daarmee lukt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 31 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2002 Ik denk via de PCI BRIDGE drivers van je modem. Ik snap het niet dat ik een keuze heb uit 256 com poorten :o :o Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen