Ga naar inhoud

Toevoegen virtual serial poort

Aanbevolen berichten

Ik ben al een tijdje bezig Windows 2000 zo te configureren dat ik een verbinding met internet kan opbouwen via mijn infrarood poort en mobile telefoon (Siemens S35i).

Nu moet je daar een virtuele COM4 voor aanmaken om die weer te koppelen met en handmatig aangemaakt modem (modem driver van Siemens zelf).

Voralsnog is mij nog niet gelukt om de aangemaakte COM4 te laten werken. Na het opneiuw opstarten van WIndows 2000 blijft er een uitroepteken staan bij COM4 met de melding dat het apparaat niet gestart kan worden (Fout code 10).

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Niet allen heb jij dat probleem, ik n.l. ook maar dan met een draadloos usb modem van siemens cq KPN (Chicago 390 isdn/usb of Gigaset 3070isdn met databox M105) Onder windowsME gaat alles goed maar ik heb 2 andere schijven gekocht (maxtor 80GB 7200) om gebruik te maken van een RAID-controller. Hierop wil/heb ik WindowsXP geinstalleerd en toen kwamen de problemen en wel op het usb vlak. Ik ben nu nog steeds aan het uitproberen en zelfs toen ik de software van siemens heb gedownload (op verzoek/verwijzing van KPN) lukte het nog niet. Ik ben verder gaan zoeken op het internet bij www.Ixquik.com en stuite op WWW.ftdichip.com die Virtual COM Port (VCP) Drivers heeft. Ik ga het nu weer opnieuw uitproberen, probber het zelf ook, misschien lukt het? Ik ga ook weer verder, lukt het mij niet dan wordt het ME
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...