Ga naar inhoud

Problemen windows update en systeemherstel.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik kan geen windows update meer uitvoeren, want nadat ik heb aangeven wat ik wil downloaden wordt het uiteindelijk niet geïnstalleerd. Ook werkt mijn systeemherstel niet meer. Er worden wel herstelpunten gemaakt. Echter als ik terug ga in de kalender naar een herstelpunt, en verder ga start de pc opnieuw goed op. Er staat dan echter dat de herstelbewerking niet kon worden uitgevoerd.

Wie kan mij helpen!?

Link naar reactie
1) Daar kunnen een hele hoop redenen voor zijn. Hier een aantal tips, die je even door moet lopen:

Maar allereerst: Virusscanner, firewall, download-manager, en popup killer uitzetten. Die veroorzaken het gros van de problemen. PLus je eventuele Norton Clean Sweep. Als die aanstaat is de kans dat het niet lukt zéér groot. Heb je een Cookie-manager, zorg dan dat die cookies van *.Microsoft.com accepteert.

Verder:

1) Ga naar je map C:Windows. Ga naar beeld/mapopties/beeld. Vink 'alle bestanden weergeven' aan. Zoek vervolgens met "zoeken"/bestanden en mappen (F3) naar een eventueel bestandje Msdownld.tmp. Wis het. 2) Ga naar Internetopties/beveiliging/Internet. Klik op standaardniveau. 3) Klik in Internetopties/Geavanceerd óók op 'Standaardinstellingen'. 4) Wis alle tijdelijke internetbestanden via Internetopties/algemeen Klik vervolgens op instellingen/bestanden weergeven, en wis alle cookies. 5) Wis geschiedenis in Internetopties/algemeen. 6) Kijk of je nog in het bezit bent van het bestand C:WINDOWSSYSTEMvbscript.dll

Kijk of het nu lukt.

Verder loop je dit rijtje tips eens langs in volgorde van opkomst:

5) Ga naar startmenu/uitvoeren. Type: regsvr32 /u c:windowssystemwuv3is.dll en klik 'OK'

Helpt dat niet:

6) Ga je naar C:WindowsSystem, en verwijder wuv3is.dll. Lukt het niet, wegens 'bestand in gebruik', moet dat in veilige modus.

7) Ga met Verkenner naar C:Program Fileswuhistv3.log en klik op verwijderen/wissen.

8) Ga nu naar Windows-Update. 9) Er wordt nu een nieuwe versie van WUV3IS.DLL geladen. Er zal je gevraagd worden om Active setup uit te voeren. Antwoordt ja.

10) Registreer de twee belangrijke dll's: Ga naar Start/uitvoeren, en type één voor één de volgende regels; na elke regel klik je op 'OK' Wacht na het uitvoeren van iedere regel totdat je een bevestiging ziet, dat het registreren van de betreffende dll gelukt is: regsvr32 c:windowssystemvbscript.dll regsvr32 c:windowssystemmshtml.dll

Tenslotte kun je nog eens hier kijken: Troubleshooting Windows Update Connection and Download Problems

WINUP-Problems When Viewing or Downloading From Windows Update (Q193385)

Errors Using Windows Update Through a Proxy Server or Firewall

Third-Party Products That Conflict with Windows Update

2) Checkpoints That You Create After September 8, 2001 Do Not Restore Your Computer (Q290700)

Succes, Ton

Link naar reactie
Hallo Ton,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb 1 t/m 10 uitgevoerd, maar helaas geen resultaat. Nadat ik windows update heb geklikt vindt dus wel de controle plaats, en kan ik de aanbevolen updates selecteren..en zelfs de download start. Het dialoogvenster is te zien, maar de voortgangsindicator blijft op 0 staan! Daarna krijg ik de volgende melding: De volgende updates zijn niet geïnstalleerd. Probeer het opnieuw door op de knop Terug hieronder te klikken. De installatie is niet uitgevoerd omdat er een onbekende fout is opgetreden. (-2147012889) Groet, Willem

Link naar reactie
quote:
Originally posted by willem V: Nu alleen nog even verder zoeken dat ik ook de windows update weer kan gebruiken.
bij mijn eigen PC was dit nooit een probleem. Dezelfde versie van 98 even op een andere PC gezet met dezelfde verbinding, voert ie de update niet uit. Hoe heb ik het opgelost? Je kunt ook handmatig de bestanden opzoeken. Via Microsoft support en download krijg je dan een lijst van updates die geschikt voor je PC zijn net als bij de automatische update. Dan elke update effe met R-muis openen en in een aantal gevallen effe de Dutch versie kiezen en downloaden. Voordeel is dat je meteen de bestanden voor de volgende keer hebt en dat is niet zo bij de auotmatische update, worden ze gewist bij 98, tenzij je tijdens het installeren effe snel een kopie van de update map maakt (die staat bij 98 onder Program Files). Waar het precies aan gelegen heeft weet ik nog steeds niet maar dit is een prima alternatief.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...