Ga naar inhoud

Opstarten met W98SE telkens vast


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn pc is onderverdeeld in 2 (aparte!) primaire pertities met W98SE op de ene en W2000 op de andere partitie. Sinds deze middag gebeurt er bij het opstarten van W98 iets heel raars.Wanneer hij aan het opstarten is en ik reeds het bureaublad kan zien kan ik mijn muis nog normaal bewegen. Maar net voor hij volledig opgestart is en de icoontjes er rechtsonder bijkomen bevriest mijn muis opeens en kan ik niets meer doen.Ook het toetsenbord werkt niet en op Ctrl/Alt/Del reageert hij ook niet. De pc werkt reeds een paar maanden met deze configuratie en de windows staat er nu ongeveer 2 maanden op. Met W2k heb ik geen enkel probleem. Iemand een idee?
Link naar reactie
Hoi Het probleem ligt waarschijnlijk aan een programma op de achtergrond van windows. Start de computer eens in de veiligemodus enkijk of het probleem dan ook voorkomt, zoniet dan ligt het dus aan een programma dat op de achtergrond draait. In de veilige modus ga je naar start/uitvoeren/msconfig Ga naar het tabblad opstarten en deselecteer alle vinkjes. Start vervolgens opnieuw op en kijk of het probleem op treed. Zoniet dan ligt hetprobleem bij een vande programma's in het opstart gedeelde. Herhaalnu dezelfde procedure en maar vink nu slechts de helft aan en kijk of het probleem optreed. Ga zo door tot je de boosdoener hebt gevonden. Kijk vervolgens bij welk programma het hoord en installeer het programma eventueel opnieuw. Succes Rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...