Ga naar inhoud

Register vraag

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi,

ik heb een probleem dat het windows register een fout veroorzaakt. Na het runnen van scanreg wordt er een fout in het register ontdekt waarop windows een oudere versie van het register gaat terug zetten. Wanneer scanreg wederom wordt opgestart ontdekt die weer een fout. De fout zit 'em waarschijnlijk dus ook in die oude register versie. Aanleiding van dit alles was een instabiel systeem (dat overigens twee weken geleden was geherinstalleerd).

Goed nu komt mijn eigenlijke vraag. Ik heb alle overbodige zaken van de computer afgehaald (gedeinstalleerd) en wil eigenlijk met een schone lei beginnen zonder de computer nog een keer te moeten installeren.

Hoe is het mogelijk om een nieuwe register aan te leggen. Ik heb ooit ergens gelezen dat je de register weg kan gooien en windows vervolgens het register opnieuw gaat opbouwen. Klopt deze informatie of is hier een handiger methode voor?

thnx

Link naar reactie
je kunt een regclean proberen van microsoft Of je doet een format en begint helemaal opnieuw, dat is wel het beste. Als je dan toch nog probelemen hebt, krijg je hetzelfde probleem als wat ikzelf een tijdje geleden had. Het is dan inderdaad een geheugenprobleem. Sloop er eens een module uit en kijk of het dan nog wel werkt. Controlleer je hd ook eens op foute clusters. Het register helemaal opnieuw opbouwen kan als volgt ik zou wel eerst regclean gebruiken en daarna de volgende proceduren gebuiken: -ga naar start/uitvoeren/regedit -in regedit klik op register/register exporteren -vink gehele register aan, en sla het op onder de naam nieuw.reg in de map c:register -sluit de registereditor en start de verkenner -kies beeld/mapopties/beeld -zet een vinkje bij alle bestanden weergeven -spoor in de verkenner nu in de windows map user.dat en system.dat op -Kopieer deze bestanden naar een veilige locatie bijvoorbeeld c:backup, zodat u altijd het register kunt terug zetten als de procedure niet werkt. -start nu de computer met een opstartschijf, omdat de volgende handelingen niet in windows zelf plaats kunnen vinden. -type achter de prompt achtereenvolgens: c: cd windows attrib -h -s -r user.dat attrib -h -s -r system.dat del user.dat del system.dat -het register is nu verwijdert en de pc zal niet meer starten, numoet dus meteen een nieuw register gemaakt worden. Dit doet u met de opdracht regedit /c c:registernieuw.reg Er wordt nu een nieuw register gemaakt, dit kan wel enige tijd in beslag nemen. Mocht er iets fout gaan, dan gaat kunt u de bestanden user.dat en system.dat in de map back-up terugkopieren naar c:windows

succes Rob

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...