anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Delen Geplaatst: 8 januari 2002 Ik weet niet waardoor het komt. Maar eigenlijk weet ik ook niet wat je hebt ingesteld. Welk protocol gebruik je? Ik heb alleen ervaring met Netbeui, en dat moet werken. Verder maakte heb bij mij gelukkig niet uit hoe de printerpoort stond ingesteld. Mijn oude PC's hebben namelijk een standaard printerpoort. Mijn werk-PC staat op ECP/EPP. Dus als het goed is, ligt daar het probleem niet. Op mijn homepage geef ik ook nog enige aanvullende informatie: http://home.hccnet.nl/h.vosman/netwerk9.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2002 'tLukt me niet om twee W989SE computers met elkaar te laten communiceren via de parallelle poort (ECP ingesteld). De gebruikte kabel is ca. 2 mtr lang en conform de aansluitschema's zoals op vele plaatsen op het Web (o.a. Microsoft) wordt weergegeven. Als ik Guest en Host heb gestart blijft het stil. Er lijkt geen communicatie plaats te vinden. Heeft iemand een idee waar dat aan kan liggen? Uiteraard is "Directe kabelverbinding" optie geinstalleerd.Wim Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2002 Volgens mij moet je er dan mee werken via DOS. Ik heb vroeger meerdere malen met directe kabelverbinding gewerkt tussen een Windows 95 en een Windows 98SE computer. Je moet de driver laden in config.sys en starten via het commando 'intersvr'. Het is al weer enige tijd geleden dus ik zou het moeten nagaan en opnieuw uitproberen om je exact te kunnen zeggen hoe het moet. Als je er anders niet uitkomt kan ik dat volgende week waarschijnlijk wel even doen. Ik vond het trouwens een verbinding van lik-me-vestje. Eigenlijk werkte deze alleen een beetje goed om bestanden over te halen van de een naar de ander. Maar als je grote bestanden hebt is het een uitkomst. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen