Ga naar inhoud

Windows 98 setup (SUWIN error)

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een P4 systeem, waarop win2000 uitstekend draait. Nu wil ik win98 SE installeren maar krijg steeds deze foutmelding:

' Application Error SUWIN caused a General Protection Fault in module <unknown> 0367:0CCA|SUWIN will close.'

Deze foutmelding kreeg ik ook bij het installeren op volledig schone harddisk. Wie kan mij helpen?

MHend

[This message has been edited by MHend (edited 25-09-2001).]

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 6 maanden later...
Meestal zijn dit soort Suwin foutmeldingen (de jouwe zag ik ook helaas niet staan op die pagina) het gevolg van het verkeerd gebruiken van een bepaalde versie van windows. Kijk of je een OEM versie hebt, en of het een upgrade versie betreft. Als je bijvoorbeeld een upgrade versie van Win98 hebt, dan kan je die niet op een lege, geformateerde schijf installeren (het is immers een upgrade!). Maar omdat Windows 2000 nieuwer is dan Win98, kan ik me heel goed voorstellen dat Win98 dat niet herkent en dus niet aan de slag wil. BTW. Wat wil je eigenlijk? Wil je Win98 [i:d04204d87a]naast[/i:d04204d87a] Win2000 draaien of in plaats van? Want Win98 zal, als het eenmaal installeert, rücksichtloos Win2000 overschrijven. Maar misschien wil je dat ook.
Link naar reactie
Ik heb het probleem opgelost. Bij mij was het probleem opgelost toen ik een 'oude' harde schijf van 2,5 GB (Seagate ST52520A) op mijn computer aansloot en mijn andere harde schijven los had gekoppeld. De reden van de SUWIN-melding was in mijn geval dus het feit dat Windows 98 Second Edition mijn harde schijven niet kon herkennen. Ik heb de volgende harde schijven: IBM IC35L060A (60 GB) Maxtor 53073H6 (30 GB) Ik heb na de installatie op de 'oude' harde schijf Ghost-images gemaakt die ik vervolgens kan terugzetten op mijn 'grote' schijven. Hopelijk heeft iemand hier iets aan. Het heeft mij in ieder geval aardig wat tijd gekost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...