anoniem Geplaatst: 31 december 1969 Delen Geplaatst: 31 december 1969 De waarheid. Lees mij AUB Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 1999 Wat mij niet aanstaat is dat veel medeforummers hun hulp verlenen op de manier van "Formatteer C:". Windows 98 kan best stabiel zijn. Ik werk als systeembeheerder en formatteer zelden een harddisk omdat Windows 98 niet wil werken. Ik heb velerlei problemen gehad en nooit geformatteerd. Alle problemen zijn op te lossen in minder tijd dan alles erop nieuw opzetten.Wat is computerkunde? Format C: vindt ik de weg van de minste weerstand. jullie bedoelen het misschien wel goed maar je maakt er niemand blij mee. Als je toch zo'n advies ingeeft vermeld dan er even bij dat ze een back-up moeten maken. Veel computerbeginners zijn op die manier veel waardevolle gegevens kwijtgeraakt.Ook de helpdesk is er zo eentje "Ja ligt aan Windows xx, formatteer uw harddisk maar." Mijn collega heeft in een test vorig jaar diverse helpdesks opgebeld met het zelfde probleem en hun op hun mieter gegeven door zich achteraf bekend te maken als systeembeheerder en hun directeur te spreken over hun kundigheid.Wie heeft zinvolle ingevingen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 1999 Je haalt twee dingen door elkaar. Je vertelt dat je systeembeheerder bent en dat je op je werk geen of weinig problemen met Windows ondervindt. Dat is ook vrij logisch omdat Windows op zich best een stabiel besturingssysteem is als je enkel office-programma's installeert en je er verder niet mee gaat rommelen.Echter, als je wel in het register gaat duiken of zomaar bestanden wist, daarbij ook nog eens veel programma's installeert en deinstalleert (en dan met name al die rotzooi die je op het internet vindt) dan wil een systeem wel eens zulke problemen geven dat 'format c:' de beste oplossing is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 1999 Daarbij wil ik nog opmerken dat als mensen leren hoe ze hun computer moeten formatteren en opnieuw installeren ze daarmee een dusdanige kennis vergaren dat ze met veel meer vertrouwen met de PC gaan werken. Veel mensen hebben een soort van angst voor de PC omdat ze het 'ding' niet begrijpen. Ze zijn bang dat ze per ongeluk een belangrijk bestandje wissen of dat ze hun eigen betanden niet meer kunnen vinden. Ik ben nooit systeembeheerder geweest, maar omdat ik altijd degene was die de meeste kennis over PC's bezat, werd ik elke keer bij een probleem geroepen. Je merkt dan heel duidelijk dat de mensen echt beperkt worden in hun werkplezier omdat ze de PC gewoon niet goed genoeg kennen. Ze kunnen niet zonder, maar ze zouden dat ding o zo graag het raam uit willen gooien. Maar ja, ik merk dat ik wat afwijk van de discussie. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 1999 ff bijvoegen dat je dan wel moet betalen voor die upgrade om de bugs weg te werken of nieuwe mogelijkheden te kunnen gebruiken. Waarna je weer problemen hebt om dat de upgrade vol met nieuwe bugs zit, zo schiet het niet op natuurlijk. Ik wil best wel geloven dat Win98 stabiel kan draaien, maar zoals eerder gezegd, veel mensen doen meer dan tekstverwerken. Uit ervaring kan ik ook dan zeggen dat, Win98 stabiel is, maar alleen als je 'm schoon installed + de nodige proggies en dan er met je fikken er vanaf blijven. Je begrijpt dat dat niet gaat lukken als je diehard gamer of Inetter bent. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 1999 Ik ben het eens met Jimmy. Ben namelijk zelf het slachtoffer van een helpdesk. Toen ik mijn computer drie weken had, was het register ineens "onvindbaar". Omdat ik de OEM versie van Windows heb, de leverancier (Paradigit) gebeld. Ik kreeg een heel chagerijnige persoon aan de telefoon, die inderdaad zei: niets meer aan te doen, format c. OK, je leert een hoop van alles opnieuw installeren, maar later leerde ik ook dat mijn probleem eenvoudig verholpen had kunnen worden. En dan baal je flink als je nog geen backupmogelijkheid hebt en alles kwijt bent! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 1999 Ik wil maar even zeggen dat er genoeg mensen zijn die gewoon "bang" zijn om hun eigen computer te installeren.Laatst ook vroeg iemand mij (nadat hun zoontje al de partities naar z'n grootje had geholpen) of ik (voor de tweede keer) Windows erop wou zetten. Dat doe ik uiteraard graag.....Maar als je nou eigenlijk gaat kijken wat het eigenlijk inhoudt om Windows te installeren, het is gewoon een kwestie van goed lezen wat er op je scherm staat, en proberen te begrijpen wat er verder de bedoeling is. Ook als je net een beginnend gebruiker bent, is het reuze leerzaam om gewoon eens wat te proberen, en te kijken wat het resultaat van een bepaalde handeling is. Hoe hebben wij het anders ooit geleerd? Ik neem aan niet uit een boekje... Beginners hebben vaak zoiets van "oh dat is veel te moeilijk" maar ze nemen vaak gewoon niet de moeite om te lezen wat er staat en ze raken meteen in paniek en bellen de "kenners" op.Dat wou ik maar even kwijt. Ed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 1999 Goed mensen veel nuttige informatie gelezen . Het kan tegenstrijdig klinken. Ik ben inderdaad systeembeheerder en onderhoud vele computers op het werk. Wij gebruiken ook veel programma's op het werk en Windows 98 moet nou eenmaal een haalbare respons hebben. Windows 98 installeren is niet moeilijk. Het absolute finetunen (mijn specialiteit) is moeilijker. Je gaat ook echt het register in en gaat alle DLL's en VXDen optimaliseren. Op ons bedrijf worden hoge kwaliteiten op prijs gesteld. Als ik mijn vak niet goed zou uitoefenen ben ik er zo uit gebonjourd. Systeembeheerder is wel leuk werk, maar ook heel dynamisch en vooral zwaar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 1999 Windows 98 dus wel degelijk niet stabiel maar format c: zijn altijd van die flauwe lame antwoorden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 1999 Heeft een van jullie systeembeheerders ook al eens gedacht aan de beveiligingsmogelijkheden? Ik heb pas 2 computers gezien, die maar op 1 manier binnen te komen waren. (beide via COMCTL32.DLG) Voor de anderen waren meer dan 10 verschillende methoden onder win95. (op school, vraag de systeembeheerder maar op bc@cuci.nl) Leuke kerel, 100% a-technisch.WinNT zou iets beter zijn. Ik zal jullie een beetje op de hoogte houden. (wel werkende systemen, niet zoiets als crack.linuxppc.org) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 1999 hum...ja,ja,ja,ja,ja.... Systeembeheerder.....what's in a name.... Tegenwoordig noemt elke cursist zich al zo. Waarom heb ik daar toch universiteit voor moeten doen.......Na ja, laat ook maar. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 1999 Heeehe Jimmy, antwoorden als Format C: zul je alleen vinden in vragen over Windows, want Windows zuigt! Als er problemen zijn met Linux of BeOS of een ander goed systeem zul je dergelijk antwoord nooit krijgen. Format C: is vaak de beste weg onder Windows omdat het systeem zo vaak fucked-up is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 1999 Hoi,Format C: wordt vaak geadvisseerd omdat die persoon niets anders weet. Als er nl. iemand anders wel de juiste oplossing geeft dan hoef je geen Format C: aan te raden.Stel je voor dat je een probleem heb en zelf weet je geen raad een geen enkel idee hoe dat op te lossen. Je legt je probleem voor aan je medeforummers hopend op een juiste oplossing.Maar wat als na een week niemand reageerd? en plotseling na een week krijg je een reply waarin staat format C:...tja als niemand anders een betere oplossing weet...wat moet je dan? Niet iedereen heeft altijd evenveel tijd om een oplossing door te geven. Maar heel vaak wordt die oplossing inderdaad te snel gegeven(format c groetjes Jury Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 1999 Laten we niet vergeten dat veel probleempjes alleen maar erger worden, doordat uit onwetendheid de meest vreemde streken worden uitgehaald. Zo kan een minor error uitgroeien tot een major error, en als eindelijk de handjes dan in het haar gaan is er geen beginnen meer aan. Na het ophoesten van een oplossing, doet zich het volgende probleem al weer voor.... Iedereen mag leren om te formatteren Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 1999 Tja de zoveelste reply. Ik als redelijk onderbouwde computerkenner, vindt gewoon dat w98 niet stabiel is. Dit is een feit, of wil iedereen met w98 zeggen dat ze nooit een blauw schermpie hebben gehad. Nou dan. Ik gebruik mijn systeempie dan wel voor wat meer dan office maar toch ik kijk altijd uit met installaties etc etc. Maar dan toch nog steeds blauwe schermpies zien tja das dus gewoon niet goed. En laat iedereen aub niet roepen van 'je hebt natuurlijk allemaal b merken onderdelen in je kastje nee nee nee. Het licht gewoon aan w98. Daarentegen ben ik lovend over NT4. Dit is het prototype van een goed systeem. Ja het is lastig geinstaleerd en gebruiksklaar te krijgen maar als het dan ook draait dan blijft het ook draaien 'Zonder problemen' Ik heb op mijn werk in 6 maanden geen vastlopers gehad, terwijl ik webdesigner ben bij een multimedia bedrijf, en dus veel met fotobewerking doen, en dus zware proggies draai. Kortom ik wacht windows 2000 af. En zo gauw dat er is meteen installeren, en de cd-rom van w98 achter in de kast mieteren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 1999 Nog een ding als aanvulling op format c: het kan best als je norton ghost heb aangeschaft, en je een schoon systeem kunt terugzetten van je ghost. Ps mensen die zeggen w98 installeren is moeilijk hebben vast en zeker de cd-rom nog nooit aangeraakt. Dus voor die mensen gewoon doen!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 1999 Hoi,Blauwe schermen zijn niet leuk om te zien Maar volgens psichologen is blauw een rust gevende kleur.Ik vindt Win98 best wel stabiel. Ondanks dat ik veel prg installeer. Blauwe scermen krijg alleen nadat ik een hardware instaleer die conflicten geeft met andere hardware.Ik klooi graag in de registry maar heb tot nu geen blauwe scherm gehad.Nu heb ik beneden ook een computer (Exacte kopie van hierboven qua hardware)maar daar zie ik regelmatig blauwe schermen en dat komt alleen door spelletjes. en niet door programma's zoals word of excel omdat er alleen spellen op gespeeld wordt. en omdat er kinderen aan zit(weet je wel...in plaats van dubbelklikken...slepen en verplaatsen..op een ander bestandje... hier een delletje en daar een kopie op een ander bestandje...hier en instellinkie veranderen en later niet meer weten wat! ach..het is allemaal onwetendheid.Als je windows98 eenmaal goed heb draaien zul je heus geen schermen krijgen die je psichologische rust geeft.Ik ben het niet mee eens dat iedereen maar zegt dat win98 onstabiel is. En win98 valt ook best wel goed te beveiligen. De Pc bevon heb ik beveiligd maar die beneden niet en verder ook geen enkel restricties aangemaakt, ik vind dat ze alle mogelkheden moeten uitproberen daar leert men van. Maar ondanks al die fouten en dergelijke meldingen heb ik die schijf beneden nooit opnieuw geformatteerd of windows opnieuw geinstalleerd...zoeken naar de fout anders wordt je er niet wijzer op. Je zult anders niet weten hoe het gekomen is dat is mijn moto.groetjes Jury Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 1999 hmmm...ik weet niet of er nog behoefte is aan reacties...Ik heb in de tijd dat ik computers gebruik een aardige ervaring kunnen opdoen met de tot nu toe uitgebrachte versies van windows en ben tot nu toe ook erg tevreden met windows98. Ik mag dan ook zeggen dat ik het na 1000x (schatting) toch wel zat was om mn harde schijf telkens te formatteren. Simpelere oplossing was dan ook om de gegevens op een andere partitie te zetten (altijd doen, partitioneren), daarna deltree windows, overige troep eraf gooien (uiteraard met behoud van mscdex en deltree) en gewoon windows opnieuw installeren, gegevens terugzetten vanaf de andere partitie en (bijna) klaar. Ben je ieg verzekerd dat de gegevens er nog zijn... Is er dan niemand die dit volgens bovenstaande methode ooit geprobeerd heeft? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 1999 Ik geloof best dat veel windows 98 problemen op te lossen zijn zonder dat de hardeschijf geformatteerd hoeft te worden. Maar denk je nou echt dat het realistisch is als een helpdesk medewerker per klant meer dan een uur aan de telefoon gaat zitten praten om een probleem te achterhalen dat een fout in windows veroorzaakt? Meestal zijn de mensen die naar een helpdesk bellen op het niveau van: "Ik heb hier een foutmelding... en ik kan drukken op Ok of kankel" Natuurlijk zal niet snel aangeraden worden de hardeschijf te formatteren maar soms is het wel de makkelijkste methode om de computer van zogenaamde "digibeten" te herstellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 augustus 1999 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 1999 Windhoos 98 is niet onaardig als je er maar niet teveel rotzooi op laat slingeren. Ik formatteer ook niet meer ik gebruikt het programma Ghost 5.1 . Krijg ik teveel problemen dan vuur ik dat af en binnen tien minuten begin ik van voren af aan met een schone windhoos inclusief alle stuurgrproggies, IE5 en alle updates....lekker hoor! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen