anoniem Geplaatst: 2 april 2002 Delen Geplaatst: 2 april 2002 Ik weet niet of dit off-topic is of niet... Ik moet voor vrijdag een spreekbeurt (betoog) houden, en ik heb (verassing) gekozen tegen (*schok*) Microsoft. Mijn klasgenoten kunnen erg gevoelig zijn als het om Microsoft gaat, dus ik wil zoveel mogelijk argumenten hebben waarom je voor Microsoft zou zijn zodat ik meer tegenargumenten kan verzinnen tijdens de debat. Ik heb gekozen als tegenargumenten: - MS maakt misbruik van monopolie. - Producten zijn duur. - Veiligheidsproblemen. - Inbreuk op privacy (denk maar aan nieuwe licentie WMP) - Niet altijd software van goede kwaliteit (niet flamen aub, er zijn wel mensen die last hebben van instabiliteit) Dit is niet bedoeld om Windows af te zetten (hoewel... :wink: ), ik moet me gewoon voorbereiden voor mijn spreekbeurt. _________________ Copyleft 2000-2001 - All Rights Reversed [ Dit bericht is bewerkt door: RobertV op 2002-04-02 21:26 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2002 Bij gebrek aan beter. `kzie mezelf nog niet echt op een Mac werken, en Linux gaat me nog boven de pet. Nou zijn er natuurlijk nog wel een paar andere Operating Systems. Zal wel gemakzucht zijn. Suc6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2002 Let wel op, mijn klasgenoten zijn allemaal mensen die nog nooit een ander besturingssysteem hebben gebruikt (sommigen weten niet eens wat een besturingssysteem is). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2002 [quote:6e88de4a46] Op 02-04-2002 22:32 schreef RobertV: Let wel op, mijn klasgenoten zijn allemaal mensen die nog nooit een ander besturingssysteem hebben gebruikt (sommigen weten niet eens wat een besturingssysteem is). [/quote:6e88de4a46] Als ik zo'n betoog moest houden tegenover mijn klas (een bak toekomstige welzijnswerkers: dus weten ook niet wat een besturingssysteem is laat staan Windows alternatieven) moet je het hebben over DRM. Je moet het gaan hebben over een toekomst waarin we niet meer normaal om kunnen gaan met muziek en films. Als je bv. een toneelstukje op gaat voeren met een paar lui, en je hebt muziek nodig, dan zet je dat op een bandje of CD-tje. Als je een MP3-speler hebt, dan zet je je CD's daarop over. Als het aan de platen-industrie ligt zal dat niet meer vanzelfsprekend zijn. Heel aardig is om het voorwoord van de CT blad voor computer techniek van maart voor te lezen: het verhaaltje over de spaghettie die op het fornuis staat en de radio. Microsoft is een groot voorstander er van. Als het aan Microsoft ligt hebben we die vrijheden niet meer. Microsoft heeft schijt aan burgerrechten. Gooi het daar maar op. De klas zal zeggen: Ja maar dan gebruiken we het toch niet meer? En ga dan uitleggen hoe Microsoft mensen bindt: - alleen heerser op de markt. - lok-truucjes zoals MSN Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2002 Windows heeft de computer toegankelijk gemaakt voor een hoop mensen. Overigens is je titel niet juist; zou moeten zijn: waarom zou je voor Microsoft kunnen zijn Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2002 Vergeet ook zeker niet aan te stippen dat er in de licentie van Frontpage XP (2002 dus) ergens staat dat je er geen anti-Microsoft (dus ook geen anti-MSN, -Hotmail etc etc) sites mee mag maken. Is in mijn ogen een mooi voorbeeld van de arrogantie van MS. En de eerste die nu een grap gaat maken over mijn naam: .... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2002 Ik kan niet anders dan me volkomen achter je argumenten te scharen, echter ik gebruik wel M$ producten. En eigenlijk is er maar een reden voor: Het word het meest gebruikt en dus is het gemakkelijker om aan software te komen, info uit te wisselen en oplossingen voor specifieke problemen te vinden. (Let wel, ik zeg niet dat het anders onmogelijk is, maar dat het nu gemakkelijker is). Ik sta overigens wel te popelen tot ik een tweede machine tot mijn beschikking heb om Linux op te installeren. Ja ik weet het, ik kan een dualboot op deze machine maken, maar dat werkt niet voor mij omdat ik nog alles van Linux moet leren en leren betekend bij mij: 30 minuten aan de slag, 30 minuten iets anders, 30 minuten aan de slag 30 minuten... enz. En ik heb geen zin om dan steeds te rebooten :grin: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2002 Feitelijk ben ik een MS hater, maar aan de andere kant mag (moet) het wel zo blijven. Stel je voor dat er tig OS komen (er is gebleken dat er veel vraag naar is dus deze bedrijven zullen als paddestoelen uit de grond schieten), je zal dan voor elke OS andere programma's moeten kopen en het ene prog. is wel compatible met de een maar weer niet met de ander. Ik denk dat het dan zeer chaotisch wordt omdat er teveel verschillende OS zullen komen die niet met elkaar (kunnen) samenwerken waardoor je verplicht bent om alle OS te kopen (ik denk dat men dan wel illegaal eraan komt) Dat lijkt me een echt zooitje . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2002 Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je zo'n spreekbeurt zou willen houden maar goed. Maar zonder nou gelijk in flamewars te willen belanden een reactie. Ik heb gekozen als tegenargumenten: - MS maakt misbruik van monopolie. Dat is juist. Maar daarin zijn ze ook niet uniek, zie IBM, Intel, Oracle etc. - Producten zijn duur. Oh? Dat is maar hoe je het bekijkt, de prijzen zijn best concurrerent en soms zelfs goedkoop, in andere gevallen weer wat aan de hoge kant maar jouw stelling is veel te algemeen. - Veiligheidsproblemen. Noem een produkt zonder. Dat is er namelijk niet alleen bij sommige valt het meer op dan andere. Bovendien zie je dat er een ontwikkeling is om er meer aandacht aan te besteden. - Inbreuk op privacy (denk maar aan nieuwe licentie WMP) Is over het algemeen zwaar overtrokken. Er zijn wel veel ergere praktijken te noemen. - Niet altijd software van goede kwaliteit (niet flamen aub, er zijn wel mensen die last hebben van instabiliteit) Microsoft maakt onvoorstelbaar veel software en daar zit ook rotzooi tussen. Ja en? Dus? Dit is niet bedoeld om Windows af te zetten (hoewel... :wink: ), ik moet me gewoon voorbereiden voor mijn spreekbeurt. Windows is slechts een van de produkten en zeker niet instabiel, die discussie kunnen we verder wel laten rusten. De meeste van de punten die jij aandraagt zijn voornamelijk flauwekul en hebben weinig te maken met het 'tegen' willen zijn. Het is geen softwarehuisje maar een grote multinational weet je. Blijft alleen je monopoly argument over en zelfs daar komt de rechter nog niet uit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2002 [quote:3b26c0f111] Op 03-04-2002 22:05 schreef wverveen: Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je zo'n spreekbeurt zou willen houden maar goed.[/quote:3b26c0f111] Tja ik moet het ergens over houden... ik kan moeilijk een betoog houden over waarom mijn cavia beter is dan mijn hamster. :smile: [quote:3b26c0f111]- MS maakt misbruik van monopolie. Dat is juist. Maar daarin zijn ze ook niet uniek, zie IBM, Intel, Oracle etc.[/quote:3b26c0f111] Dan zijn zij ook slecht. [quote:3b26c0f111]- Producten zijn duur. Oh? Dat is maar hoe je het bekijkt, de prijzen zijn best concurrerent en soms zelfs goedkoop, in andere gevallen weer wat aan de hoge kant maar jouw stelling is veel te algemeen.[/quote:3b26c0f111] Neem nou voorbeeld van Windows... 600 gulden voor WinXP Home, en dan heb je al betaald voor MSN/IE/Outlook zelfs als je geen Internet hebt. [quote:3b26c0f111]- Veiligheidsproblemen. Noem een produkt zonder. Dat is er namelijk niet alleen bij sommige valt het meer op dan andere. Bovendien zie je dat er een ontwikkeling is om er meer aandacht aan te besteden.[/quote:3b26c0f111] Klopt, software zonder bugs is onmogelijk. Maar het is wel elke keer aangetoont dat MS meer problemen heeft dan de meeste andere fabrikanten. [quote:3b26c0f111]Microsoft maakt onvoorstelbaar veel software en daar zit ook rotzooi tussen. Ja en? Dus?[/quote:3b26c0f111] Dan moeten ze maar minder rotzooi maken. Zoveel geld hebben ze wel. [quote:3b26c0f111]Windows is slechts een van de produkten en zeker niet instabiel, die discussie kunnen we verder wel laten rusten.[/quote:3b26c0f111] Als ik kijk naar al die BSODs op mijn computer en de problemen die andere mensen hebben denk ik er wel anders over... maar ik laat het hierbij. [quote:3b26c0f111]Blijft alleen je monopoly argument over en zelfs daar komt de rechter nog niet uit.[/quote:3b26c0f111] Oh met alleen monopoly argument kom ik er ook wel uit. Ik kan die 10 minuten wel vol stoppen om uit te leggen waarom MS een monopolie heeft, wat een monopolie is, bewijzen dat ze er misbruik van maken, etc. :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2002 [quote:c2a6f239e4] Op 03-04-2002 22:27 schreef RobertV: Tja ik moet het ergens over houden... ik kan moeilijk een betoog houden over waarom mijn cavia beter is dan mijn hamster. :smile: [/quote:c2a6f239e4] Je kunt het ook over monopolies in het algemeen houden, is wat minder populistisch. [quote:c2a6f239e4] [quote:c2a6f239e4]- MS maakt misbruik van monopolie. Dat is juist. Maar daarin zijn ze ook niet uniek, zie IBM, Intel, Oracle etc.[/quote:c2a6f239e4] Dan zijn zij ook slecht. [/quote:c2a6f239e4] Slecht is een beetje vreemd begrip hier. Een bedrijf heeft als doel winst te maken en als uitvloeisel daarvan krijg je dit soort effecten. Moet je in Nederland maar eens om je heen kijken hoeveel monopolies en kartels hier wel niet zijn. Neem nou voorbeeld van Windows... 600 gulden voor WinXP Home, en dan heb je al betaald voor MSN/IE/Outlook zelfs als je geen Internet hebt. Het percentage dat thuis geen internet heeft dat neemt zienderogen af, bovendien was windows vroeger ook duur toen die programma's er nog niet in zaten, dus eigenlijk ben je erop vooruit gegaan. Daarnaast krijg je windows vaak met een pc en dan is het aanzienlijk goedkoper, een upgrade kun je voor 120 euro krijgen dus dan valt het wel weer mee. Als je naar de server edities kijk weet ik nog wel dat we ons in het verleden hebben verbaasd over de lage prijzen ivm die van de concurrent waar we toen mee werkten. Ik zou me meer druk maken over office eigenlijk, dat is pas duur, Windows valt reuze mee. [quote:c2a6f239e4] Klopt, software zonder bugs is onmogelijk. Maar het is wel elke keer aangetoont dat MS meer problemen heeft dan de meeste andere fabrikanten. [/quote:c2a6f239e4] Dat is deels maar perceptie. Er zijn een paar notoire applicaties zoals internet explorer en delen van IIS die echt heel slecht zijn maar overall valt het wel mee, je moet ook niet vergeten dat bijna iedereen hun software gebruikt en daarom vallen problemen nu eenmaal meer op. [quote:c2a6f239e4] [quote:c2a6f239e4]Microsoft maakt onvoorstelbaar veel software en daar zit ook rotzooi tussen. Ja en? Dus?[/quote:c2a6f239e4] Dan moeten ze maar minder rotzooi maken. Zoveel geld hebben ze wel. [/quote:c2a6f239e4] Die opmerking slaat kant noch wal vind ik, Microsoft is een bedrijf en maakt producten die geld opleveren, als de klant blijkbaar tevreden is met rotzooi is dat wat die krijgt, als men vind dat softwarebedrijven geen rotzooi mogen maken zal er toch iets wettelijks moeten worden geregeld want uit die hoek hoef je niets te verwachten. [quote:c2a6f239e4] [quote:c2a6f239e4]Windows is slechts een van de produkten en zeker niet instabiel, die discussie kunnen we verder wel laten rusten.[/quote:c2a6f239e4] Als ik kijk naar al die BSODs op mijn computer en de problemen die andere mensen hebben denk ik er wel anders over... maar ik laat het hierbij. [/quote:c2a6f239e4] De hele lijn van NT/2K/XP staat niet bekend om zijn instabiliteit en is ontworpen door mensen die aan de wieg hebben gestaan van zeer complexe operating systemen, problemen komen natuurlijk altijd voor maar dat ligt niet alleen aan het OS IMHO. [quote:c2a6f239e4]Blijft alleen je monopoly argument over en zelfs daar komt de rechter nog niet uit.[/quote:c2a6f239e4] Oh met alleen monopoly argument kom ik er ook wel uit. Ik kan die 10 minuten wel vol stoppen om uit te leggen waarom MS een monopolie heeft, wat een monopolie is, bewijzen dat ze er misbruik van maken, etc. :smile: /quote] En dat is ook tevens het enige waar je dan zinnig over kunt praten. En dat zou ik toch in een breder kader trekken, anders is het slechts een populistisch verhaal waar niemand verder wijzer van wordt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2002 ik kies voor windoos omdat het compatible is met alles wat ik heb qua hardware en software. Een andere reden is er niet. Ik hou absoluut niet van de organisatie en de agressieve manier waarop ze in de markt staan. Ik heb wel veel MS producten, maar ik zal er nooit een cent aan betalen, uit principe :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2002 Denk eens na als er geen Windows zou zijn gekomen. Hoe zag dan je desktop eruit. Natuurlijk had er dan wel iemand anders geweest die zoiets had ontdekt, maar die zou toch hetzelfde gedaan hebben. Laat eens weten hoe je spreekbeurt is gegaan. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2002 [quote:8ad21f0d0b] Op 04-04-2002 18:41 schreef bajnok: Denk eens na als er geen Windows zou zijn gekomen. Hoe zag dan je desktop eruit. Natuurlijk had er dan wel iemand anders geweest die zoiets had ontdekt, maar die zou toch hetzelfde gedaan hebben.[/quote:8ad21f0d0b]Ach ja, aangezien Microsoft alles van Apple "gejat" heeft, zouden we dan waarschijnlijk nu met een mooie Aqua-desktop te werken... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2002 [quote:6c23eebfe8] Op 05-04-2002 15:18 schreef Bill Gates: [quote:6c23eebfe8] Op 04-04-2002 18:41 schreef bajnok: Denk eens na als er geen Windows zou zijn gekomen. Hoe zag dan je desktop eruit. Natuurlijk had er dan wel iemand anders geweest die zoiets had ontdekt, maar die zou toch hetzelfde gedaan hebben.[/quote:6c23eebfe8]Ach ja, aangezien Microsoft alles van Apple "gejat" heeft, zouden we dan waarschijnlijk nu met een mooie Aqua-desktop te werken... [/quote:6c23eebfe8] Of achter OS/2. Die kan ook Windows apps draaien maar MS had om een of andere manier toch gewonnen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2002 Nuchter bekeken is de belangrijkste reden om voor Microsoft te kiezen het feit dat ze marktleider zijn. Marktleiders bepalen wat er gaat gebeuren en welke richting de producten opgaan. Grote bedrijven kopen producten van microsoft om die reden. De beste en de grootste, daar gaat het toch vaak om. Daarentegen gaat het vaak met de kwaliteit na verloop van tijd sterk achteruit en worden er haastige en inferieure producten neergezet waardoor normaal gesproken de overige marktspelers een kans krijgen om de leidersrol over te nemen. Bij Microsoft ligt dat helaas net even anders en met name na de lancering van Windows ME en nu XP, gecombineerd met die geintegreerde rotzooi als Media Player, IE, Outlook, etc. waarvoor abnormale prijzen worden gevraagd (gezien hun marktpositie) is dat mij voor een reden om tegen Microsoft te zijn. Bovendien is de strategie van microsoft nu om op alle (elektronisch) gebied een marktleider te worden wat begint met een Xbox en Windows CE in autos en huishoudelijk apparatuur. De strategie van Microsoft is om bij alles wat we in de toekomst gaan doen dit zoveel mogelijk via netwerken/producten van Microsoft te laten lopen. Een niet weldenkend mens kan hier zich misschien in vinden vanwege gemak en 'eenvoud'. Maar met gemak verdwijnt ook creativiteit en inzicht. Weldenkendemensen (en bedrijven) zouden feitelijk hier niet aan toe moeten geven en een eigen mening over dit zaken voeren. En dat gebeurt nauwelijks meer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2002 Voor of tegen is niet relevant en bovendien zonde van je energie. Het enige wat relevant is, is de kwaliteit van de software. Ik draai nu 5 maanden Win Xp-pro en 1 maand Office Xp. Gewoon goede software is de enige conclusie die ik kan trekken. Dat Bill en zijn dicipelen menselijke trekjes vertonen zal mij verder een worst wezen. Trouwens, dat veel Hollandertjes zo ontzettend lopen te zeiken over Microsoft zal waarschijnlijk meer liggen in het feit dat ze liever zelf de miljarden van Bill in hun zak hebben, dan dat ze zich storen aan de arrogantie/agressie van Microsoft. Immers, in het andere geval hoeven ze alleen maar de MS software van hun pc te flikkeren en met linux verder te gaan. Bovendien is het ook nog eens zo dat Microsoft onlangs ontdekt heeft dat liefde en dienstbaarheid de werkelijke eXPerience in het leven zijn. Ze hebben derhalve per ommegaande besloten om iedereen in hun weelde te laten meedelen. Ik heb het even gecheckt en het klopt inderdaad. Alle software van Microsoft is gratis van het net af te trekken, dus wat is nu eigenlijk het probleem? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2002 Volgens mij moet je van die spreekbeurt een open discussie maken want van de veronderstellingen waar je mee begon is nu weinig over. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2002 [quote:af94d3f6f8]Voor of tegen is niet relevant en bovendien zonde van je energie. Het enige wat relevant is, is de kwaliteit van de software.[/quote:af94d3f6f8] Hoe goed de software van een fabrikant ook is, er blijven altijd wel mensen over die gewoon iets anders willen. Hoe goed Windows ook is, het biedt gewoon niet de kracht die ik nodig heb, dus gebruik ik voor mijn meeste taken Linux of Unix. Als dit zo door gaat verdwijnt de concurrentie en dan worden [b:af94d3f6f8]alle[/b:af94d3f6f8] mensen gedwongen MS te gebruiken. Denk niet wat jij vind ook voor anderen geldt! Kwaliteit is echt niet de enige factor. Als MS de beste software maakt en dat dat het enige wat relevant is, dan heb ik geen spreekbeurd gehouden over MS. [quote:af94d3f6f8]Ik draai nu 5 maanden Win Xp-pro en 1 maand Office Xp. Gewoon goede software is de enige conclusie die ik kan trekken. Dat Bill en zijn dicipelen menselijke trekjes vertonen zal mij verder een worst wezen.[/quote:af94d3f6f8] Ik zie Windows XP nog steeds niet slagen op de servermarkt, waar stabiliteit en betrouwbaarheid van groot belang is. [quote:af94d3f6f8]Trouwens, dat veel Hollandertjes zo ontzettend lopen te zeiken over Microsoft zal waarschijnlijk meer liggen in het feit dat ze liever zelf de miljarden van Bill in hun zak hebben, dan dat ze zich storen aan de arrogantie/agressie van Microsoft.[/quote:af94d3f6f8] Die "mensen zeuren alleen maar omdat ze jaloers zijn"-argument heb ik al tientallen keren gehoord. Je probeert hier dingen te beweren die helemaal niet discussieerbaar zijn. Bewijs maar eerst dat alle MS-tegenstanders tegen MS zijn omdat jaloers zijn! Die argument slaat werkelijk nergens op. Mensen zijn tegen Microsoft. Als Microsoft ondergaat, wat dan? Krijgen ze op een magische manier opeens alle centjes van Bill in hun handen? Krijgen ze opeens op een wonderbaarlijke manier al het bezit van MS? Nee! Ze worden er niet veel beter van als MS weg is. Waarom zullen ze dan jaloers zijn op MS? [quote:af94d3f6f8]Immers, in het andere geval hoeven ze alleen maar de MS software van hun pc te flikkeren en met linux verder te gaan.[/quote:af94d3f6f8] Met alle gevolgen van dien, zoals niet kunnen gebruiken van bepaalde hardware omdat de fabrikant Linux niet wilt ondersteunen, of problemen met gesloten Microsoft standaarden zoals Word documenten, MS HTML, PowerPoint bestanden, etc. Die "gebruik dan Linux" argument heb ik ook al tientallen keren gehoord, maar wanneer realiseren MS-voorstanders nou eens een keer dat de meeste mensen nou eenmaal gedwongen worden om MS te gebruiken! [quote:af94d3f6f8]Bovendien is het ook nog eens zo dat Microsoft onlangs ontdekt heeft dat liefde en dienstbaarheid de werkelijke eXPerience in het leven zijn. Ze hebben derhalve per ommegaande besloten om iedereen in hun weelde te laten meedelen. Ik heb het even gecheckt en het klopt inderdaad.[/quote:af94d3f6f8] Oh? Ik heb daar niks van gehoord. Kun je een link geven naar die nieuwsartikel? [quote:af94d3f6f8]Alle software van Microsoft is gratis van het net af te trekken, dus wat is nu eigenlijk het probleem?[/quote:af94d3f6f8] Dan wil ik graag weten waar ik Windows XP Datacenter of Office 2000 kan downloaden. :wink: [quote:af94d3f6f8]Volgens mij moet je van die spreekbeurt een open discussie maken want van de veronderstellingen waar je mee begon is nu weinig over.[/quote:af94d3f6f8] Integendeel. Ik heb mijn spreekbeurd al gehouden. 7.8 :smile: Ik heb vooral een hoge cijfer gekregen voor argumentatie. _________________ Copyleft 2000-2001 - All Rights Reversed [ Dit bericht is bewerkt door: RobertV op 2002-04-12 15:09 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 april 2002 Hm, je hebt duidelijk een probleem met Microsoft. Als je echt consequent wilt zijn i.p.v. halfslachtig is 'Format C:' of 'Format Microsoft:' derhalve het enige wat je nog rest. Daarna heb je je 7.8 pas echt verdient. Succes met Lynx or whatever En maak je niet te druk over het feit dat je zonder Microsoft minder compatibel bent. Alles heeft immers een prijs, ook het poneren van boude credo’s. Bovendien bestaat het leven goddank uit meer dan computers en software alleen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen