Ga naar inhoud

adminstrator ww in w2000 proffesional

Aanbevolen berichten

Dit tooltje werkt alleen met NT machines en het gaat hier om een Windows 2000 machine. Ik ben zelf ook nog geen enkel tooltje tegengekomen wat wachtwoorden kan kraken cq. wijzigen op een 2000 machine, maar ze zullen er ongetwijfeld zijn. Ik ben zelf ook systeembeheerder en ik zou er geen moeite mee hebben om het wachtwoord voor de lokale administrator vrij te geven, want daar gaat het hier denk ik om. De lokale administrator s alleen admin op die machine en niet op het netwerk. Iemand kan dus geen schade aanrichten op het netwerk met een lokaal admin account. Ik zou het je beheerder gewoon vragen, misschien heeft ie dezelfde opvattingen als ik.
Link naar reactie
Als ik systeem-beheerder was zou ik dat dus niet vrijgeven en woest worden als er andere SW wordt ge-installeerd zonder mijn toestemming. Een beetje SW installeren en het ding werkt niet meer of wordt instabiel enz (je weet wel, dll-etje overschreven). En wie mag de problemen oplossen? Juist, de systeem beheerder of IT afdeling. Kosten voor de werkgever schat ik in dat geval al gauw op 500 euro omdat iemand de SW opnieuw moet installeren en je vriend gedurende die tijd niet kan werken.
Link naar reactie
En terecht. Bij ons word massaal Kazaa, Bonzi Buddy (of hoe dat klere ding ook mag heten), Comet cursor en MSN messenger geinstalleerd. We hebben continue minstens 8 applicaties gelijktijdig draaien en dan klagen dat de machines traag zijn. Is het overigens niet mogelijk om "installatie rechten" te blokkeren (vroeg de administrator nitwit :grin: )
Link naar reactie
[quote:faac16e57b] Op 03-04-2002 10:04 schreef Gooly: En terecht. Bij ons word massaal Kazaa, Bonzi Buddy (of hoe dat klere ding ook mag heten), Comet cursor en MSN messenger geinstalleerd. We hebben continue minstens 8 applicaties gelijktijdig draaien en dan klagen dat de machines traag zijn. Is het overigens niet mogelijk om "installatie rechten" te blokkeren (vroeg de administrator nitwit :grin: ) [/quote:faac16e57b] Comet cursor kun je blokkeren door de site waar hij de installatie vandaan haalt te blokkeren in je firewall bv. Lijkt me dat kazaa en msn ook wel met een bepaalde poort werken die je kunt blokkeren. Onder win2000 mag je trouwens zonder admin rechten bijna niks installeren. Vandaar dus ok dit toppic. :grin: [ Dit bericht is bewerkt door: bosjvd op 2002-04-03 13:31 ]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...