anoniem Geplaatst: 3 april 2002 Delen Geplaatst: 3 april 2002 Op mijn machine heb ik een geactiveerde officiele versie van Windows XP Professional UK draaien. Nu wil ik deze opnieuw installeren op dezelfde machine (met onveranderde hardware). Moet ik daarna opnieuw activeren of is er een mogelijkheid om dit te omzeilen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2002 Moet je opnieuw activeren. Of via internet, of telefonisch, kan allebei. Grtz. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2002 Gisteravond heb ik Windows XP home edition opnieuw geinstalleerd, niet door vooraf te formatteren, maar door gewoon aan te geven dat ik XP wil installeren als upgrade. Dan installeert hij zich als het ware over zichzelf heen. Mij werd helemaal niets over activeren gevraagd, logisch ook want dat had ik al bij de eerste installatie gedaan. Ik verwacht dat dat bij de Pro versie netzo zal zijn. Maar ik meende dat het activeren juist bij de Pro-versie helemaal niet hoeft, in tegenstelling tot de home-versie. Ben ik fout? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2002 Je kan er bij wijze van spreken niet verder naast zitten. Er is helemaal geen enkel verschil in de noodzaak tot activering tussen Home Edition en Professional. Er heeft een tijdje terug wel een artikel in Computer Totaal gestaan over hoe je dat kunt voorkomen door een bestand te saven en na installatie terug te zetten. Ben de naam hiervan vergeten, maar misschien dat iemand anders die nog weet? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2002 Moroii zegt een officiele versie te hebben, dus een legale, neem ik aan. Dan is het absoluut geen probleem om, na herinstallatie, eventueel opnieuw te activeren. Ik zie niet in waarom dat zonodig omzeild moet worden, helemaal niet wanneer de hardware hetzelfde is gebleven. Ook als de hardware niet hetzelfde is gebleven, is het activeren geen probleem. Echter, doordat hardware is veranderd, heeft het een beetje de schijn dat het om een andere pc gaat. Alsdan vraagt Microsoft om niet via internet te activeren maar telefonisch. Je kunt dan toelichten dat het om dezelfde pc gaat, en niet om een tweede, derde , vierde enz., want dan vindt microsoft dat je voor die tweede, derde enz. een nieuw besturingssysteem moet kopen. Kortom, je hoeft het activeren niet te vrezen als je een legale versie hebt van XP. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 april 2002 Het gaat helemaal niet om het omzeilen van de activering. De methode die ik aangaf is heus wel legaal. De eerder opgekregen activeringsstring wordt opgeslagen in een bestand en dat bestand kun je gewoon kopieëren. Als je op [i:28edf836fa]dezelde[/i:28edf836fa] PC met [i:28edf836fa]dezelfde[/i:28edf836fa] Windows licentiekey installeert dan kun je ook (volkomen legaal) [i:28edf836fa]dezelfde[/i:28edf836fa] activeringsstring gebruiken. Het is alleen maar ietsje gemakkelijker omdat je niet (steeds) hoeft te bellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 [quote:7f51eb4693] Op 03-04-2002 16:20 schreef Binary: Er heeft een tijdje terug wel een artikel in Computer Totaal gestaan over hoe je dat kunt voorkomen door een bestand te saven en na installatie terug te zetten. Ben de naam hiervan vergeten, maar misschien dat iemand anders die nog weet? [/quote:7f51eb4693] Ik heb er zelf geen ervaring mee,maar heb dat destijds gelezen toen XP pas uit was dat met de folder "corpfiles" waar de activatie in zou zitten te kopieren en te vervangen bij een nieuwe installatie,het activeren niet nodig was.Of het klopt weet ik niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Het gaat om het bestand wpa.dbl dat in Windowssystem32 staat. Bewaar dit voor je het systeem gaat herinstalleren. Als installatie loopt niet Activeren, als installatie klaar is dit bestand terugkopieren naar windwssystem32. Dan is de Activering weer klaar. groetjes Ed Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 [quote:b6ddc659a9] Op 06-04-2002 3:20 schreef CobraPH: [quote:b6ddc659a9] Op 03-04-2002 16:20 schreef Binary: Er heeft een tijdje terug wel een artikel in Computer Totaal gestaan over hoe je dat kunt voorkomen door een bestand te saven en na installatie terug te zetten. Ben de naam hiervan vergeten, maar misschien dat iemand anders die nog weet? [/quote:b6ddc659a9] Ik heb er zelf geen ervaring mee,maar heb dat destijds gelezen toen XP pas uit was dat met de folder "corpfiles" waar de activatie in zou zitten te kopieren en te vervangen bij een nieuwe installatie,het activeren niet nodig was.Of het klopt weet ik niet. [/quote:b6ddc659a9] Dat klopt. Dat is een hack om van je legale cd een illegale cd te branden die vervolgens probleemloos en zonder activatie op elk willekeurig systeem gezet kan worden. Is wel veel werk, maar leuk om mee te stoeien. Groetjes, Noztra. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Dit is helemaal geen hack en het gaat je ook niet lukken hier een cd mee te maken die de activering omzeilt. Nonsense. Dit is gewoon een manier om het bestandje waarin de activeringsinfo voor die ene pc zit, te backuppen en bij herinstallaties te gebruiken. Is niets illegaals aan, kun je ook niets illegaals mee zover ik weet. mvrgroet Edmond Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Is wel een hack want je bouwt de cd om tot de corporate editie. En die hoeft niet meer apart geactiveerd te worden. Het gaat hier niet om 1 bestandje maar om een hele reeks bestanden die je vervangt. Daarom moet je de legale cd ook eerst rippen met een programma als isobuster. Vervolgens moet je een hele reeks bestanden vervangen, en dan bij branden nog gegevens veranderen. Groetjes, Noztra. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2002 Jij hebt het duidelijk over iets heel anders dan waar ik het over had. Wat Edmond zegt klopt, het vervangen door het oorspronkelijke wpa bestand regelt de activering [b:99eb8e6dbc]maar alleen op de oorspronkelijke PC[/b:99eb8e6dbc]. Dit is [i:99eb8e6dbc]niet[/i:99eb8e6dbc] illegaal, heeft [i:99eb8e6dbc]niets[/i:99eb8e6dbc] met het omzeilen van activering te maken en heeft [i:99eb8e6dbc]niets[/i:99eb8e6dbc] met de Corporate editie te maken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen