anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Delen Geplaatst: 6 april 2002 kan dat? windows 98 installeren nadat je windows 2000 al hebt geinstalleerd?? andersom kan het wel, en mij is vaak verteld dat 98 na 2000 niet kan, maar later hoorde ik dat er wel een manier voor was... iemand een idee?? grd Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 De enige manier om 98 te installeren na win2000 is de hele boel formatteren en opnieuw installeren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 toch wel... want ik heb even op de microsoft site rondgekeken, en daar stond (tenminste dat begreep ik eruit) dat het wel kan, zolang je het op een andere partitie installeerd met een fat indeling... maar het kan dat ik het fout heb begrepen... :sad::( Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 het is wel mogelijk als je bij het installeren van windows 2000 voor fat32 hebt gekozen op c: als dit niet zo is dan zul je inderdaad moeten formatteren maar dat zou zonde zijn. Wat je kunt doen is windows 98 installatie starten vanaf de cd-rom door de computer hiermee op te starten. na de volledige installatie zal de computer alleen op te starten zijn met windows 98 als je nu de cd van windows 2000 gebruikt om op te starten en dan voor installatieherstel kiest in het installatieprogramma [X]:i386winnt.exe en dan bij de herstart de cd uit de cd-speler hebt verwijderd heb je een mooi menuutje waarin je kunt kiezen tussen windows 98 en windows 2000 :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 aha!!! zo mag ik het horen! dat ga ik morgen dan maar eens uitproberen... maar ik kan toch ook een andere partitie formatteren naar fat (32)? of moet het persee de c schijf zijn? ik bedoel, ik heb c,d,e, en f dus genoeg schijven om het op te zetten! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 april 2002 Jou vraag was of je windows 98 [b:54536f8726]OVER[/b:54536f8726] windows 2000 kunt installeren. We hebben het dan niet over een dualboot met win98 en win2000. En het is niet mogelijk om windows 2000 te 'upgraden' naar 98. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 april 2002 nee sorry, dan heb ik het wat verkeerd gezegd, want ik wil wel degelijk een dual boot... ik bedoede dus, dat ik nu al windows 2000 werkend en al heb, en dat ook zo wil houden, en omdat mijn printer niet goed werkt met windows 2000, en ik toch wel een veeleisende iemand ben die nou net de opties die alleen in windows 98 beschikbaar zijn nodig heb, wil ik daarnaast ook nog windows 98 hebben... gesnopen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2002 Antwoord: Regel met Partition Magic een tweede primaire partitie, zet die op active, reboot en installeer Windows 98. Installeer dan tevens BootMagic en die zorgt wel voor het bootmenu om tussen Win98 en WinXP te kiezen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen