Ga naar inhoud

XP loopt vast tijdens installatie...help!

Aanbevolen berichten

ik wil XP pro op een aparte partitie installeren naast ME maar tijdens de installatie gaat er iets fout; alles gaat opzich goed, totdat hij reboot tijdens de installatie, wat dingetjes laad en dan aangeeft "setup is now starting windows" dan gebeurd er helemaal niets meer, geen harde schijf activiteit, niets wat kan dit zijn? mijn systeem: 1.4 Amd Ahtlon die loopt op 1.3 256mb, etc...
Link naar reactie
[b:41243ffb69]ok wie kan mij dit uitleggen; [/b:41243ffb69] MORE INFORMATION The following items can cause Setup to stop responding while the "Setup is starting Windows" message is displayed: -An incorrect mass-storage device (such as a SCSI or IDE controller) driver is being loaded, or the driver was not written for Windows and is not compatible. Contact the device's manufacturer or download the latest driver for the mass-storage device. [b:41243ffb69]ik heb geprobeerd om de drivers te doen door op F6 te drukken bij de installatie zoals daar staat, maar hij wil ze alleen van diskettes in A lezen, en mijn drivers staan op CD-Rom..[/b:41243ffb69] For additional information, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base: Q216406 Specifying Third-Party Disk Controller Driver During Setup -There is a device connected to your mass-storage device that is preventing Windows from being installed. Remove any devices (such as scanners, tape drives, removable drives, and so on) from the mass-storage device controller. If the computer is IDE-based, verify that you have the master and slave designations set properly. If the mass-storage controller is SCSI-based, verify that the termination and bus speed is set properly. [b:41243ffb69]t is volges mij IDE allemaal...hoe tjek ik dat master/slave verhaal? [/b:41243ffb69] -The computer does not have the latest BIOS revision. Contact the computer's manufacturer or check the manufacturer's Web site. Many manufacturers have updated their BIOS revisions to properly support Advanced Configuration and Power Interface (ACPI). [b:41243ffb69]k vind t beetje eng om met mn bios te gaan kloten, onder ME en 98 werkt alles perfect waarom onder dat klote XP niet?[/b:41243ffb69] -An ACPI Hardware Abstraction Layer (HAL) is being used during Setup. Force the use of a non-ACPI HAL during Setup. [b:41243ffb69]eeeehhhh?[/b:41243ffb69] For additional information about this procedure, click the article number below to view the article in the Microsoft Knowledge Base: Q216251 How to Specify a Specific or Third-Party HAL During Setup
Link naar reactie
In jouw geval zou ik het bios upgraden. Dat lost in veel gevallen de problemen op. Zoals ook al aangegeven staat zijn er veel problemen met de ACPI in combinatie met windows XP wat dus de reden is dat het bios geupdate moet worden. Het Master/Slave verhaal is vrij makkelijk. Als de computer boot en het bios geeft de info over hardware dan druk je even op pauze. Ziet hij alle hd's, cd-rom stations e.d. dan zijn de master/slave settings goed. Anders zal de computer open moeten en moet je m.b.v. de jumpers de juiste instellingen maken. Gebruik van HAL betekent dat drivers rechtstreeks de hardware willen benaderen zonder tussenkomst van windows. WindowsXP staat dat echter niet toe omdat dat het systeem instabiel kan maken. Is bij jou waarschijnlijk niet aan de orde. Probeer eerst de Bios upgrade. Groetjes, Noztra. [ Dit bericht is bewerkt door: NoZtra op 2002-04-01 18:15 ]
Link naar reactie
Het upgraden van het BIOS betekent meestal niet dat je je OS opnieuw moet installeren. Maar als windows zich niet laat installeren en je doet een bios upgrade dan installeer je uiteraard opnieuw. Waar je op moet letten zijn je huidige bios-settings. Na het flashen worden ze soms op Default Waarden gezet, en dan verlies je de huidige config. Dus voor het flashen de settings noteren, bijvoorbeeld m.b.v. het boekje. (scheelt weer wat schrijfwerk) Groetjes, Noztra.
Link naar reactie
Ik weet niet of iemand er iets aan heeft, maar bij mij was het de videokaart (een moderne nota bene). WindowsXP levert standaard geen drivers voor een NVidia GforceII MX400. Daardoor was hij bij installatie dus ook niet in staat om de grafische installatieomgeving op te starten. Tijdelijke vervanging door een oude v-kaart lostte het probleem op. Na installatie de Gforce weer teruggezet en drivers van de fabrikant geplaatst. Werkt vervolgens perfect...
Link naar reactie
Dit mass-storage probleem heb ik ook net gehad. Het heeft ermee te maken dat jij waarschijnlijk een moederbord hebt met een UDMA66 controller. Deze regelt het verkeer tussen je moederbord en harde schijf. Kijk maar eens in je pc of je harde schijf verbonden is met je moederbord middels een 80-aderige kabel met een blauwe connector. Het probleem is dat Windows XP hiervoor gek genoeg geen driver heeft, in tegenstelling tot Windows ME. Je zult terug moeten naar UDMA33 door de kabel te vervangen door een 40 aderige met zwarte connector en aan je IDE 2 i.p.v. IDE 3 of 4 poort aan te sluiten. Dan lukt de installatie van XP wel! Probeer eerst XP op deze manier te installeren. Vervolgens zoek jij op welke driver jij benodigd bent. Ik kreeg em na een mailtje van de fabrikant Highpoint, nl XP30.zip. Gisteravond heb ik die geinstalleerd, maar ik moet mijn pogingen om terug te gaan naar UDMA66 nog voltooien door die kabel met blauwe connector aan te brengen. Is jouw moederbord misschien van Abit?
Link naar reactie
Nou voordat je je hele puter uit elkaar haal. Dit is de oplossing, zet in de bios boot from cd. Opstarten en dus boot from cd.ZODRA hij begint met de install druk je 2x op F5. Je krijgt, duurd soms even, een nieuw window en daar selecteer je"standaard computer". Dan loopt hij over alle conflicten heen en kan je latert alle updates halen. Let wel dat je eerst even je modem drivers ophaal voor de instalatie. Zo vervelend als je modem het weer niet doet, vooral als je drivers moet ophalen. SUC6 [ Dit bericht is bewerkt door: XPfrustratie op 2002-04-03 21:54 ]
Link naar reactie
Had hetzelfde. Alle (echt alle)kaarten eruit, ook je videokaart en er een oudere, zo'n brede inzetten. Dan loopt ie wel door. Na alles geinstalleerd te hebben en alle juiste drivers en updates een ghost (image) maken van je partitie. Want overinstaleren achteraf lukt ook niet. "Vreemd" genoeg komt dit vooral voor bij non-Wintel systemen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...