anoniem Geplaatst: 8 april 2002 Delen Geplaatst: 8 april 2002 Hallo, ik heb heir een oude Compaq Pressario. qua hardware volledig origineel, alleen zitten er geen cd-roms e.d. meer bij. De aanwezige Widows-installatie (eerste uitgave van win'95) is zwaar gehavend, daarnaast werkt het modem niet meer. nu dacht ik bij mezelf om de hele schijf te wissen en een nieuwe win-installatie er op zetten. Maar kan dat probleemloos bij een compaq? Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2002 Dat kan, maar kijk vooraf even welke hardware erin zit en download daar alvast de drivers van. Compaq machines willen wel eens moeilijk doen als de machine niet geinstalleerd wordt met de compaq restore cd die bij de machine is geleverd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2002 Geen probleem, ik heb een prolinea 4100 (486) en die loopt prima onder een win98 installatie. Idd kan het geen kwaad om wat drivers te verzamelen voor je aan de slag gaat. Kijk ook even of er een BIOS update beschikbaar is. Als het een standaard machine is staan op de compaq site vast alle updates etc. bij elkaar... _________________ "The difference between 'involvement' and 'commitment' is like an eggs-and-ham breakfast: the chicken was 'involved' - the pig was 'committed'." [ Dit bericht is bewerkt door: Captain_Kansloos op 2002-04-08 15:38 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2002 Hé bedankt voor deze reacties Ik morgen aan de slag :smile: Max Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 april 2002 http://web14.compaq.com/falco/sp_list.asp?cat=Desktop Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2002 Misschien ben ik al een dag te laat maar als je de boel nog niet hebt geformatteerd misschien nog 2 tips. Compaq zet de hele windows installatie altijd in de map c:windowsoptionscabs Die kun je normaal gesproken ook voor de nieuwe installatie gebruiken, weet je zeker dat je een bijbehorende versie hebt. Daarnaast heeft compaq zijn eigen instellingen in een verborgen partitie staan op de schijf, volgens mij kun je die het beste laten staan als je besluit te fdisken Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2002 Ik raad je aan als je niet zekerweet wat voor hardware er in zit de gebruiksaanwijzing te raadplege opf de helpdesk te bellen. mocht 98 te veel voor je computer zijn kunj 95 C of plus eropzetten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2002 Zie mijn avontuur: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?topic=51571&forum=7 . De 4550 loopt nu al 5 weken lang dag in dag uit zonder problemen... Voor info m.b.t. upgrade W95 naar W98SE op Compaq's zie http://www.compaq.com/athome/international/nl/win98/index.html . Succes... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen