Ga naar inhoud

Win95 op een oude Compaq

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb heir een oude Compaq Pressario. qua hardware volledig origineel, alleen zitten er geen cd-roms e.d. meer bij. De aanwezige Widows-installatie (eerste uitgave van win'95) is zwaar gehavend, daarnaast werkt het modem niet meer. nu dacht ik bij mezelf om de hele schijf te wissen en een nieuwe win-installatie er op zetten. Maar kan dat probleemloos bij een compaq? Max
Link naar reactie
Geen probleem, ik heb een prolinea 4100 (486) en die loopt prima onder een win98 installatie. Idd kan het geen kwaad om wat drivers te verzamelen voor je aan de slag gaat. Kijk ook even of er een BIOS update beschikbaar is. Als het een standaard machine is staan op de compaq site vast alle updates etc. bij elkaar... _________________ "The difference between 'involvement' and 'commitment' is like an eggs-and-ham breakfast: the chicken was 'involved' - the pig was 'committed'." [ Dit bericht is bewerkt door: Captain_Kansloos op 2002-04-08 15:38 ]
Link naar reactie
Misschien ben ik al een dag te laat maar als je de boel nog niet hebt geformatteerd misschien nog 2 tips. Compaq zet de hele windows installatie altijd in de map c:windowsoptionscabs Die kun je normaal gesproken ook voor de nieuwe installatie gebruiken, weet je zeker dat je een bijbehorende versie hebt. Daarnaast heeft compaq zijn eigen instellingen in een verborgen partitie staan op de schijf, volgens mij kun je die het beste laten staan als je besluit te fdisken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...