Ga naar inhoud

Ik kan niet meer opstarten!!!!

Aanbevolen berichten

Jongens luister. Ik had problemen met een printer in het netwerk. Ik loste het op en vandaag deed ie het weer niet. Pc liep continu vast. Ik dacht dat de koeler stuk was. Nee die werkte gewoon. Alles nagecheckt, alles klopt gewoon. Die win98 machine wil niet opstarten. Dan zegt ie "Verifying DMI pool data...." maar dan doet ie verder niks. ik kan ook niet opstart van een opstartdisk. Dus jongens kom op met die hersens en help me.
Link naar reactie
Wellicht een beetje een stomme vraag, maar zitten alle kabels en kaarten nog wel vast? en staan je BIOS instellingen wel goed? Vooral omdat ie na de DMI pool (heeft met je BIOS te maken) blijft hangen. Doe anders eens een BIOS reset... Ha! Nog wat links gevonden: http://www.dewassoc.com/support/win98/verify_dmi_data.htm http://www.tippscout.de/tshow.php3?f_tid=1274 De tweede link gaat ook nog over het toepassen van een opstartdiskette; Boot ie bij jou helemaal niet van diskette of blijft ie op dezelfde plaats hangen? _________________ "The difference between 'involvement' and 'commitment' is like an eggs-and-ham breakfast: the chicken was 'involved' - the pig was 'committed'." [ Dit bericht is bewerkt door: Captain_Kansloos op 2002-04-09 13:56 ]
Link naar reactie
Ik heb gelijke problemen gehad bij een laptop. Hier bleek het een gebrek aan ik geloof vrije geheugen adressen te zijn. De oplossing was de printer instelling in het bios te veranderen. Je kiest dan niet voor ecp (dit heeft extra instellingen nogig!) maar voor een andere instelling. bi-directional bijvoorbeeld. Mischien helpt dit. Ik kom op deze assosiatie door je melding van "Verifying DMI pool data....". Ik hoop dat het werkt. Succes! [ Dit bericht is bewerkt door: ahbart op 2002-04-10 16:05 ]
Link naar reactie
Ik denk het niet. Lees maar eens: [url]support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q287553[/url]. Dit wordt vrijwel zeker veroorzaakt door een corrupte ROM op je moederbord. Je kunt proberen op de PC uit te zetten, de [b:aa919db611]0 Ins[/b:aa919db611] knop ingedrukt houden en dan opstarten. Soms lukt het je om een BIOS reset te krijgen. Zo niet: dan zal er een andere BIOS ROM op moeten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...