Ga naar inhoud

Windows XP: vragen i.v.m. systeemherstel


Aanbevolen berichten

Systeemherstel laat inderdaad de vorige herstelpunten staan. Afhankelijk van de hoeveelheid schijfruimte die je toekent aan systeemherstel heb je dus een aantal herstelpunten. Bij bureauaccesoires - systeemwerkset en dan systeemherstel kun je de herstelpunten zien die gemaakt zijn door te kiezen voor ''een eerere status van deze computer herstellen'' Is systeemherstel door de door jou opgegeven schijfruimte heen dan verwijdert hij het oudste herstelpunt en zo verder. Voor zover je nog niet wist kun je de hoeveelheid ruimte opgeven bij eigenschappen van deze computer en dan systemherstel. Volgens mij heb je geen mogelijkheid om zelf herstelpunten te verwijderen, maar ik ben hier niet 100% zeker van. Voorts is het zo dat er periodiek een herstelpunt wordt gemaakt van het systeem en daarnaast na belangrijke veranderingen in de systeeminstelingen of installatie van een bepaald programma. Ik raad je wel aan om zelf ook de wizard systeemherstel te gebruiken als je van plan bent ingrijpende veranderingen aan te brengen in het systeem.
Link naar reactie
Je kunt b.v. met het programma spacemonger je herstelpunten die je wilt verwijderen, zelf verwijderen zodat je die herstelpunten bewaard die voor jou belangrijk zijn. Is ook een leuk programma om precies welke programma's welke ruimte innemen. Er staan vaak dingen waarvan je denkt dat die verwijderd zijn maar er toch nog zijn, tevens zie je hoe je partities ingedeeld zijn.Heel leuk en handig
Link naar reactie
[quote:8c94c69479] Op 09-04-2002 19:09 schreef zoghe: Je kunt b.v. met het programma spacemonger je herstelpunten die je wilt verwijderen, zelf verwijderen zodat je die herstelpunten bewaard die voor jou belangrijk zijn.[/quote:8c94c69479] Dank voor je antwoord (ook Praatpaal!) - waar is spacemonger te vinden? groeten!
Link naar reactie
Je wel de 'disk space usage' voor de system restore aanpassen. Dit doe je als volgt: control panel->System->tabblad System Restore. Via de schuifbalk kun je de grootte van de ruimte voor system restore aanpassen. Hoe kleiner -> hoe minder restore points. Ik raad je aan zelf regelmatig een Restore point te plaatsen. Zo ben je zeker dat je een recent punt hebt mocht er iets mis gaan
Link naar reactie
[quote:f419ba67fe] Op 10-04-2002 13:05 schreef paultjuh: Ik heb systeemherstel gewoon uitstaan. Ik maak zelf altijd herstelpunten en via opties kun je ze verwijderen [/quote:f419ba67fe] Bedankt allemaal, Het uitzetten van de automatische herstelpunten lijkt mij een goede oplossing, maar ik vind die 'opties' nergens in systeemherstel. Waar zijn die te vinden?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...