anoniem Geplaatst: 10 april 2002 Delen Geplaatst: 10 april 2002 scanreg gebruik ik bij windows98 om terug te zetten naar de configuratie van een dag (of meer) terug, XP zal wel anders werken, maar heeft die een soortgelijke mogenlijkehid? zo ja hoe doe ik dat dan? en is het alleen de registry die terug gezet wordt? groetjes, Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2002 Ga naar: start > alle programma's > bureauaccessoires > systeemwerkset > systeemherstel > eerdere status van deze computer herstellen Windows XP maakt zelf geregeld 'copies' van je systeem aan en met systeemherstel kan je die terugzetten (je merkt het aan bepaalde kalenderdagen die hier anders ingekleurd zijn) Klik je op een van deze dan kan jij je computer terugzetten zoals hij op die dag stond. (tussen (): je kan zelf geregeld zo'n 'herstelpunt' aanmaken - je merkt het wel aan de keuze die je krijgt) Er wordt echter niet alleen het register teruggezet. Ik merkte vb. het volgende op: ik heb een schijf in drie partities: c d en e. D en E zijn gewoon mijn eigen bestanden. Op zeker ogenblik had ik op D een map gesplitst in twee submappen. Bij het terugzetten met het systeemherstel waren die twee submappen gewoon verdwenen en had hij al mijn eigen bestanden gewoon in de oude map teruggezet. Er wordt dus heel wat teruggezet zoals het op die datum stond! groeten! :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2002 Het is alleen aan te raden in noodgevallen want ik heb het al een paar keer gehad dat ie bestanden gewoon weg smijt zonder te de-installeren en dan krijg ik heel de tijd foutmeldingen van : "kan bestand niet vinden" GOOD LUCK :wink: P. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 april 2002 thanks:) ik heb geen installaties gedaan ofzoiets dergelijks.. mijn XP verandert soms spontaan instellingen, waardoor ik het internet niet meer opkom (laatst wat mijn PPTP gewoon verandert???) enige wat dat heeft kunnen veroorzaken is dat ik m dag en nacht aan heb staan (dus voor het naar bedgaan werkt alles, en sochtends zijn mn instellingen verandert en ben ik verbroken) en ik heb geen zin om uit te zoeken wat er allemaal gebeurt is, dus wil ik m terug kunnen zetten. groetjes, Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen